Loading…

Serwis Samochodów Volvo Warszawa

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Niezależny serwis Volvo

Jak silniki ciężarówek generują moment obrotowy? Analiza niezwykłej budowy drogowych monstrów.



Czy zastanawiałeś się jak działają silniki ciężarówek, które mijasz codziennie? Okazuje się, że pod pozornie prostym tematem kryją się bardzo ciekawe rozwiązania techniczne, a silniki te potrafią zachwycić swoją wydajnością. Zapraszam na ich analizę!

Polecany sklep z oponami ► https://www.sklepopon.com/povagowani
Kod rabatowy ► POVAGOWANI

Oficjalne gadżety i koszulki ► https://povagowani.pl
Film się spodobał? ► Łapka w górę i subskrypcja!
Współpraca / Cooperation ► povagowani@gmail.com
Wesprzyj moją pracę ► http://patronite.pl/povagowani

––––––––––––––––––––––––––––––
FB ▸ http://facebook.com/povagowani/

Instagram ▸ http://instagram.com/povagowani/
––––––––––––––––––––––––––––––

This video is fair use under copyright law because it is transformative in nature, uses no more of the original than necessary and has no negative effect on the market for the original work.

––––––––––––––––––––––––––––––

All music under Creative Commons — Attribution 3.0 Unported — CC BY 3.0

––––––––––––––––––––––––––––––

Lista wykorzystanych materiałów. Warto subskrybować i oglądać ich filmy!
The list of videos used in this film. Be sure to watch them and subscribe!

Rusty to running: Chevy Stovebolt 6 engine rebuild time lapse | Redline Rebuild S3E5 by Hagerty
youtu.be/gJx4Ze-j348

AUDI A4: ENGINE SWAP FROM 1.8T FWD TO RS5 V8 QUATTRO by Gorillaflava
youtu.be/WqG9eDYSx4o

Scania R650 Stage 1 720HP + Exhaust pipes V8 Sound by Digiservices Normandie
youtu.be/iv761seuWvc

Kenworth W900L – 3 Stick Shifting by cat304C
youtu.be/8lEYaTvvq4g

Detroit 13 speed. Loaded Truck by Eiver2 Trucker
youtu.be/NbKUZbrV2_0

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.

31 thoughts on “Jak silniki ciężarówek generują moment obrotowy? Analiza niezwykłej budowy drogowych monstrów.

  1. Kochani moi! Jak co roku w tym szczególnym okresie – cała ekipa Povagowanych życzy Wam udanych, rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy. Odpocznijcie i radujcie się tym czasem wraz z bliskimi. Wesołych Świąt! ❤

  2. najwięcej itak kierowca potrafi zaoszczędzić. nie jeżdżę idealnie, ale słowo klucz, retarder lub poprostu hamulec pomocniczy. im silniejszy tym łatwiej się współpracuje z nim. oczywiści trzeba znać umiar, bo najwięcej kierowców jest takich co trzęsą jak marakasami. W poprzednim roku zatrudniałem się u niemca i na przejechane ponad 40tys km miał średnią ponad 27.4, dziś ma średnią 26.0, km nie chcę skłamać ale powinno być ponad 80tys (auto ma ponad 500 000km, oczywiście chodzi o km z pomiaru) a ja nawięcej tym jeżdżę.

    Trafiała się podwójna obsada i wiele osób w ogóle nie używa hamulca pomocniczego, o jeździe na luzie nie wspomnę. w polsce noga na odcięciu, na zakazach wyprzedzają. a gdzie o jeździe sznurem

  3. W filmie jest kilka niedociągnięć, a mianowicie moc jest równie ważna w wydajności jak sam moment obrotowy. Nie sztuką bowiem jest wyjeżdżać pod górkę przez pół dnia, a tak by było przy wysokim momencie i niskiej mocy. Moc jest zatem potrzebna do wydajności. Niskie obroty biorą się z ekonomii spalania, i dlatego konieczny do tego moment obrotowy jest wysoki by zachować moc. Do samej jazdy potrzebny jest jego rozkład na charakterystyce, czyli płaskość momentu w roboczym zakresie obrotowym, resztę mogłaby załatwić moc i przełożenie. Wysoki moment jest również korzystny przy ruszaniu z miejsca i ochronie sprzęgła.
    Kolejna sprawa to bez sensu jest porównywanie silnika 6cio cylindrowego rzędowego z widlastą 8mką na poparcie tezy wyższości jednostek rzędowych. Można by odnieść mylne wrażenie, że stosowane są rzędowe silniki 8mio cylindrowe zamiast widlastych 8mek, a tak nie jest. Istotnym parametrem jest tutaj waga silnika, która obniża ładowność ciężarówki, co przy 8mio cylindrowcach ma znaczenie.
    Silniki 6cio cylindrowe 13 litrowe są najbardziej dopasowane wielkością i mocą do potrzeb drogowych zestawu. Scania robi silniki V8 głównie na skandynawię, gdzie są góry oraz zestawy 60 tonowe. Na kontynencie nie mają one ekonomicznej racji bytu – większe spalanie, mniejsza ładowność.

  4. VOLVO FH 460 – 3 osiowa solówka, przewóz towarów spożywczych 🔥🚚🔥
    Wariant raczej mało spotykany w Polsce, głównie rynek skandynawski, u nas nie ma tylu wąskich i krętych dróg.
    Zawsze dobry content, miło się ogląda, jakość materiału wspaniała

  5. pozwole sobie na jeszcze jeden komentarz dla osób ktore pewnych zeczy, różnic nie rozumieja. stosunek mocy do masy. przecietna osobowka wazy 1tone i moc kolo 120kM. i to jest ich stosunek mocy do masy i niema za duzo fakt ile jedzie nim osob.roznica w masie jest rzedu kilku procent. w ciezarowce stosunek mocy do masy jest zmienny a roznica wynosi prawie 300% miedzy pustym a pelnym.jak na poczatku pisalem osobowka to srednio 100kM/tone. ciezarowka o sredniej mocy 450kM i 2500nM to przy 15tonach(pusto)ma 166nM i 30kM/tone. to parametry sredniej osobowki. pelny40t tu sytuacja wyglada inaczej 62nM i 11kM/tone. tu stosunek wyglada jak w malym fiacie. ciezarowki bazuja na momencie i przełożeniach.mam nadzieje ze objasnilem wielu osobom co nieco

  6. Jeżeli ktoś mówi, że moment ma znaczenie a moc nie – to tak jakby mówił, że nie obchodzi go, czy koła się będą kręcić. Moc informuje, jaką siłę ciągu uzyskasz przy danej prędkości i jest kompletną i najważniejszą informacją z punktu widzenia dynamiki.

  7. Czy dobrze rozumiem, że moment to podobnie jak z przerzutkami roweru, bo cały czas człowiek generuje jadąc rowerem stałą moc, jednak jej przeliczenie na siłę użyteczną zależy od zastosowanej przerzutki?

  8. Najpopularniejsza transmisja za oceanem to 10. Preferowana ale droższa 13-tka. Można spotkać 18-tkę. Pierwszy raz słyszę o transmisji 24 biegowej. 13-tka natomiast wykorzystuje półbiegi, ale na górnej skrzyni, podczas gdy 18-tka na górnej i dolnej. 10-tka ma tylko skrzynię górną i dolną bez półbiegów. Są też 10-tki bez górnej i dolnej skrzyni czyli bez przełącznika, natomiast mają spliter taka półbiegówka. Nie znam tylko 18-tki ale to zwykła 9-tka z półbiegami. Ponadto ogromną różnicą względem europejskich konstrukcji jest nieużywanie sprzęgła przy przerzucaniu biegów, co jest ogromną zaletą amerykanskich wozów. Sprzęgła używa się tylko do ruszania i na tym koniec. W moim starym mondeo mk3 (diesel) jak miałem zepsuty wyprzęglik to też tak robiłem i o dziwo dosyć długo tak jeździłem zanim wymieniłem części. Nie było problemów oprócz wbicia jedynki. Najciekawsze że przy wyprzęglaniu właśnie jak się trafiło w 1600 obrotów to bieg sam był "zasysany", po prostu sam wpadał przy przerzucaniu "wajchy"(?).

  9. LPG dodatkowo powoduje spadek zużycia AdBlue o 90%, więc jest to bardzo ekologiczne rozwiązanie, które zwiększa też żywotność silnika i układu wydechowego, bo wyższa temperatura spalania to mniej osadu na silniku i podzespołach.

  10. Mam pytanko bo ogólnie jestem trochę laikiem w temacie ale skoro te silniki mają taką dużą moc i ogromny moment to czy nie było nigdy pomysłu by wrzucić taki silnik do samochodu? W sensie ciekaw jestem i czy to by działało.

  11. Volvo LNG gaz stanowi większość wtryskiwanego paliwa diesel.jest wtryskiwany tylko do zapłonu nic pozatym natomiast Iveco LNG jest przerobione na zapłon iskrowy i zasilane jest tylko gazem 😉

  12. Witam povagowanych. Jeżdżę mercedesem actrosem w najmocniejszej wersji . To jest 630KM, i przyznam rację. Jak jest załadowany inaczej podjeżdża pod górkę , jak na pusto albo ma mały ładunek to ( nie ma mocy) ale to pewnie działa elektronika by oszczędzać paliwo. Motor ma 2500nm. Jest czym jechać , choć w zimę trzeba uważac i dawkować gaz. 2500 NM robi swoje , tak że nawet załadowany jak jest mokro to przy zbyt drastycznym dodaniu gazu może stracić trakcję i marnuje opony. Także moc jest ale używać też trzeba z umiarkowaniem. Pozdrawiam wszystkich .

Dodaj komentarz

Zadzwoń!