Loading…

Serwis Samochodów Volvo Warszawa

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Niezależny serwis Volvo

Samodzielna wymiana prowadnic hamulców w samochodzie! #101_Napraw



Oglądaj „101 napraw” w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-3,S07E03 …

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.

47 thoughts on “Samodzielna wymiana prowadnic hamulców w samochodzie! #101_Napraw

  1. Kto to póścił na wizję… Szkoleniowcy z ATE chyba dostali spazmów jak to oglądali. Gumki od zewnątrz owszem smarujemy, jednak najpierw wypadało by wyczyścić ich gniazda, ale samego sworznia w żadnym wypadku nie należy smarować!!!

  2. niby się nie powinno smarować , ale większość nie smarowanych się niestety zapieka , a ja zawsze daje smar dedykowany i nigdy nie miałem problemów z zapiekaniem się prowadnic i nic się nie dzieje klienci przyjeżdżają i nie ma problemu przy wymienię klocków , tak samo pod gumkę na tłoczek się daje

  3. Mam ten problem od pół roku. Mega odcinek i dzięki za potwierdzenie usterki! Czekam na więcej
    Ps. Mam jeszcze objaw pukniecia/uderzenia w okolicach wału/dyfra przy zrzucaniu z 3 na 2 lub z 2 na 1 bieg. Co to może byc?
    Edit.: Czy możecie wyjaśnić ten spór o smarowanie gum/prowadnic? Ja również słyszałem, ze smaruje sie tylko te, które gumy nie posiadają.
    Dzieki wielkie! 👍

  4. A o tym by przed montażem gumek wyczyścić otwory w zacisku to już nie łaska powiedzieć? Otwory w które montuje się gumowe tuleje prowadnic często rdzewieją, co powoduje blokowanie się prowadnic. Należy je oczyścić z rdzy i dopiero wtedy zamontować.

  5. Te gumki to nie jest tak prosto wymienić. Mają one kształt "kieliszka" i od strony tarczy jest taka stopka, którą wcale nie jest tak prosto przecisnąć przez jarzmo. Już łatwiej będzie od drugiej strony, ale do tego trzeba całe jarzmo zdjąć i rozebrać, a skoro tak, to od razu regenerację całości zrobić, bo za 25 zł to kupuje się cały zestaw gumek, włącznie z kołnierzem do tłoczka, nie tylko do prowadnic.

  6. Szybko uczymy się liczyć. 25 zł jedna strona i 25 zł druga strona. Daje nam to 50 zł. + naprawa tyłu = 100 zł. Ale i tak lepiej bo 100 zostaje w kieszeni jeśli mielibyśmy płacić mechanikowi za wymianę.

  7. Według szkolenia w firmie bosch pod żadnym pozorem nie wolno tego rodzaju prowadnic smarować. Opór który stawiają gumy ma odciągać zacisk spowrotem. Film instruktażowy jak nie robić.

  8. Kłaniam się.
    Proces wymiany tych prowadnic w tym aucie jest łatwiejszy niż cały prawidłowy proces wymiany koła. Przynajmniej wg mnie.
    Zastanawiam się, czy ja widziałem ten odcinek wcześniej?
    Dzięki, pozdrawiam.

  9. Witam, odcinek o tym jak nie powinno się tego robić !
    1. Po wyciągnięciu zużytych gumek trzeba koniecznie pozbyć się korozji z otworów po gumkach.
    2.Posmarować nową gumkę od strony zewnętrznej w miejscu styku z zaciskiem następnie wcisnąć na swoje miejsce.
    3. Dokładnie oczyścić metalową prowadnicę z resztek starej gumy która lubi się na nich osadzać.
    4. Najważniejszy punkt . Wkręcić prowadnicę koniecznie na SUCHO! W tym typie zacisków NIE WOLNO SMAROWAĆ PROWADNIC !
    1.Posmarowanie prowadnic będzie skutkowało przylepianiem się syfu z drogi do smaru w miejscu gdzie się wysuwa.
    2. Pozbawiamy w ten sposób prowadnicę oporu ,który jest odpowiedzialny za delikatne cofnięcie się zacisku po hamowaniu.
    Proponuję rozeznać się w temacie lub skorzystać ze szkoleń zanim wprowadzicie widzów w błąd, który może być dla nich kosztowny w przyszłości. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!