Loading…

Serwis Samochodów Volvo Warszawa

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Niezależny serwis Volvo

Geometria kół # 241 MOTO DORADCA



Więcej o geometrii : http://bit.ly/2c8ogg7 Dlaczego warto wykonywać geometrię kół przynajmniej raz w roku? Czym może …

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.

44 thoughts on “Geometria kół # 241 MOTO DORADCA

  1. Ja osobiście zrobiłem tylko raz geometrie, gdy musiałem wymienić tzw. sanki. Jedyne, co jest na moją obronę to fakt, że nie jeżdżę ani daleko, ani szybko.

  2. warto było dodać ze duża nadsterownośc i podsterowność przyczynia sie do wypadków i nie stabilności samochodu podczas pokonywania zakrętów amy uświadomić 80% ludzi ze zła geometria kół szczególnie z tyłu przy tylno napędowym samochodzie to proszenie sie o zawiniecie o drzewo. w szczególnosci na śliskiej nawierzchni. same luzy w zawieszeniu tylnym czy przednim=zła geometria = złe prowadzenie. dużo ludzi nie wie ze rozklekotane zawieszenie prowadzi do wypadku. no i w przypadku złych kontów kół kontakt opony z nawierzchnią jest pod kontem co skutkuje gorszą przyczepnośćią , odpowadzaniem wody i wiele inych czynników. długi temat. odcinek trafny i bardzo potrzebny. wiekszosc cebiksów itak nie ustawia zbieżności kół bo szkoda im 60-80zł bo itak kupują używane opony po 50zł co chwila i ich to lotto czy zdziera opone nierównomiernie bo itak juz kupili używane opony zajechane z bomblami 10cio letnie. taka smutna prawda. moim zdaniem badanie geometri powinno być obowiozkowe podczas badania technicznego. i niech stacje diagnostyczne ustawiają odrazu co zarobią sobie dodatkowo i tyle na temat.

  3. W moim aucie gdy go kupiłem miałem geometrię do roboty i właśnie tak jak wspominałeś w moim przypadku kierownica była źle ustawiona i gdy jechałem prosto była skrzywiona o nie całe ćwierć obrotu w lewo. Cała geometria się rozregulowała przez zużyte tuleje wahaczy (golf 4), dodatkowym objawem zużycia tulei było wrażenie przesuwania się auta do przodu gdy po zatrzymaniu nie puściłem hamulca, a po zdjęciu nogi z pedału auto "wracało na swoje miejsce".  🙂

  4. Mi kiedyś podczas ustawiania zbieżności ustawili ja dobrze, ale kierownica była krzywo. Powiedzieli żeby przełożyć kierownicę na wieloklinie. No myślałem że jebne. Ustawiłem w inny warsztacie.

  5. Mi kiedyś podczas ustawiania zbieżności ustawili ja dobrze, ale kierownica była krzywo. Powiedzieli żeby przełożyć kierownicę na wieloklinie. No myślałem że jebne. Ustawiłem w inny warsztacie

  6. Kiedyś pewien "typowy mechanik" mojemu Tacie krzywo bądź nie równo dokręcił śruby kół przy zmianie na letnie i przy zamianie na zimowe okazało się że opona była bardziej zużyta z jednej strony …

  7. Witam, Planuję zakup auta od 25-30 tysięcy złotych. Ale wraz z większą ilością przeglądanych ofert, wydaje mi się że wybór mój się pomniejsza. A mianowicie poszukuję sedana/Hatchback'a (5 drzwi)/kombi. Głównie mam problem co do paliwa. A mianowicie aktualnie mam auto zasilane PB+LPG (skromny osiemnastoletni Fiat Siena – któremu szykuje się naprawa zbyt kosztowna aby go naprawić). Zależało by mi na tym aby auto było ekonomiczne (jak i w kwestii możliwych napraw jak i o spalanie). Jeżdżę wieloma autami (Berlingo, Octavia, Fabia, Panda (nowa), Focus – jednostki jak i benzynowe tak i wysokoprężne, ale firmowe zatem auta swoje już przeszły przede wszystkim jak co poniektórzy chwalą się ile to nie dali w podłogę). Najbardziej mi pasuje Berlingo i Octavia. Ale właśnie – nie posiadam rozeznania bo nikt z znajomych nie posiada, zatem może Pan posiada wiedzę na co trzeba patrzeć przy tych modelach. Jaką jednostkę silnikową wybrać? (dojazd do pracy ~~25km w jedną stronę, + 20km średnio dziennie, częsta trasa 200km). Może orientuje się Pan jak to jest w skodzie z fabryczną instalacją Gazową (również przeglądając oferty widuję takie egzemplarze) – czy warto? czy może kupić benzyniaka i samemu go zagazować, czy może Diesel?

  8. U mnie w aucie geometria robiona kilka razy w różnych serwisach a samochód nadal ściąga w prawo. Dodam że to samo na starych jak i nowych oponach. Zawieszenie kompleksowo robione, tuleje itd powymieniane a problem nadal występuje. Jest to samochód amerykański nietypowy, czy to może by powodem? Może ktoś ma jakiś pomysł?

  9. Nie ważne jak zaawansowane jest urządzenie do pomiaru, ważne żeby ten co obsługuje i ustawia geometrię miał o tym pojęcie. Koledze w audi s4 ustawiłem na starym z czasów prl-u sprzęcie z latarkami, tak że aż oczy mu się świeciły ze szczęścia jak samochód jedzie, bo wcześniej był u kogoś tam na najnowszym sprzęcie, że w europie lepszego się nie dostanie i sama kierownica skręcała i brakowało im już regulacji do kręcenia. Także tak. Wiedza i praktyka.

  10. waldku tak off topic, chce kupic pierwsze auto ale mam sporo doswiadczenia za kierownica, dziennie pokonuje od 60 do 100 km, co myslisz o mondeo mk3 kombi z silnikiem tdci rocznik 2004
    pozdrawiam

  11. Siema Waldemarze, wcześniej nie bardzo interesowałem sie motoryzacją, lecz jakieś parę miesiecy temu natrafiłem na Twoje filmiki. Zacząłem z zainteresowaniem je oglądać, masz fajny dar przekazywania swojej wiedzy. Rób to dalej. Pozdro Wariacie:)!

  12. Waldku, czy podczas wykonywaniu pomiaru geometrii i dociążonym samochodzie, diagnosta może wejść do samochodu (przysiąść) aby skręcić kierownica raz w lewo a raz w prawo (potrzebne do pomiaru) chodzi o markę bmw e60

    Dzięki za odpowiedź.

  13. Panie Moto Doradco; Mówił Pan z zapartym tchem przez prawie pięć minut i nic z tego nie wynika. Laik i tak z tego nic nie zrozumiał, a znający temat głęboko westchnął i pokiwał głową. Jedyny efekt z tego gadania to taki, że pewien młody umysł zakodował te 30 sek. i nikt jego z tej prawdy nie wyzwoli. Jeśli będziesz Pan nagrywał kolejny filmik to dam Panu pewną radę, a mianowicie; niech Pan założy ubranie robocze, żeby się póżniej nie ubrudzić, zaznaczy flamastrem na zegarze początek, wjedzie samochodem na stanowisko, włączy urządzenie, wpisze do komputera wymagane dane, wyszuka pojazd z bazy danych, zamontuje niezbędne elementy urządzenia na samochodzie, dokona kompensacji bicia kół, jeśli to będzie BMW to umieści w samochodzie ponad 200 kg obciążenia (niektóre inne też wymagają obciążenia), dokona pomiarów i spojrzy na zegar. Ciekawy jestem Pańskiej reakcji. Dalej wyjaśnij Pan klientowi co jest dobrze, a co żle i dokonaj Pan niezbędnych regulacji ale bez maltretowania nowego samochodu bo w takim nikt takich rzeczy nie robi. Weż Pan dziesięciolatka z wielowahaczem z tyłu i przy założeniu, że Pan ruszy elementy regulacyjne z tyłu i z przodu dokona regulacji. Następnie zdemontuje elementy urządzenia z samochodu wyłączy urządzenie i z podniesioną głową podejdzie Pan do zegara i zaznaczy flamastrem koniec procedury. Żeby Pana nie przemęczać to czas już ja Panu podsumuję.Chciałbym taki filmik z Panem w głównej roli zobaczyć. Po takich poradach może się u Pana w warsztacie pojawić jakaś wymalowana dama i zapytać czy zdąży wypić małą czarną.Życzę powodzenia:)

  14. Trochę odgrzeje kotleta ale dziś muszę się podzielić tym co usłyszałem.
    Pojechałem się umówić na geometrie tyłu, przodu i kątów.
    Mechanior powiedział mi, żebym sobie pojechał gdzie indziej bo przeglądy mają itp, a moja geometria zejdzie im z poltorej godziny i nie mają czasu.
    Nie zwrócił uwagi na to że mówiłem, że wszystko było wymieniane i nie trzeba się męczyć, wahacze regulowane, nowe.
    Najlepsze jest w tej historii to, że w tamtym tygodniu rozmawiałem z innym mechaniorem i powiedział, że zrobią tylko miedzy 11 a 15. A zeszyt z terminami prawie pusty był.
    Gościu albo się bał tak skomplikowanej operacji albo "Sorry nie opłaca nam się tego robić"

  15. Mam auto od nowości 3 rok. Przednie prawe koło zaczęło ścinać bieźnik na zewnątrz. Badanie geometrii wykazało że wszystko jest w normie. Zawieszenie sprawdzone też jest ok. Co dalej niech mi ktoś powie bo nawet aso nie zna odpowiedzi a auto jeszcze na gwarancji.

  16. Gówno warta ta relacja… Gadasz ogólnikowo tylko o tym, że trzeba sprawdzać geometrie kół… a gdzie wyjaśnienie jakie są rodzaje zawieszeń i że nie w każdym aucie da się ustawić kąty w przednim zawieszeniu oraz powody jego rozregulowania.????

  17. Witam ,kupiłem samochód który ma wyzabkowane opony ,przy 80 km opony wydają głośny hałas, jeżeli ktoś miał taki problem proszę o radę co zrobić w takim wypadku ,prowadzi się bardzo dobrze nic nie ściąga auto jedzie prosto bez żadnych problemów ,jedyne co zauważyłem po zakupie że ciśnienie w oponach było zbyt wysokie, przód 3,0 A tył 2.8 gdzie zalecenia producenta wynoszą przód 2,4 tył 2,2 bar ,więc co mogę zrobić w tym wypadku idzie to jakoś naprawić?trzeba kupić nowe opony ??czy może sprawdzić zbieżność kół, proszę o radę kogoś kto się na tym zna pierwszy raz mam taką sytuację z góry dziękuję za pomoc

  18. Zaraz zostanę zaatakowany ale mnie to nie interesuje byłem w dwóch salonach bonie ściągalo dość solidnie po wyjeździe z jednego o niebo lepiej ale kierownicy bym nie puścił bo była by fosa ,zrobiłem metodą na sznurek i autostrada i but i cud jest to co ma być ,prowadzi się marzenie ,nigdy więcej salonów chyba po to aby jeździć i płacić

  19. Wydruk z wykonanej geometrii można dostać po, czy przed wykonaniem badania? Bo mi w geometrii powiedzieli że trzeba takie coś zgłaszać wcześniej, po wykonaniu badania nie był w stanie mi wydrukować, a trochę czerwonego widziałem na ekranie. No ale Pan mówi że wszystko dobrze..

Dodaj komentarz

Zadzwoń!