Loading…

Serwis Samochodów Volvo Warszawa

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Niezależny serwis Volvo

CplusE #06 – Wymiana koła sterującego



Sprawdź sklep https://cpluse.pl/, w którym znaleźć można sprzęt dla prawdziwych zawodowców. Kierowcom polecamy:
– Rękawice robocze – https://cpluse.pl/product/rekawice-czarne/
– Klucz przekładniowy z 7 nasadkami – https://cpluse.pl/product/klucz-przekladniowy-158-tekson-z-7-nasadkami/
– Leżanka warsztatowa składana – https://cpluse.pl/product/lezanka-warsztatowa-skladana/
– Kamizelka odblaskowa z lampką LED – https://cpluse.pl/product/kamizelka-odblaskowa-z-lampka-led/

PRZYDATNE LINKI
Strefa kierowcy: http://www.omega-pilzno.com.pl/kierowcy
Facebook: https://www.facebook.com/cplusepl
Instagram: https://www.instagram.com/cpluse.pl
Podcast CplusE: https://cpluse.pl/podcast

Witamy na kanale CplusE tworzonym przez firmę Omega Pilzno. W ramach videobloga omawiane są tematy związane z samochodami ciężarowymi, pasją i życiem kierowców spod znaku kategorii C+E oraz branżą transportową. Adam Wołowiec – gospodarz kanału Omegi Pilzno głównie koncentruje się na użytecznych poradach dla kierowców.

Umiejętność wymiany koła w ciągniku siodłowym przydaje się w krytycznych sytuacjach na drodze. Prowadzący przekonuje, że wiedza w tym temacie nigdy nie zaszkodzi.

ZAPRASZAMY DO SUBSKRYPCJI KANAŁU.

Jedziemy z tematem!

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.

39 thoughts on “CplusE #06 – Wymiana koła sterującego

  1. Napompowane kazdy wymieni…zapraszam do wystrzelonej opony przy 90km/h …Tylko brac lage I napierdzielic …Brakuje starych kierowcow I nie dziwie sie skoro teraz byle gowniarz morze miec prawojazdy ,a nie wie ze w dieslu nie ma gaznika …

  2. Bardzo wazna uwaga, przy wymianie kola wszystko robimy nie spieszac sie i dwa razy myslimy zeby nie zrobic sobie krzywdy: Z zycia wziete uwagi: 1.klucz rurke celujemy na ramie, absolutnie nie na twarz, klucz moze sie zsunac, i zeby, twarz uszkodzona.2. Jak najdalej od drogi i zawsze widoczny dla innych, gdy niemozliwe schowanie zawsze mozna polozyc opone za trojkatem tak zeby nas ochraniala od osobowek.3. Nigdy nie mialbym odwagi wymienic opony w ciagniku spietym z naczepa, dlaczego? Wiatr wieje moze poruszyc naczepe i samochod, moze spasc z podnosnika, przejezdzajace auto to tez podmuch wiatru, spotkalem sie z naczepami z ktorych schodzi powietrze, poduszki siadaja moga szarpnac autem,Triki warsztatowe – poloz kawalek gumy, szmaty, rekawiczki na tloczysko podnosnika , dzieki temu zwiekszymy tarcie, metal na metal ma bardzo maly wspolczynnik tarcia, Przed odkreceniem oczysc szczotka piasek z gwintu gdy nie oczyscisz moze , nie musi zawsze zablokowac nakretke,
    Na pauzie z papieroskiem zrob obejscie auta, zawsze ucze mlodych kierowcow ze prosciej wyjac srube z opony niz wymienic kolo.
    Szerokosci zyczy LBI

  3. Film można powiedzieć że na temat mojej dzisiejszej sytuacji, tylko ze ja mam powietrze w oponie, po prostu nie mam opony, w sumie calego blizniaka, w sumie to mi sie caly prawy blizniak urwal na piascie 😂😂😂

  4. warto jeszcze popatrzeć w instrucje obsługi… nie wiem jak w MANie, ale on ma deko wspólnego w Actrosami, a w nich była specjalna "łapka" i wtedy podnośnik spokojnie sie mięscił, ale patent z deską dobry 😉

    po za tym klocek służy do podstawienia pod podnośnik, a Actrosie MP2 i MP3 miałem taki w wyposażeniu standardowycym z fabryki już, był on z porządnego drewna dębowego czy coś takiego – masywny, bez niego podnośnik sie może wciąć w asfalt i może być lipa… tu we wszystkich filmikach jest auto puste, naczepa wypięta…. (przy okazji proponuje robić filmiki przy spiętym i załadowanym zestawie, jeszcze choć deko obrudzonym, wielka róznica jest przy zakładaniu łańcuchów… na filmikach to wygląda jak zwykła przyjemna rozrywka dla urozmaicenia pracy… życie jest zupełnie inne….

    dbanie o przednie koła to też m.in coś o czym sie rzadko mówi…. – czyli NIE KRĘĆ W MIEJSCU!!! oczywiście w miare możliwości, ale zazwyczaj można choć minimalnie podjechać co znacznie zmienijsza dawanie po dupie oponom, a to i unikanie krawężników oraz ostrych skrętów przy pełnej dupie to podstawa żeby nie robić kół

    w koło jak jest zapieczone do piasty zawsze warto kopnąc, bo nie zawsze jest tak mocno zapieczone, że trzeba "ciężkiego sprzętu" czasem lekki kopniak wystarcza, ale patent z uderzeniem drugim kołem jest dobry, nowa ciekawa rada dla mnie 😉

    pisze o doświadczeniach, deko kół sie kiedyś narobiłem, część to była wina starych nie urzywanych gum ale z dobrym bierznikiem, chwila to styczność z nalewajkami, a głownie to skakanie po autach (skakanie – złom!!! jeden kierowca to auto zadbane, chyba, że fleja, ale wtedy sie płaci za flejostwo i płaci ta fleja która nie dba, a nie ktoś przypadkowy…dletego unikajcie firm w których jeździ sie krócej jednym autem niż rok-dwa!) to i słuchanie starych kierowców – miałem szczęście, że kiedyś sie uczyło w trakcie od ludzi którzy znali sie na rzeczy i byli chyba bardziej otwarci i znali lepiej praktyke nauczyło mnie dbania o sprzet i tego, że od ok 4 lat nie robiłem dosłownie nic, bo nie miałem problemu z żadnym kołem, wcześniej miałem bombe, albo odkręcanie koło średnio co ok 2 – 3 mieś

    "nie do każdego dołka trzeba dzwonić po koparke, czasem wystarczy zwykła łopata i dwa machnięcia i ogródek będzie mniej zdemolowany 😉 "

  5. Takie rzeczy to kierowca osobowego wie pokaż młodym jak poradzić sobie gdy w oponie nie masz wiatru i nie podłożysz tak sobie podnośnika

  6. Cześć Adam i wszyscy którzy dzięki niemu zechcieli zostać zawodowym kierowca lub po prostu uwierzyli w siebie na samym starcie… Tej pięknej przygody z Track'ami Adam jeśli mogę tak powiedzieć jestem w trakcie zdawania kursu na 3 kategorie w tym też c c+e plus kwalifikacje i zaraz za tym adr i beczki prace zaczynam od 1 grudnia na terenie Niemiec w których z resztą przebywam na "stałe" biorąc pod uwagę twój talent do tłumaczenia i objaśnienia wielu spraw związanych z tą profesja chciałbym poprosić cię o zrobienie materiału dotyczącego między innymi różnica pojazdu członowego a a no właśnie a tandemem na przykład ja już jestem po teorii ale pamiętam że nie mogłem tego zrozumieć że pojazd członowy to naczepa z ciągnącym pojazdem silnikowym a tandem to??? I aby materiał był też użytkowy to pamiętam że problemem było w pytaniach określenie dopuszczalnych norm przepisów elementów wystających z przodu liczoych od fotela kierowcy jak i od czoła kabiny sytuacja ma się także odnośnie tyłu pojazdu. Generalnie rzecz biorąc dzięki twoim filmą teoria i przede wszystkim zrozumienie jej i wdrożenie w praktykę przyniosły mega efekty. Żyj wiecznie!!! PS. Jeśli materiał zostanie zrealizowany bardzo proszę o pozdrowienia czy to w komentarzu czy w filmie… Jeszcze raz dziękuję ja i nie tylko ja za tak fachowa bezinteresowna pomoc od ciebie dla nas młodych kierowców którzy chcą z pasją kontynuować ta profesje… Pozdrawiam!

  7. Filmik może i dobry lecz jest jeden mały problem, w manie niestety koła należy dokrecac kluczem dynamometrycznym a nie na wyczucie. Kola w manie muszą być dokrecone z siłą 600niutonametru.

  8. Kompletna amatorka… Podstawianie za os ? Metal o metal to nie jest dobry pomysł, widocznie auto nigdy ci nie ujechalo z lewarka, każdy tir ma odpowiednie miejsca do podkładania takie z których się wysunąć nie może. No i zakładać przednie koło rurką ? Przecież one samo wchodzi, jest to najłatwiejsze a zarazem najszybsze koło do zmiany, a oglądając filmik wydaje się to zadanie wręcz niemożliwe. Pozdrawiam

  9. W pierwszej kolejności nie odkręcamy śrub z koła na osi. A śruby zabezpieczające, od koła zapasowego. Często bywa ze są zapieczone+ brak dostępu na manewrowość, zaparcie się. Danie odpowiedniej przedłużki, ramienia siły. W takim przypadku siłowanie się z śrubami z koła na osi, podnoszeniem na lewarku. Jest stratą czasu i wysiłku. BEZCELOWE! Bo i tak nie obejdzie się bez serwisu!!! Przerobiłem na sobie taką sytuację. Pozdrawiam.

  10. Łapkę w górę dałem razem z premierą tego odcinka. Dzisiaj pierwszy raz wymieniłem koło na osi skrętnej i oczywiście skorzystałem z pańskich rad panie Adamie. Gdybym mógł dałbym łapkę w górę jeszcze raz albo dwa 😉 dziękuję serdecznie za pomoc. Dobra robota i proszę jechać z tematem póki zdrowie i czas pozwoli ☺👨‍🔧

  11. Od wymiany kol jest wulkanizacja nie kierowca.
    Od początku mojej kariery zawodowej nie jeździłem w PL.
    Lepiej poczekać 2godziny i popatrzeć jak człowiek robi a przy okazji nabić godzinek

Dodaj komentarz

Zadzwoń!