Oglądaj „101 Napraw” w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-3,S07E03,115194
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Grzegorz Duda to mechanik z doświadczeniem zdobywanym w ekstremalnych warunkach – podczas przygotowywania aut do sportu wyczynowego. Swoją wiedzą chętnie dzieli się z widzami, zdradzając sposoby na pomysłowe modyfikacje i doradzając, jak likwidować często występujące usterki – z wieloma z nich można się uporać bez kosztownych i czasochłonnych wizyt u specjalistów! Prowadzący w przystępny i obrazowy sposób demonstruje proste i nieco bardziej skomplikowane naprawy, inspirując oglądających do zainteresowania się mechaniką i lepszego rozumienia, jak działa samochód, nie zapominając o kwestiach bezpieczeństwa.
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.
Related
39 thoughts on “Samodzielna regulacja świateł ksenonowych #101_Napraw”
Ciekawe nie wiedziałem że tak jest. Przydatny materiał. Piona!
Drogi @TVN Turbo, droga telewizjo i drogi Grześku. A gdzie nauka komputera o położeniu silniczków w poziomie naturalnym dla samochodu?
Przecież trzeba podlączyć kompa i zrobic Adaptacje!
Wszystko rozumiem, nie każdy jest Alfa i Omegą. Ale nie wprowadzajcie ludzi w bląd pod tym względem. Przecież to najważniejsza część samochodu, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo !
Czy ustawienie świateł xenon powinno się robić na włączonym silniku czy można na zapłonie + włączone światła bo byłem na 2 stacjach diagnostycznych i ustawiali właśnie na wyłączonym samochodzie i wydaje mi sie że za nisko je ustawili bo jak jedzie przedemną samochód to nie oświetla mi nawet jego tablicy rej…
Żeby ustawić światła w tym aucie to najpierw trzeba zrobić tryb serwisowy programem np vcds czy vas itp żeby sterownik od świateł wiedział żeby podczas regulacji świateł jest przeprowadzone to manualnie A nie przez pozomowanie
Nie dość, że połowa samochodów świeci po oczach, bo ma nienormatywne żarówki lub lampy od anglików, to teraz zaczną jeszcze grzebać w ustawieniu wysokości. Oślepianie na drodze jest mega niebezpieczne.
Bardzo dobry opis, przynajmniej jeden co nie twierdzi, że musimy podłączać VCDS by to zrobić. Od zawsze tak robię i nie słucham tych teorii od filozofów co to wciskają kit, że bez komputera tego się nie zrobi.
Z Pewnych względów – radzę Panu rezygnację z jedzenia wieprzowiny oraz suplementację (idealnie chelatem albion lub cytrynianem) magnezem i witaminą C. Serio to z sympatii za świetny program.
Kurde a juz myslalem ze sie czegos dowiem z tego filmu, a nawet nie wspomniane jak ma vyc regulacja na boki ani czy te "spady" maja byc na tej samej wysokosci czy jeden na drugi wchodzic?
Na stacji diagnostycznej co ty mówisz …. chyba MICHU musi tu kogoś nauczyć coś … diagności nie umieją ustawić xenonów mają złe urządzenia do tego ustawią tak że światła świecą prawie w samą ziemie….
A jeśli czujnik poziomowania się zespół to mogę ustawić je raz i wtedy zawsze będą świecić tak jak je ustawiłem ? Bo nie rozumiem fenomenu tych czujników tak szczerze ?
C4 Picasso na skrętnych xenonach z roku 2011. Niestety świecą za blisko i na identycznej wysokości. Mam możliwość zwykłej regulacji czy bez Lexii ani rusz?
W moim aucie nie działa poziomowanie, światła przeszły w tryb najkrótszego zasięgu, podniosłem je ręcznie. Serwis pogrzebał i stwierdził, że to czujnik położenia tylnej osi- nie było od niego sygnałów. Wymienili czujnik, ale poziomowanie dalej nie działa, wyskakuje błąd kalibracji. Moje pytanie brzmi: czy światła trzeba położyć ręcznie na sam dół żeby kalibracja zadziałała?
Nawet na filmie widac ze swiatla po "ustawieniu" swieca wyzej niz wysokosc reflektorow. No rzeczywiscie mozna bezpiecznie dojechac… Mozna bylo chociaz powiedziec ze linia odciecia powinna sie obnizac jak sie oddalamy od sciany.
i co z tego ja robie tak co rok, że podnosze sobie odrobinke do góry…kiedy trzeba przyjechać na badanie techniczne to diagnosta z uporem maniaka obniża mi je z powrotem i znowu jest za nisko i nocą cięzko jechać…i tak już kilka lat… 😀
Ciekawe nie wiedziałem że tak jest. Przydatny materiał. Piona!
pierwszy
Ty a od kiedy reflektory ustawiA sie w jednej lini haha
Bardzo pomocny film, pozdrawiam
🙂
A z ledami?
Drogi @TVN Turbo, droga telewizjo i drogi Grześku.
A gdzie nauka komputera o położeniu silniczków w poziomie naturalnym dla samochodu?
Przecież trzeba podlączyć kompa i zrobic Adaptacje!
Wszystko rozumiem, nie każdy jest Alfa i Omegą. Ale nie wprowadzajcie ludzi w bląd pod tym względem. Przecież to najważniejsza część samochodu, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo !
Czy ustawienie świateł xenon powinno się robić na włączonym silniku czy można na zapłonie + włączone światła bo byłem na 2 stacjach diagnostycznych i ustawiali właśnie na wyłączonym samochodzie i wydaje mi sie że za nisko je ustawili bo jak jedzie przedemną samochód to nie oświetla mi nawet jego tablicy rej…
Ja mam problem ponieść drogowe bo zbyt nisko świecą , ale niewiem czy jest pokrętło dla drogowych ( passat b5 fl)
usiadzie tszech typa z tyłu i bedziesz osilepiał kierowcow powinna byc regulacja
Można światła ustawić prawidłowo samemu, wystarczy mieć trochę wiedzy i warunki.
lewa swieci za wysoko- po oczach jadacych z na przeciwka.. :/ 90% aut z xenonami niestety razi bo za wysoko ustawione…
A jaka jest odleglosc od sciany?? i na jaka wysokosc powinny swiecic swiatla od podlogi??
Bardziej przydatne by bylo jak sobie samemu ustawic swiatla. Wzor, odleglosc, wysokosc itd.
a co zrobic jesli regulacja jest uszkodzona bo ktos uszkodził ????
A co z vcds i adaptacja w audi to co zostało pokazane na filmie zostało wykonane źle
Mam u siebie w Audi lewa lampę wysoko za jakiś czas schodze i będę grzebać, dzięki
Żeby ustawić światła w tym aucie to najpierw trzeba zrobić tryb serwisowy programem np vcds czy vas itp żeby sterownik od świateł wiedział żeby podczas regulacji świateł jest przeprowadzone to manualnie A nie przez pozomowanie
Nie dość, że połowa samochodów świeci po oczach, bo ma nienormatywne żarówki lub lampy od anglików, to teraz zaczną jeszcze grzebać w ustawieniu wysokości. Oślepianie na drodze jest mega niebezpieczne.
Bardzo dobry opis, przynajmniej jeden co nie twierdzi, że musimy podłączać VCDS by to zrobić. Od zawsze tak robię i nie słucham tych teorii od filozofów co to wciskają kit, że bez komputera tego się nie zrobi.
To poco czepia się ich policja
Grzesiu dolej plynu chlodzacego
Z Pewnych względów – radzę Panu rezygnację z jedzenia wieprzowiny oraz suplementację (idealnie chelatem albion lub cytrynianem) magnezem i witaminą C. Serio to z sympatii za świetny program.
Witam, a czy można przestawić reflektory bi xenon kiedy jest to anglik a chcę jeżdzić po prawej stronie nie wymieniając całych lamp?
Bmw x6??
Wspaniała rada, Pycha !!!!!
A prawa nie powinna byc troszke wyżej?
Tak nie reguluje się reflektorów z układem autopozimowania!!
a jaka ma być wysokość na ścianie ??
A jak kręcę i nic się nie dźwiga?!
Kurde a juz myslalem ze sie czegos dowiem z tego filmu, a nawet nie wspomniane jak ma vyc regulacja na boki ani czy te "spady" maja byc na tej samej wysokosci czy jeden na drugi wchodzic?
Na stacji diagnostycznej co ty mówisz …. chyba MICHU musi tu kogoś nauczyć coś … diagności nie umieją ustawić xenonów mają złe urządzenia do tego ustawią tak że światła świecą prawie w samą ziemie….
A jeśli czujnik poziomowania się zespół to mogę ustawić je raz i wtedy zawsze będą świecić tak jak je ustawiłem ? Bo nie rozumiem fenomenu tych czujników tak szczerze ?
C4 Picasso na skrętnych xenonach z roku 2011. Niestety świecą za blisko i na identycznej wysokości. Mam możliwość zwykłej regulacji czy bez Lexii ani rusz?
W moim aucie nie działa poziomowanie, światła przeszły w tryb najkrótszego zasięgu, podniosłem je ręcznie. Serwis pogrzebał i stwierdził, że to czujnik położenia tylnej osi- nie było od niego sygnałów. Wymienili czujnik, ale poziomowanie dalej nie działa, wyskakuje błąd kalibracji.
Moje pytanie brzmi: czy światła trzeba położyć ręcznie na sam dół żeby kalibracja zadziałała?
To chyba trzeba na przyrządach ustawiać a nie na białej ścianie z cegły xd
Nawet na filmie widac ze swiatla po "ustawieniu" swieca wyzej niz wysokosc reflektorow. No rzeczywiscie mozna bezpiecznie dojechac… Mozna bylo chociaz powiedziec ze linia odciecia powinna sie obnizac jak sie oddalamy od sciany.
Mam uwalony regulator w przedniej lampie, ale ten od korekcji lewo – prawo. Prawy reflektor
świeci po rowie i drzewach.
i co z tego ja robie tak co rok, że podnosze sobie odrobinke do góry…kiedy trzeba przyjechać na badanie techniczne to diagnosta z uporem maniaka obniża mi je z powrotem i znowu jest za nisko i nocą cięzko jechać…i tak już kilka lat… 😀