Loading…

Serwis Samochodów Volvo Warszawa

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Niezależny serwis Volvo

Jazda zimą. O czym pamiętać, gdy jest ślisko?



PRZYDATNE LINKI
Strefa kierowcy: http://www.omega-pilzno.com.pl/kierowcy
Facebook: https://www.facebook.com/OMEGAPilznoPL/
Instagram: https://www.instagram.com/omega_pilzno/
WWW: http://www.omega-pilzno.com.pl/

Zimowe opony w ciężarówce: https://youtu.be/9hylvR7iNVc

W najnowszym odcinku Adam przedstawia swoje spojrzenie na zasady bezpiecznej jazdy pojazdem ciężarowym zimą. O czym powinien pamiętać kierowca, gdy jest ślisko?

***
Witamy na kanale CplusE tworzonym przez firmę OMEGA Pilzno. W ramach videobloga omawiane są tematy związane z samochodami ciężarowymi, pasją i życiem kierowców spod znaku kategorii C+E oraz branżą transportową. Adam Wołowiec – gospodarz kanału Omegi Pilzno głównie koncentruje się na użytecznych poradach dla kierowców.

ZAPRASZAMY DO SUBSKRYPCJI KANAŁU.

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.

23 thoughts on “Jazda zimą. O czym pamiętać, gdy jest ślisko?

  1. Łapa w górę jak zawsze 👌🏻 Jeśli tylko możecie latem to odcinek ciężarówka z naczepą na płycie poślizgowej 👍 No i czekam na klasyki ze skansenu pod Rzeszowem 💪🏻

  2. Nie do końca zgadzam się że stwierdzeniem iż trzeba jechać wolno… Tym bardziej na pusto… Jadąc zbyt wolno na zaśnieżonej nawierzchni niech trafi się podjazd pod górkę i mamy klops…

  3. Drogi kolego to może powiesz albo stworzysz filmik dla laików lub kierowców z niewielkim stażem jak jeździć ciężarówka w terenach Górzystych np.Kapracz ,Szklarska Poręba,Zielona Góra zimą ,gdy jest slisko ,dużo śniegu itp .

  4. Co do podjeżdżania… wyłączyć kontrolę trakcji, włączyć blokadę dyfra, skrzynia w tryb manualny. Jak widzimy, że na wzniesieniu inni mają problem to zatrzymujemy się tam gdzie uda się ruszyć, a nie pchamy się na siłę. Dopiero jak zrobi się miejsce to ruszamy i ogniem płynnie pod górę. Siła pędu + dobra opona to podstawa.

  5. Przedewszystkim europejskie samochód ciężarowy to nie jest truck nie nadaje się jazdy po lodzie i śniegu automaty krótki ciągniki 2 to kierowcy w Europie nie potrafią jeździć zimą zle opon w Kanadzie my po śniegu to 110 105 km lecimy a tu troszkę śniegu I samochody wasze nie potrafią z miejsca ruszyć ale i technika jazda kierowców w Europie jast bardzo słaba.

  6. Dociążanie osi ciągnącej? 14t skład, 24t w ładowni. Licząc dwa punkty podparcia, równe rozłożenie nacisków i wyprodukowaną naczepę, zarówno z tyłu jak i z przodu ładunek naciśnie po równo, 12t. Po co z tyłu są trzy osie? Na każdą może być 9t, razem 27. 12t plus masa samych osi i połowy pudła, ile to jest? 15-16t. Na dwie osie, na dozwolone 18t, w sam raz. Ta trzecia tylko pogarsza zachowanie pojazdu. Za to niezły cyrk się dzieje na koniu. Oczywiście z tyłu jedna ośka ciągnąca. Ze 3t naciska pusta naczepa, no i część masy ciągnika, też ze 3-4. Dorzucić jeszcze wspomniane 12 z ładunku i masz 18-19t na 11 dozwolone. Prawie każde auto z wodą powinno tracić dowód za takie przeładowanie. Tak samo każdy towar na palecie, która waży ponad 750kg. Jedynie materiały budowlane ładuje się podłuż na środku (i tak się na bok nie przesuną). Wszystko inne, cukier, sól, karmy w metalowych puszkach, zostawia się z przodu wolne miejsca, a przeładowania i tak sięgają 16t na tej osi. Drogi są projektowane i budowane pod nacisk 115kN na oś. Dokumentacja jest do wglądu, nawet w internecie. To 11,5 tony. Auto z jedną osią ciągnącą nadaje się tylko do objętościówki. Ewentualnie jedna podnoszona, to ma sens przy jeździe na pusto.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!