W dzisiejszym odcinku dowiecie się jak w prosty sposób bez demontażu sprawdzić stan sprzęgła w Waszym samochodzie.
Sprzęgło w samochodzie tak jak np klocki hamulcowe, ulega zużyciu. Z racji położenia, ciężko je zdiagnozować wizualnie, a niestety odciąganie wymiany, może doprowadzić do zniszczenia koła zamachowego.
#Sprzęgło
#motoLAB
#DIY
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.
Related
28 thoughts on “Jak sprawdzić sprzęgło? | Moto LAB”
Za niedługo ogrodnik zostanie mechanikiem. Takie osoby nie powinny wypowiadać się w żadnych sprawach dotyczących eksploatacji i naprawy samochodów
@Motolab Dzięki za ten materiał Marcin. I jak udała się wymiana? Robiłeś sam czy praca zlecona w serwisie? Pytam, bo również mam japońca i czeka mnie najwyraźniej to samo (podobne objawy) ale nie słychać żadnego dźwięku. Natomiast na obrotomierzu wygląda to podobnie, auto wręcz straciło dynamikę. Jako ciekawostkę podam, że na wyświetlaczu mam 260 tys.
*Skrzynia 5 biegów: z 3/4 biegiem *Skrzynia 6 biegów: z 4/5 biegiem *Obroty około 3000 obr./min. *Nie puszczać do końca gazu (czy trzymać go na podobnym poziomie, jak jedziemy z 3000 obr./min., czy jednak trochę spuścić z gazu ?)
Wskazówka przy sprawnym sprzęgle spadnie szybko. Przy niesprawnym sprzęgle będzie się utrzymywać bądź pójdzie do góry.
U Ciebie poszła około 600 obr./min. do góry.
Jeśli możesz to potwierdź czy dobrze opisałem to co zrobiłeś :).
________________________________
Ps. dasz namiar do fryzjera, albo powiesz co mam powiedzieć swojemu żeby mnie tak ostrzygł, bo zapuszczam włosy 😁
Prawie 5 minutowy filmik i mowa tylko o ślizganiu się sprzęgła. Mam teraz piąte auto i w zasadzie w każdym się okazywało po krótkim czasie od zakupu, że sprzęgło jest do wymiany. I żadne z nich się nie ślizgało. W 3 z nich auto przy ruszaniu robiło tzw. Kangurka przy ruszaniu. No chyba, że ruszało się z wyższych obrotów i dłużej przytrzymywało pedał to było okej. W jednym halasowało, coś terkotało, łożysko oporowe było uwalone, a w tarczy sprzęgła luźne sprężyny. W innym aucie zawsze było jedno mocne szarpnięcie jak chciało się ruszyć normalnie, chyba, że znowu długo się przytrzymywało nogę na sprzegle. W innym jeszcze aucie żony przy ruszaniu trzęsło całą budą. Więc sposobów w jakie sprzęgło może działać nieprawidłowo jest multum, a tu tylko o ślizganiu…
W niektórych samochodach ze sprzęgłem hydraulicznym, w siłowniku jest mechanizm zapobiegający błyskawicznemu puszczaniu sprzęgła – podobno ułatwia to ruszanie dla mniej wprawnych kierowców. Tu moje niefachowe wytłumaczenie, jak to działa. Płyn hydrauliczny przepływa stopniowo przez mały otwór w kryzie dociskanej sprężynką. Podczas naciskanie sprzęgła płyn naciska na kryzę, która cofa się na sprężynce otwierając większy przepływ, a w drugą stronę mały otwór w tej "kryzie" tłumi szybki ruch "zwolnienie" sprzęgła. Jeżeli zacina się ta kryza to tarcza może się ślizgać chwilę po puszczeniu sprzęgła.
Mam seat altea xl 1.2 tsi. Przy obrotach 1000-2000 co jakiś czas trzeszczy od strony sprzęgła i nie ma różnicy czy pedał jest wciśnięty czy nie. Nie mam dwumasy
najlepiej sprawdzic wysprzeglając cie na kabine,wtedy ci glupoty z pustego czerepa wyleca i sie weźniesz za jakąś uczciwą robote odpowiedną dla ciebie typu dmuchanie liści z chodników
Za niedługo ogrodnik zostanie mechanikiem. Takie osoby nie powinny wypowiadać się w żadnych sprawach dotyczących eksploatacji i naprawy samochodów
W moim WRXie wystarczył 3 bieg powyżej 3 tyś, obroty silnika rosły auto już nie jechało 😀 Oczywiście akcja z zaskoczenia.
Jak zmieniam sprzęgło to tylko komplet tarcza, docisk, łożysko koszt – tylko części i czas. Pozdrawiam
Mi w gruzie E46 po dwóch dniach upalania padło sprzęgło 😅 całe szczęście mam kilka e46 w częściach więc nie ma problemu 😁
@Motolab Dzięki za ten materiał Marcin. I jak udała się wymiana? Robiłeś sam czy praca zlecona w serwisie? Pytam, bo również mam japońca i czeka mnie najwyraźniej to samo (podobne objawy) ale nie słychać żadnego dźwięku. Natomiast na obrotomierzu wygląda to podobnie, auto wręcz straciło dynamikę. Jako ciekawostkę podam, że na wyświetlaczu mam 260 tys.
Normalny użytkownik wymienia całość i jest to standardem.
290 tyś km oryginalne sprzęgło zaczęło się ślizgać po chip tuningu.
Hmm jeżeli wciskam sprzęgło i nie odpuszczam gazu to silnik jest odciążony i dlatego obroty idą w górę…
Wystarczy przytrzymac hamulec i dodawac gazu jak slizga to lipa
Noe mowi sie ONE tylko ONO
Ciezko bedzie tak szybko wcisnac z 4ki na 5ke
Nie wymienia się koła zamachowego a docisk.
Ale fajne włosy 👍
Kolego a gdzie filmik z wymiany sprzęgła? Wrzuciłeś oryginał czy któryś zamiennik polecisz?
kurwa trafiłem tu dopiero teraz a tydzień temu auto kupiłem i teraz wiem że sprzęgło śmietnik
A co jesli wskazowka nie opada bo zostalo to tak zaprogramowane, zeby obroty nie spadaly tak szybko przy zmianie biegow?
REASUMUJĄC
*Skrzynia 5 biegów: z 3/4 biegiem
*Skrzynia 6 biegów: z 4/5 biegiem
*Obroty około 3000 obr./min.
*Nie puszczać do końca gazu (czy trzymać go na podobnym poziomie, jak jedziemy z 3000 obr./min., czy jednak trochę spuścić z gazu ?)
Wskazówka przy sprawnym sprzęgle spadnie szybko. Przy niesprawnym sprzęgle będzie się utrzymywać bądź pójdzie do góry.
U Ciebie poszła około 600 obr./min. do góry.
Jeśli możesz to potwierdź czy dobrze opisałem to co zrobiłeś :).
________________________________
Ps. dasz namiar do fryzjera, albo powiesz co mam powiedzieć swojemu żeby mnie tak ostrzygł, bo zapuszczam włosy 😁
Prawie 5 minutowy filmik i mowa tylko o ślizganiu się sprzęgła. Mam teraz piąte auto i w zasadzie w każdym się okazywało po krótkim czasie od zakupu, że sprzęgło jest do wymiany. I żadne z nich się nie ślizgało. W 3 z nich auto przy ruszaniu robiło tzw. Kangurka przy ruszaniu. No chyba, że ruszało się z wyższych obrotów i dłużej przytrzymywało pedał to było okej. W jednym halasowało, coś terkotało, łożysko oporowe było uwalone, a w tarczy sprzęgła luźne sprężyny. W innym aucie zawsze było jedno mocne szarpnięcie jak chciało się ruszyć normalnie, chyba, że znowu długo się przytrzymywało nogę na sprzegle. W innym jeszcze aucie żony przy ruszaniu trzęsło całą budą. Więc sposobów w jakie sprzęgło może działać nieprawidłowo jest multum, a tu tylko o ślizganiu…
W niektórych samochodach ze sprzęgłem hydraulicznym, w siłowniku jest mechanizm zapobiegający błyskawicznemu puszczaniu sprzęgła – podobno ułatwia to ruszanie dla mniej wprawnych kierowców.
Tu moje niefachowe wytłumaczenie, jak to działa.
Płyn hydrauliczny przepływa stopniowo przez mały otwór w kryzie dociskanej sprężynką. Podczas naciskanie sprzęgła płyn naciska na kryzę, która cofa się na sprężynce otwierając większy przepływ, a w drugą stronę mały otwór w tej "kryzie" tłumi szybki ruch "zwolnienie" sprzęgła. Jeżeli zacina się ta kryza to tarcza może się ślizgać chwilę po puszczeniu sprzęgła.
Mam seat altea xl 1.2 tsi. Przy obrotach 1000-2000 co jakiś czas trzeszczy od strony sprzęgła i nie ma różnicy czy pedał jest wciśnięty czy nie. Nie mam dwumasy
Za dużo przeciągasz
najlepiej sprawdzic wysprzeglając cie na kabine,wtedy ci glupoty z pustego czerepa wyleca i sie weźniesz za jakąś uczciwą robote odpowiedną dla ciebie typu dmuchanie liści z chodników
"Słyszeliście obroty?"
Tak, słyszeliśmy… Zwłaszcza przy jazgoczacym radiu…
Ja zdiagnozowałem tak że podczas jazdy na 4 lub 5 i wciskaniu gazu silnik wskakiwal na obroty ale nie jechał;D
przecież jak wciśniesz sprzęgło trzymając gaz to zawsze obroty rosną nawet jak masz nowe sprzęgło. tragedia film.
A czy jak od 3 biegu w góre przy dodawaniu gazu cos mi głucho stuka moze to byc sprzęgło? Przeguby byly robione wiec odpadają
Typ niie wie o czym mówi.
W audi a4b6 2004r. Mam już nalatane 400000tys.na sprzęgle . Zauważyłem ostatnio że jedynka lekko haczy .