Loading…

Serwis Samochodów Volvo Warszawa

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Niezależny serwis Volvo

Jak sprawdzić sprzęgło? | Moto LAB



W dzisiejszym odcinku dowiecie się jak w prosty sposób bez demontażu sprawdzić stan sprzęgła w Waszym samochodzie.
Sprzęgło w samochodzie tak jak np klocki hamulcowe, ulega zużyciu. Z racji położenia, ciężko je zdiagnozować wizualnie, a niestety odciąganie wymiany, może doprowadzić do zniszczenia koła zamachowego.

#Sprzęgło
#motoLAB
#DIY

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.

28 thoughts on “Jak sprawdzić sprzęgło? | Moto LAB

  1. @Motolab Dzięki za ten materiał Marcin. I jak udała się wymiana? Robiłeś sam czy praca zlecona w serwisie? Pytam, bo również mam japońca i czeka mnie najwyraźniej to samo (podobne objawy) ale nie słychać żadnego dźwięku. Natomiast na obrotomierzu wygląda to podobnie, auto wręcz straciło dynamikę. Jako ciekawostkę podam, że na wyświetlaczu mam 260 tys.

  2. REASUMUJĄC

    *Skrzynia 5 biegów: z 3/4 biegiem
    *Skrzynia 6 biegów: z 4/5 biegiem
    *Obroty około 3000 obr./min.
    *Nie puszczać do końca gazu (czy trzymać go na podobnym poziomie, jak jedziemy z 3000 obr./min., czy jednak trochę spuścić z gazu ?)

    Wskazówka przy sprawnym sprzęgle spadnie szybko. Przy niesprawnym sprzęgle będzie się utrzymywać bądź pójdzie do góry.

    U Ciebie poszła około 600 obr./min. do góry.

    Jeśli możesz to potwierdź czy dobrze opisałem to co zrobiłeś :).

    ________________________________

    Ps. dasz namiar do fryzjera, albo powiesz co mam powiedzieć swojemu żeby mnie tak ostrzygł, bo zapuszczam włosy 😁

  3. Prawie 5 minutowy filmik i mowa tylko o ślizganiu się sprzęgła. Mam teraz piąte auto i w zasadzie w każdym się okazywało po krótkim czasie od zakupu, że sprzęgło jest do wymiany. I żadne z nich się nie ślizgało. W 3 z nich auto przy ruszaniu robiło tzw. Kangurka przy ruszaniu. No chyba, że ruszało się z wyższych obrotów i dłużej przytrzymywało pedał to było okej. W jednym halasowało, coś terkotało, łożysko oporowe było uwalone, a w tarczy sprzęgła luźne sprężyny. W innym aucie zawsze było jedno mocne szarpnięcie jak chciało się ruszyć normalnie, chyba, że znowu długo się przytrzymywało nogę na sprzegle. W innym jeszcze aucie żony przy ruszaniu trzęsło całą budą. Więc sposobów w jakie sprzęgło może działać nieprawidłowo jest multum, a tu tylko o ślizganiu…

  4. W niektórych samochodach ze sprzęgłem hydraulicznym, w siłowniku jest mechanizm zapobiegający błyskawicznemu puszczaniu sprzęgła – podobno ułatwia to ruszanie dla mniej wprawnych kierowców.
    Tu moje niefachowe wytłumaczenie, jak to działa.
    Płyn hydrauliczny przepływa stopniowo przez mały otwór w kryzie dociskanej sprężynką. Podczas naciskanie sprzęgła płyn naciska na kryzę, która cofa się na sprężynce otwierając większy przepływ, a w drugą stronę mały otwór w tej "kryzie" tłumi szybki ruch "zwolnienie" sprzęgła. Jeżeli zacina się ta kryza to tarcza może się ślizgać chwilę po puszczeniu sprzęgła.

  5. Mam seat altea xl 1.2 tsi. Przy obrotach 1000-2000 co jakiś czas trzeszczy od strony sprzęgła i nie ma różnicy czy pedał jest wciśnięty czy nie. Nie mam dwumasy

  6. najlepiej sprawdzic wysprzeglając cie na kabine,wtedy ci glupoty z pustego czerepa wyleca i sie weźniesz za jakąś uczciwą robote odpowiedną dla ciebie typu dmuchanie liści z chodników

Dodaj komentarz

Zadzwoń!