Loading…

Serwis Samochodów Volvo Warszawa

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Niezależny serwis Volvo

CplusE #29 – Odpowietrzanie układu paliwowego



Sprawdź sklep https://cpluse.pl/, w którym znaleźć można sprzęt dla prawdziwych zawodowców. Kierowcom polecamy:
– Kamizelka odblaskowa z lampką LED – https://cpluse.pl/product/kamizelka-odblaskowa-z-lampka-led/
– Rękawice ochronne – https://cpluse.pl/product/rekawice-ochronne-tekson-durable/
– Męska koszulka z logo „Jedziemy z tematem” – https://cpluse.pl/product/meski-t-shirt-z-logo-jedziemy-z-tematem-czarny/

PRZYDATNE LINKI
Strefa kierowcy: http://www.omega-pilzno.com.pl/kierowcy
Facebook: https://www.facebook.com/cplusepl
Instagram: https://www.instagram.com/cpluse.pl
Podcast CplusE: https://cpluse.pl/podcast

Witamy na kanale CplusE tworzonym przez firmę OMEGA Pilzno. W ramach videobloga omawiane są tematy związane z samochodami ciężarowymi, pasją i życiem kierowców spod znaku kategorii C+E oraz branżą transportową. Adam Wołowiec – gospodarz kanału Omegi Pilzno głównie koncentruje się na użytecznych poradach dla kierowców.

Tematem #29 odcinka są lepsze i gorsze sposoby na odpowietrzenie układu paliwowego.

ZAPRASZAMY DO SUBSKRYPCJI KANAŁU.

Jedziemy z tematem!

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.

43 thoughts on “CplusE #29 – Odpowietrzanie układu paliwowego

  1. Preparaty typu samostart używane w niewłaściwy sposób mogą zaszkodzić na układ korbowo-tlokowy silnika.
    widziałem jak szofer przedobrzyl i silnik już nie pracował jak powinien po czasie rozmawialiśmy i okazało się, że 2 korbowody były wykrzywione

  2. Witam. Podoba mi się ten wasz poradnik. Jestem świeżym kierowcą na C+E i dużo ciekawych rzeczy się z nich dowiedziałem. Niewiem czy był już taki temat ale mnie bardzo to ciekawi. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak dobrze hamować,szczególnie silnikiem,retarderem szczególnie z ostrych górkę tak żeby nie spalić hamulców. Jak to robić w deszczu,śniegu. Wiem że na śliskiej nawierzchni nie używa się retardera dlatego mnie to ciekawi. Co prawda ja jeżdżę Scanią a tam retarder działa inaczej niż Manie ale temat może być naprawdę ciekawy. Pozdrawiam,Tomasz

  3. Kawał dobrej roboty.
    Pokazujesz coś czego kierowca zaraz po zdaniu egzaminów w większości przypadków nie jest w stanie wiedzieć a jest to bardzo przydatna wiedza w trasie (nie chodzi mi tylko o ten odcinek lecz bardziej o całokształt).
    Pozdrawiam i liczę na więcej tego typu odcinków.

  4. Zapomniałeś dodać aby przy pompowaniu przekręcić zapłon 🙂 W niektórych ciężarówkach nie trzeba podnosić kabiny np.mój wujek tak odpowietrzał Premiumke czy volvo fh12. Bardzo fajny poradnik i w ogóle cykl twoich poradników pozdrawiam

  5. Wszyscy mówią że nie polecają odpalania plakiem czy samostartem, ja natomiast powiem że jeśli ktoś nie pomyśli i nawali do filtra za dużo to chcąc nie chcąc coś musi pizgnąć. Jeśli stosuje się te preparaty z głową to bardzo ułatwiają odpalenie. Na filmie nie ma nic o lekkim popuszczeniu przewodów paliwowych na wtryskach, to też bardzo pomaga bo powietrze ma gdzie ulecieć. Oczywiście gdy już leci paliwo trzeba je jak najszybciej dokręcić, ale nie katujemy rozrusznika i akumulatora. Aha no i nie wszystkie samochody mają pompkę ręczną np w MB Atego próżno szukać ale za to jest włącznik zapłonu na silniku 🙂

  6. szkoda, ze wszystko na manie. Aktualnie masa dafikow lata. Warto byloby cos pokazac i na innych ciagnikach. Rozumiem, ze Omega ma swoja flote i na niej bazuje program. Fajnie, ze dodal Pan cos chociazby o tym Iveco.

  7. Co pan wie o paleniu z ,,plaka'' i samostartu. Tata prowadzi warsztat samochodowy i jest to normalna metoda odpalenia zapowitrzonego diesla, a często też benzyniaka. Częściej używamy,, plaka'' bo jest mniej wybuchowy od samostartu. Ostatnio obok nas zatrzymał się właśnie zestaw drogowy i brakło mu paliwa. Kierowca po przesłaniu paliwa z agregatu chłodniczego poprosił tatę o pomoc a mianowicie psiknięcie,, plakiem''w układ odlotowy, a sam w tym czasie próbował uruchomić silnik i po drugiej prubie silnik załapał i kierowca odjechał.

  8. Ja również jestem świeżakiem. Z twoich poradników dowiedziałem się wszystkich potrzebnych mi rzeczy. Oby więcej takich filmów! Pozdrawiam i życzę powodzenia!

  9. Panie Adamie Zbliża się pomału krokami myślę ze warto poruszyć temat jak radzić sobie zima: np na oblodzonej jezdni,zakopanie się w śniegu,awaria webasto,kiedy zakładać łańcuchy i jak się to robi, itp,…
    Pozdrawiam Adamie i Jedziemy z Tematem 🙂 I wszyscy zostawiają Lajka 😀

  10. Witam robisz kawał dobrej roboty z tymi filmikami 🙂👌 mam pytanko dało by radę nagrać filmik na temat tych viatolli i innych tych urządzeń automatycznego poboru opłat np. W jakich krajach jakie się stosuje na jakiej zasadzie się je doładowuje itp. 🙂

  11. A gdzie porada o przewodach paliwowych w temacie?
    Może trochę porad dla młodych kierowców
    np. Jazda zimą w górach itp.
    E-log jak skutecznie używać..
    Szerokości

  12. Pamiętajcie jesz o tym żeby podczas pompowania zapłon był przekręcony bo inaczej elktrozawory nie puszczą można pompować do us… śmierci 😉

  13. Należy koniecznie dodać , aby z pompką ręczną obchodzić się delikatnie , tj. po uzyskaniu oporu nie pompować na siłę. Bo w silniku D20 kilka razy podczas pompowania pękła mi szklanka odstojnika ( ori Hengst ) , rozsadza ją ciśnienie paliwa.

  14. Pracuję u gościa gdzie często się jeździ na rezerwie. Wiecznie wylicza ile paliwa jeszcze jest w zbiornikach i pozwala tankować tam gdzie jest taniej. Wszyscy w firmie potrafią już odpowietrzać układ paliwowy. Taki dziad.

  15. Tsaaa pompka 😂 scania r420 2012 po wymianie filtra (oczywiscie nowy zalany) nie zagadała. Na dolocie odkreca sie gumowa zaslepke i heya samostart. Pozniej troche po piórach i hula 😉

  16. To jest poradnik jak pozawieszać zaworki przelewowe we wtryskach! common rail odpowietrza sie inaczej i to skomplikowana operacja. 1 trzeba wykrecic zawór przelewowy na powrocie paliwa i dopiero pompka reczna celem napełnienia układu paliwem, 2 zawór przelewowy montujemy nastepnie z listwy wysokiego ciśnienia odkrecamy przewody przy wtryskiwaczach po czym, trzeba "pokrecić" rozrusznikiem aby pompa wysokiego ciśnienia wypchneła wszelkie powietrze. Na koniec zakrecamy przewody wysokiego ciśnienia i strzał i fura pali.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!