Oglądaj „101 napraw” w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-3,S07E03 …
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.
Related
47 thoughts on “Samodzielna wymiana prowadnic hamulców w samochodzie! #101_Napraw”
Tego typu prowadnic się nie smaruje i wystarczyła by wymiana samych gumek.
Kto to póścił na wizję… Szkoleniowcy z ATE chyba dostali spazmów jak to oglądali. Gumki od zewnątrz owszem smarujemy, jednak najpierw wypadało by wyczyścić ich gniazda, ale samego sworznia w żadnym wypadku nie należy smarować!!!
niby się nie powinno smarować , ale większość nie smarowanych się niestety zapieka , a ja zawsze daje smar dedykowany i nigdy nie miałem problemów z zapiekaniem się prowadnic i nic się nie dzieje klienci przyjeżdżają i nie ma problemu przy wymienię klocków , tak samo pod gumkę na tłoczek się daje
Mam ten problem od pół roku. Mega odcinek i dzięki za potwierdzenie usterki! Czekam na więcej Ps. Mam jeszcze objaw pukniecia/uderzenia w okolicach wału/dyfra przy zrzucaniu z 3 na 2 lub z 2 na 1 bieg. Co to może byc? Edit.: Czy możecie wyjaśnić ten spór o smarowanie gum/prowadnic? Ja również słyszałem, ze smaruje sie tylko te, które gumy nie posiadają. Dzieki wielkie! 👍
Fajny taki odcinek ale by mógł dodać że często też tłoczek stoi i żeby tam zajrzeć przy okazji odkręcenia zacisku bo co komu po prowadnicach jak reszta złom
A o tym by przed montażem gumek wyczyścić otwory w zacisku to już nie łaska powiedzieć? Otwory w które montuje się gumowe tuleje prowadnic często rdzewieją, co powoduje blokowanie się prowadnic. Należy je oczyścić z rdzy i dopiero wtedy zamontować.
Sworznia w gumie sie nie smaruje, jak nasmarujemy to guma nie bedzie cofac zacisku jak nalezy, i moze trzymac hamulec. Nie mowiac o niektorych smarach ktore wyżrą gume.
Te gumki to nie jest tak prosto wymienić. Mają one kształt "kieliszka" i od strony tarczy jest taka stopka, którą wcale nie jest tak prosto przecisnąć przez jarzmo. Już łatwiej będzie od drugiej strony, ale do tego trzeba całe jarzmo zdjąć i rozebrać, a skoro tak, to od razu regenerację całości zrobić, bo za 25 zł to kupuje się cały zestaw gumek, włącznie z kołnierzem do tłoczka, nie tylko do prowadnic.
Szybko uczymy się liczyć. 25 zł jedna strona i 25 zł druga strona. Daje nam to 50 zł. + naprawa tyłu = 100 zł. Ale i tak lepiej bo 100 zostaje w kieszeni jeśli mielibyśmy płacić mechanikowi za wymianę.
Według szkolenia w firmie bosch pod żadnym pozorem nie wolno tego rodzaju prowadnic smarować. Opór który stawiają gumy ma odciągać zacisk spowrotem. Film instruktażowy jak nie robić.
Kłaniam się. Proces wymiany tych prowadnic w tym aucie jest łatwiejszy niż cały prawidłowy proces wymiany koła. Przynajmniej wg mnie. Zastanawiam się, czy ja widziałem ten odcinek wcześniej? Dzięki, pozdrawiam.
Witam, odcinek o tym jak nie powinno się tego robić ! 1. Po wyciągnięciu zużytych gumek trzeba koniecznie pozbyć się korozji z otworów po gumkach. 2.Posmarować nową gumkę od strony zewnętrznej w miejscu styku z zaciskiem następnie wcisnąć na swoje miejsce. 3. Dokładnie oczyścić metalową prowadnicę z resztek starej gumy która lubi się na nich osadzać. 4. Najważniejszy punkt . Wkręcić prowadnicę koniecznie na SUCHO! W tym typie zacisków NIE WOLNO SMAROWAĆ PROWADNIC ! 1.Posmarowanie prowadnic będzie skutkowało przylepianiem się syfu z drogi do smaru w miejscu gdzie się wysuwa. 2. Pozbawiamy w ten sposób prowadnicę oporu ,który jest odpowiedzialny za delikatne cofnięcie się zacisku po hamowaniu. Proponuję rozeznać się w temacie lub skorzystać ze szkoleń zanim wprowadzicie widzów w błąd, który może być dla nich kosztowny w przyszłości. Pozdrawiam.
Tego typu prowadnic się nie smaruje i wystarczyła by wymiana samych gumek.
pamietam jak w moim fiacie ducato zapiekła się jedna prowadnica i tak zgrzało hamulec ze az tarcza popekala
W końcu pokazujecie coś, co zrobiłem w zyciu zanim powstał ten poradnik ! 😀
25zł
Jak to mówią u mnie na wsi, nie pieniądze tylko flaszka
a jeżeli użyję smar miedziowy to też może być czy nie?
Kto to póścił na wizję… Szkoleniowcy z ATE chyba dostali spazmów jak to oglądali. Gumki od zewnątrz owszem smarujemy, jednak najpierw wypadało by wyczyścić ich gniazda, ale samego sworznia w żadnym wypadku nie należy smarować!!!
1:33 co to za utwór?
Tego typu prowadnic się nie smaruje
A kiedy nowe odcinki?!
Prowadnice zamiennik są stalowe i rdzewieją, oryginał jest ze stopu i nie rdzewieje.
niby się nie powinno smarować , ale większość nie smarowanych się niestety zapieka , a ja zawsze daje smar dedykowany i nigdy nie miałem problemów z zapiekaniem się prowadnic i nic się nie dzieje klienci przyjeżdżają i nie ma problemu przy wymienię klocków , tak samo pod gumkę na tłoczek się daje
Kolejny bardzo przydatny film
Ja widzę cały zacisk do regeneracji i tyle ..
Ja bym olał taki luz chyba ze w nowych autach rzeczywiscie sie odczówa trzaski 🙂
Dobra robota 🙂
Samodzielna wymiana płynu hamulcowego – propozycja na następny odcinek
Bardzo fajnie, że instruujecie.
ja zawsze wypłukuję wnętrze prowadnic
Mam ten problem od pół roku. Mega odcinek i dzięki za potwierdzenie usterki! Czekam na więcej
Ps. Mam jeszcze objaw pukniecia/uderzenia w okolicach wału/dyfra przy zrzucaniu z 3 na 2 lub z 2 na 1 bieg. Co to może byc?
Edit.: Czy możecie wyjaśnić ten spór o smarowanie gum/prowadnic? Ja również słyszałem, ze smaruje sie tylko te, które gumy nie posiadają.
Dzieki wielkie! 👍
Chyba odnalazłem problem stuknięć u mnie w aucie, do tego mam problem z piszczącymi hamulcami, możliwe, że tu leży przyczyna:)
Mam pytanie. Bedzie problem jak pneumatem dokrece sruby w kole ok 400 niuta na najslabszym biegu czy nic sie nie stanie po dluzszym czasie ?
Fajny taki odcinek ale by mógł dodać że często też tłoczek stoi i żeby tam zajrzeć przy okazji odkręcenia zacisku bo co komu po prowadnicach jak reszta złom
A o tym by przed montażem gumek wyczyścić otwory w zacisku to już nie łaska powiedzieć? Otwory w które montuje się gumowe tuleje prowadnic często rdzewieją, co powoduje blokowanie się prowadnic. Należy je oczyścić z rdzy i dopiero wtedy zamontować.
Dzięki, chyba ja tak mam.
Bo nikt nie wie co puka a objawy mam taki.
Zatrzymajcie sobie tutaj xD 2:51
Dzięki Grzesiek ! Teraz już wiem że powoli prowadnice się u mnie wyrabiają 👍😉
Sworznia w gumie sie nie smaruje, jak nasmarujemy to guma nie bedzie cofac zacisku jak nalezy, i moze trzymac hamulec. Nie mowiac o niektorych smarach ktore wyżrą gume.
"nie piniądze, a wygoda" to już lepiej do mechanika to wymienić w myśl przysłowia 😀
Te gumki to nie jest tak prosto wymienić. Mają one kształt "kieliszka" i od strony tarczy jest taka stopka, którą wcale nie jest tak prosto przecisnąć przez jarzmo. Już łatwiej będzie od drugiej strony, ale do tego trzeba całe jarzmo zdjąć i rozebrać, a skoro tak, to od razu regenerację całości zrobić, bo za 25 zł to kupuje się cały zestaw gumek, włącznie z kołnierzem do tłoczka, nie tylko do prowadnic.
A może by tak zamiast hotelu paradise jakieś 202 naprawy?
Może być na tvn player za opłatą.
Pozdrowienia dla całej ekipy TVN TURBO
A jeżeli są 2 różne prowadnice, jedna prosta gładka a druga na końcu ma gumkę ? to która gdzie ma być zamontowana?
Według ATE, prowadnic w zaciskach ATE nie smarujemy.
Nie smarujemy tych prowadnic. W tym systemie hamulcowym prowadnice pracuja na sucho. Nasmarowanie moze w tym przypadku spowodowac ich zablokowanie.
Ten element nie powinien być smarowany ,to błąd Panie Grzegorzu ale mimo wszystko pozdrawiam
Wszystko ok..
Tylko tych prowadnic się nie smaruje.. a już na pewno nie w taki sposób xD
Coś więcej na temat Francuzów 😀np.citroen C4 2007 rok😁😁
Szybko uczymy się liczyć. 25 zł jedna strona i 25 zł druga strona. Daje nam to 50 zł. + naprawa tyłu = 100 zł. Ale i tak lepiej bo 100 zostaje w kieszeni jeśli mielibyśmy płacić mechanikowi za wymianę.
Według szkolenia w firmie bosch pod żadnym pozorem nie wolno tego rodzaju prowadnic smarować. Opór który stawiają gumy ma odciągać zacisk spowrotem. Film instruktażowy jak nie robić.
Mam stuki na dziurach czy to może być to. A jeśli delikatnie przyhamuje na dziurach to nie ma stukania
Zajefajny odcinek.
Bez przemyciła otworów ?
W tym systemie się nie smaruje.
Kłaniam się.
Proces wymiany tych prowadnic w tym aucie jest łatwiejszy niż cały prawidłowy proces wymiany koła. Przynajmniej wg mnie.
Zastanawiam się, czy ja widziałem ten odcinek wcześniej?
Dzięki, pozdrawiam.
Witam, odcinek o tym jak nie powinno się tego robić !
1. Po wyciągnięciu zużytych gumek trzeba koniecznie pozbyć się korozji z otworów po gumkach.
2.Posmarować nową gumkę od strony zewnętrznej w miejscu styku z zaciskiem następnie wcisnąć na swoje miejsce.
3. Dokładnie oczyścić metalową prowadnicę z resztek starej gumy która lubi się na nich osadzać.
4. Najważniejszy punkt . Wkręcić prowadnicę koniecznie na SUCHO! W tym typie zacisków NIE WOLNO SMAROWAĆ PROWADNIC !
1.Posmarowanie prowadnic będzie skutkowało przylepianiem się syfu z drogi do smaru w miejscu gdzie się wysuwa.
2. Pozbawiamy w ten sposób prowadnicę oporu ,który jest odpowiedzialny za delikatne cofnięcie się zacisku po hamowaniu.
Proponuję rozeznać się w temacie lub skorzystać ze szkoleń zanim wprowadzicie widzów w błąd, który może być dla nich kosztowny w przyszłości. Pozdrawiam.
u mnie to nic nie dało dopiero wymiana tarcz i klocków rozwiązała problem
No to juz wiem co mi stuka przy ruszaniu i cofaniu 😁👍
Ta hahaha proste to jest przy nagrywaniu. Ciekawe jakby prowadnice były mocno zapieczone to czy było by tak kolorowo jak na tym filmiki