Loading…

Serwis Samochodów Volvo Warszawa

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Niezależny serwis Volvo

CplusE #112 – Volvo FH LNG



Sprawdź sklep https://cpluse.pl/, w którym znaleźć można sprzęt dla prawdziwych zawodowców. Kierowcom polecamy:
– kubek: https://cpluse.pl/product/kubek-jedziemy-z-tematem-czarny/
– czapka z daszkiem: https://cpluse.pl/product/czarna-czapka-z-daszkiem-z-logo-jedziemy-z-tematem/
– pistolet do przedmuchiwania: https://cpluse.pl/product/pistolet-do-przedmuchiwania-tekson-z-przewodem-13-kg-m2/
– kamizelka odblaskowa z lampką LED: https://cpluse.pl/product/kamizelka-odblaskowa-z-lampka-led/

PRZYDATNE LINKI
Strefa kierowcy: http://www.omega-pilzno.com.pl/kierowcy
Facebook: https://www.facebook.com/cplusepl
Instagram: https://www.instagram.com/cpluse.pl
Podcast CplusE: https://cpluse.pl/podcast
VOLVO Trucks: https://www.volvotrucks.pl/

Zapraszamy do obejrzenia wyjątkowego odcinka poświęconego wyjątkowemu ciągnikowi na gaz LNG. Czy tak będzie wyglądała ekologiczna przyszłość transportu? Jedziemy z tematem! 🙂

Witamy na kanale CplusE tworzonym przez firmę OMEGA Pilzno. W ramach videobloga omawiane są tematy związane z samochodami ciężarowymi, pasją i życiem kierowców spod znaku kategorii C+E oraz branżą transportową. Adam Wołowiec – gospodarz kanału Omegi Pilzno głównie koncentruje się na użytecznych poradach dla kierowców.

ZAPRASZAMY DO SUBSKRYPCJI KANAŁU.

Jedziemy z tematem!

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.

29 thoughts on “CplusE #112 – Volvo FH LNG

  1. Volvo już kiedyś bawiło się w dual fuel. Wyszła z tego jedna, wielka klapa. No może tu będzie coś innego, zobaczymy. Chociaż czuję niesmak, na myśl o lng w ciężarówce.

  2. To rozwiązanie, choć nowe, jest niepraktyczne i przestarzałe o parę dekad. Inżynierowie z Hondy, jeśli dobrze pamiętam w okolicach wczesnych lat 90 zrobili auto, obłożyli je panelami słonecznymi i jechało w okolicach 100, czy ponad 100 kilometrów na godzinę. Poza tym, silniki elektryczne są bardziej wydajne. Obkładasz dach naczepy, i jedziesz. Nie musi się tankować, bo słonce dostarcza ,, paliwo ". Polacy nawet LPG w ciężarówkach montowali, więc Volvo noc nowego nie wymyśliło

  3. Panie prowadzący mam pytanie! Albo mi się wydawało albo pan jest instruktorem nauki jazdy kat B. Widziałem pana dziś na warszawskiej. Takie pytanie 🙂

  4. Proponuje porównanie w ruszaniu pod górę z ta sama mocą i ładunkiem pod góry. Myśle, ze różnica będzie przepastna między dieslem a LNG.
    Podejmujecie wyzwanie ?
    Pozdrawiam 😉

  5. Prosiłbym o filmy prezentujące nowe rozwiązania we firankach – naczepy z podnoszonym dachem do transportu (nie tylko do załadunku), oraz naczepy w których tylne słupki z drzwiami są rozsuwane na boki siłownikami.

  6. Ale zaraz. Jeżeli ciagnik w normalnej jeździe pali 1l ON/100 oraz proporcja jest 95-5%, to by znaczyło, że ciagnik na 100km pali 1l ON i 19l lng? Dodatkowo przeliczając na kilogramy będzie ich mniej.. dobrze liczę? Bo coś za kolorowo to wygląda..

  7. Koszty przejechania 100km z mojej wstępnej kalkulacji są o wiele niższe niż w silniku diesla, jeżeli dodać do tego brak opłaty drogowej w Niemczech to będzie to bardzo opłacalny interes.
    Koszt zakupu 30%-40% większy od diesla zwróci się po 2-2,5 roku użytkowania po Niemieckiej auto banie. Po tym czasie 20 eurocentów za przejechanie km zostaje w przedsiębiorstwie. Koszty paliwa 16-20kg 100km + 3l ON ((Cena 1kg gazu LNG – 4,38zł brutto) informacja z stacji w Śremie w Wlkp) w zaokrągleniu ok 105zł/100km. Diesel ok 28l/100km (5.2brutto 1l ON) 145zl/100km. Dodając do tego w Niemczech 12 000 euro dopłaty do ciągnika na gaz, staje się to bardzo opłacalną inwestycją. Nie wiem czy dobrze to liczę, bo nie jestem analitikiem finansowym ,ale zaciekawił mnie temat i trochę się zgłebiłem. Nie wiem jak wyglądają koszty serwisowania, ale myślę że z punktu ekonomicznego firmą transportowym będzie się opłacało zakupić te gazowe ciężarówki. Do końca roku w Niemczech ma być dostępne 6 stacji na których można będzie zatankować LNG, co zmniejszy problem stosunkowo małego zasięgu.

  8. Witam, zaczynam przygodę z takim Volvo, szef zakupił takie. 2 pytania , które chciałbym potwierdzić:
    1. Czy do codziennej obsługi potrzeba przed uruchomieniem silnika wyłączyć gaz przy zbiorniku i auto musi pracować na samym dieslu przez 5-10 min i po tym czasie włączyć gaz ?
    2. Podobno najlepiej działa w temperaturze otoczenia 21-23 stopnie. Co z wyjazdami w cieplejsze kraje, np. Włochy lub u Nas w lato ?
    Pozdrawiam

  9. W MPK Przemysl już 20 lat temu jeździło się tym wynalazkiem największa heca była jak w tłumiku nazbierały się resztki gazu a potem jak jeblo to niech się chowa wielkanocne strzelanie baby klękały na chodniku miło to wspominam

  10. Trochę szkoda że tak jak jest ten silnik g13 jako odpowiednik d13 to nie ma już silnika g16, ale może jeszcze volvo takowe zrobi. Jednakże sam pomysł jest świetny i wydaje się tak samo praktyczny jak silniki dieslowskie (plus ekologia) czego nie da się powiedzieć o elektrykach. Mam tylko nadzieję że jeszcze dojdzie to paliwo do rynku cywilnego i zacznie się bardziej rozpowszechniać LPG oraz H2 😀

Dodaj komentarz

Zadzwoń!