Kalibracja czujników systemu TPMS (mierzącego ciśnienie w oponach). Przeprowadzamy po zmianie opon z zimowych na letnie i odwrotnie. Na przykładzie Opel Mokka. Jak wygląda czujnik TPMS? Jak kalibruje go serwis? Na ile starcza bateria w czujniku? Czy można go uszkodzić? Co się dzieje, jeśli nie skalibrujemy czujników po zmianie opon. Na pytania odpowiada przedstawiciel serwisu Opei Dixi-Car.
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.
Related
24 thoughts on “Kalibracja czujników TPMS (ciśnienie w oponach) | Serwis OPEL Dixi-Car”
Huj z ta cala ue i czemu to ma wszystko służyć? Poza nabijaniem kasy. Wkurwia mnie do łez ta ue z jej pomysłami.
Chej parę dni temu wymieniłem opony na zimowe ,felgi zostały te same i żaden czujnik nie zaświecił system pokazuje nowe ciśnienie po napąpowaniu i jest ok
Mam pytanie czy czujnik jakby był obojętnie gdzie wewnątrz felgi będzie działał ? Czy musi być koniecznie na wentlu ?czy wentyl służy tylko za mocowanie ?
Kolejny durny wymysl nabijania na kase mi tam to nie potrzebne bo co dzien kolo samochodu sie chodzi to sie widzi tu kalibruj tam programuj a stowki leca …
Ten oto system jest przykładem jak producenci aut robią z klientów frajerów. Naciągając klienta na wydatki w tysiącach zaczynając od kół i powietrza w nich. Rynek motoryzacyjny „dmucha” nas jak chce i w co chce. Żałosne
Mam czujniki i urządzenie, wykonywałem kalibrację wiosna /jesień i wszystko działało. W tę wiosnę po zmianie kół na letnie (mam drugie koła) nie da mi się skalibrować lewego przedniego koła więc do pozostałych nie mam dostępu. Jaka przyczyna? Bateria czujnika padła po dwóch latach? Zgadzam się z komentującymi, że to jest nabijanie klienta w butelkę. Na szczęście te czujniki są coraz tańsze.
No cóż rzeczywistości nie zmienimy. Pewnie można było tak jak zrobiło volvo bez czujników tylko po analizie prędkość i ale jak już to mamy w Oplu to filmik dla mnie ok pomocny 👍👍
Takis mądry to jak skasować w rio3,. 2016r co mam po zmianie kół płacić 100zl cztery razy w roku co za debil to wymyslil zakleilem kontrolkę i niech się pali
"Przestrzegamy przed wymianą opon w amatorskich zakładach wulkanizacyjnych…niefachowa wymiana powoduje uszkodzenie drogiego czujnika…który kosztuje 300, 400 zł" .Ale ten amatorski warsztat nie zedrze skóry z klienta tak jak korporacja ASO. Za głupi przegląd nowego samochodu gdzie wymienią tylko olej klient zapłaci 600 zł .Ale jak chce utrzymać przedłużoną gwarancje auta to musi jechać i w rzeczywistości nic z tego nie ma. Tylko zapłaci kilka tysięcy za przeglądy nowego auta
Info dla wszystkich ,którym zablokowały się pasy bezpieczeństwa , bo np .jechaliście po dziurach( jak tak miałem w oplu astra J ). Jeśli nie mieliście stłuczki i nie doszło do aktywacji napinacza ,wyrzutu gazu nie jedzcie do ASO .Tam nie naprawią wam tego tylko będą chcieli wymienić pasy za 1400 zł z robocizną. NIEPRAWDĄ jest ,że trzeba od razu pasy wymienić .Tam jest kuleczka ,która na dziurach się przemieściła .Wystarczy ją zruszyć .Jednak po rozkręceniu pasów poprawność działania pasów sprawdza się w pozycji w jakiej pas jest przykręcony do obudowy samochodu . Jeśli nic nie pękło ,zapadka jest cała ,nie doszło do aktywacji ( ponoć jakiś skrawek materiału wysuwa się z zamka , pojawiło by się info na desce rozdzielczej ,ciągłe świecenie się kontrolki i pewnie byście usłyszeli hałas od wyrzutu gazu ) to wystarczy poprawić tą kulkę z zapadką :
Huj z ta cala ue i czemu to ma wszystko służyć? Poza nabijaniem kasy. Wkurwia mnie do łez ta ue z jej pomysłami.
Chej parę dni temu wymieniłem opony na zimowe ,felgi zostały te same i żaden czujnik nie zaświecił system pokazuje nowe ciśnienie po napąpowaniu i jest ok
wie ktoś ile takie urządzenie kosztuje?
Mam pytanie czy czujnik jakby był obojętnie gdzie wewnątrz felgi będzie działał ? Czy musi być koniecznie na wentlu ?czy wentyl służy tylko za mocowanie ?
Nie dodał tylko że nie da się zresetować czujników bez uprzedniego zaciągnięcia hamulca ręcznego.!
Czujnik to max 100 pln. Ale naciągacze….
Kolejny durny wymysl nabijania na kase mi tam to nie potrzebne bo co dzien kolo samochodu sie chodzi to sie widzi tu kalibruj tam programuj a stowki leca …
czujnik droższy od opony pojebalo do reszty
A w tle syrena OSP 🙂
Ten oto system jest przykładem jak producenci aut robią z klientów frajerów. Naciągając klienta na wydatki w tysiącach zaczynając od kół i powietrza w nich. Rynek motoryzacyjny „dmucha” nas jak chce i w co chce. Żałosne
Zrób poradnik jak wyłączyc to chujostwo – mając dwa komplety kół, musze miec dwa komplety czujnków ?? Kogos pojebało..
Potrzebne jak dziura w płocie to chyba znajdują to jest przecież czuję że mi ściąga
Mam czujniki i urządzenie, wykonywałem kalibrację wiosna /jesień i wszystko działało. W tę wiosnę po zmianie kół na letnie (mam drugie koła) nie da mi się skalibrować lewego przedniego koła więc do pozostałych nie mam dostępu. Jaka przyczyna? Bateria czujnika padła po dwóch latach? Zgadzam się z komentującymi, że to jest nabijanie klienta w butelkę. Na szczęście te czujniki są coraz tańsze.
No cóż rzeczywistości nie zmienimy. Pewnie można było tak jak zrobiło volvo bez czujników tylko po analizie prędkość i ale jak już to mamy w Oplu to filmik dla mnie ok pomocny 👍👍
Mozna skalibrowac klony czujnnikow TPMS wtedy nie trzeba po wymianie opon kalibrowac czujnikow ale musza byc zalozone na to same miejsce
A w Citroenie nie ma takich wynalazków. System poptostu mierzy obwód koła. Po zmianie opon wystarczy zatwierdzić nowe ciśnienie i wszystko działa.
Takis mądry to jak skasować w rio3,. 2016r co mam po zmianie kół płacić 100zl cztery razy w roku co za debil to wymyslil zakleilem kontrolkę i niech się pali
Nie mósimy kalibrować . Koło ma trafić na to samo miejsce.
Mam Opla Corsa F GS-Line 1.2 Turbo czy on automatycznie wykrywa czujniki ciśnienia w opinach. Chcę wymienić koła na zimiwe i nie mam nic w menu.
Mam pytanie czy w Corsie e z 2018 roku też trzeba po wymianie opon kalibrować czujniki
Jednym wspólnym mianownikiem nowych samochodów są coraz większe koszty. Do tego to co teraz produkują jest bardziej awaryjne.
"Przestrzegamy przed wymianą opon w amatorskich zakładach wulkanizacyjnych…niefachowa wymiana powoduje uszkodzenie drogiego czujnika…który kosztuje 300, 400 zł" .Ale ten amatorski warsztat nie zedrze skóry z klienta tak jak korporacja ASO. Za głupi przegląd nowego samochodu gdzie wymienią tylko olej klient zapłaci 600 zł .Ale jak chce utrzymać przedłużoną gwarancje auta to musi jechać i w rzeczywistości nic z tego nie ma. Tylko zapłaci kilka tysięcy za przeglądy nowego auta
Info dla wszystkich ,którym zablokowały się pasy bezpieczeństwa , bo np .jechaliście po dziurach( jak tak miałem w oplu astra J ). Jeśli nie mieliście stłuczki i nie doszło do aktywacji napinacza ,wyrzutu gazu nie jedzcie do ASO .Tam nie naprawią wam tego tylko będą chcieli wymienić pasy za 1400 zł z robocizną. NIEPRAWDĄ jest ,że trzeba od razu pasy wymienić .Tam jest kuleczka ,która na dziurach się przemieściła .Wystarczy ją zruszyć .Jednak po rozkręceniu pasów poprawność działania pasów sprawdza się w pozycji w jakiej pas jest przykręcony do obudowy samochodu . Jeśli nic nie pękło ,zapadka jest cała ,nie doszło do aktywacji ( ponoć jakiś skrawek materiału wysuwa się z zamka , pojawiło by się info na desce rozdzielczej ,ciągłe świecenie się kontrolki i pewnie byście usłyszeli hałas od wyrzutu gazu ) to wystarczy poprawić tą kulkę z zapadką :
https://www.youtube.com/watch?v=iyWu50MWvEs
Warto jeszcze wspomnieć ,że trzeba zaciągnąć hamulec ręczny i bieg wrzucić na luz ,bo nie zadziała .Ale może to zależy od modelu .Ja mam astrę J