Sterownik hydrauliczny skrzyni AW55-50. – Demontaż. W kolejnych częściach pomiary zużycia powierzchni, wymiana uszczelek, ocena i ew. wymiana uszkodzonych zaworów., montaż.
Przydatny link 😉 https://d2q1ebiag300ih.cloudfront.net/uploads/tech_resource/file/514/AW55-50SN_VacTest.pdf?v=1526674780
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.
Related
32 thoughts on “AW55-50 Remont Sterownika Hydraulicznego cz.1”
Świetna prezentacja i szczegółowe wytłumaczenie Czekam na kolejne części
Nawet nie wiem kiedy minęło te 40 minut filmu. Dobrze się ciebie słucha. Na podstawie wcześniejszego filmiku wyczyściłem z sukcesem elektrozawory. Wbrew pozorom najwięcej czasu zeszło na odkręceniu miski olejowej bo śruby były zapieczone. No i te plastikowe wtyczki… twarde jak z betonu.
Witam. Mam pytanie czy warto regulować już któryś raz z koleji zawory które kupiłem firmy rostra? Czy lepiej wyczyścić fabryczne zawory i zamontować je spowrotem.
Witam chciałbym abyś zmontował film na temat elektrozaworów i ich regulacji Tylko spróbuj skonstruować tak film żeby nie był chaotyczny i dokładnie o co chodzi I jeszcze jedno Jakie są fabryczne wymiary śrubek regulacyjnych wszystkich zawór to co przedstawiasz w innym filmie serdecznie dziękuję za bezcen nam wiedzę
Jeszcze zawrócę głowę :). Pisałeś o tym że uszczelki między płytami należało by wymienić ale płyty między wersjami są różne. Uszczelki są jedne uniwersalne? Czy muszę wiedzieć jaki mam dokładnie hydroblok?
Cześć. dzisiaj rozbierałem tą pierwsza pytę sterownika, który sobie kupiłem do regeneracji i małe zaskoczenie… Miedzy zaworkiem 102 a 103 zamiast akumulatorka miałem czarną kuleczkę. Widzę, że w specyfikacji sonaxxu chyba jest narysowana kuleczka zamiast akumulatorka. Natomiast w tych nie ujętych dwóch tłoczkach, o których wspomniałeś było coś nie tak… Najpierw były tłoczki a później głębiej sprężynki. Na odwrót jak u Ciebie. Ktoś już grzebał?
jakie są objawy skrzyni jeśli te zaworki są brudne lub uszkodzone? U mnie po wrzuceniu biegu samochód nie jedzie . czasem po wciśnięciu gazu do 5tys obr to delikatnie samochód ruszy. A zaczęło się od tego że podczas jazdy przy 80km/h samochód przestał jechać.
Witam jaki olej do tej skrzyni biegów wspomniałeś coś o 20 l za 300zł jeśli to nieproblem to proszę o namiary a najlepiej kontakt do ciebie bo mam problem z taką skrzynią
Czy montaż tłoczka widocznego na filmie w 28 minucie 37 sekundzie (28:37) względem osi wzdłużej tego elementu ma znacznie (czyli podcięcie na dole lub górze czy też w poziomie czyli najogólniej kąt pod jakim tłoczek jest obrócony względem osi, przyjmując, że kąt jest równy 0* gdy wcięcie na tłoczku jest widoczne "z góry" a 180* gdy jest od spodu) czy jedynie ważne jest aby zamontować go w płycie tak, aby podcięcie było na lewej części (tak jak Szanowny autor trzyma element na filmie) ?
Kupiłem 4 dni temu S60 z tą skrzynią odrazu w dniu zakupu został statycznie wymieniony olej. Zauważyłem że czasami potrafi szarpnąć z 1 na 2 przy wolnym ruszaniu, czy to normalne czy tak nie powinno być ? Wystarczy sama adaptacja czy to już grubszy temat?
Witam, posiadam Volvo v70 z tą wersja skrzyni automatycznej. Mój problem polega na tym że przy zmianie z biegu 2 na bieg 3 skrzynia szarpie i przeciąga zmianę biegu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Świetna prezentacja i szczegółowe wytłumaczenie
Czekam na kolejne części
Czekam na kolejne odcinki. Pzdr. Super robota.
Nawet nie wiem kiedy minęło te 40 minut filmu. Dobrze się ciebie słucha. Na podstawie wcześniejszego filmiku wyczyściłem z sukcesem elektrozawory. Wbrew pozorom najwięcej czasu zeszło na odkręceniu miski olejowej bo śruby były zapieczone. No i te plastikowe wtyczki… twarde jak z betonu.
Zastanawiam się czy warto plukanke do skrzyni zapodać przed wymianą oleju. Może ruszy ewentualny syf z hydrobloku.
Dzięki za dzielenie się wiedzą ! Super film 🙂 Pozdrawiam.
O jest mój fan negatyw, Pan łapka w dół 🙂 a już się martwiłem że coś się stało – spóźnienie ponad godzinę to nie w Twoim stylu przyjacielu 😉
dobra robota! bardzo jestem ciekaw jak wyglądał olej zlany z tej skrzyni
Witam. Mam pytanie czy warto regulować już któryś raz z koleji zawory które kupiłem firmy rostra? Czy lepiej wyczyścić fabryczne zawory i zamontować je spowrotem.
Witam chciałbym abyś zmontował film na temat elektrozaworów i ich regulacji Tylko spróbuj skonstruować tak film żeby nie był chaotyczny i dokładnie o co chodzi I jeszcze jedno Jakie są fabryczne wymiary śrubek regulacyjnych wszystkich zawór to co przedstawiasz w innym filmie serdecznie dziękuję za bezcen nam wiedzę
A gdzie można nabyć takie książki? Będę wdzięczny za info na priv. Pozdrawiam.
Nie mam takiej skrzyni. Nawet nie mam samochodu. Ale słuchało się i oglądało wspaniale.
Co sądzicie o podmianie zaworów na Rostra? Piszą, że są skalibrowane i nie trzeba ustawiać.
👍
Czy sterownik musi być z tej samej "wersji silnikowej" czy sterownik to sterownik i obojętnie czy on z 3.0 czy 2.2dci?
Jeszcze zawrócę głowę :). Pisałeś o tym że uszczelki między płytami należało by wymienić ale płyty między wersjami są różne. Uszczelki są jedne uniwersalne? Czy muszę wiedzieć jaki mam dokładnie hydroblok?
Czekamy na TF80SC
mam taki problem jak sie zagrzeje i tez tylko przy ostrej jezdzie problem z 4 biegiem dlugo włancza i szarpie jak zimny nic sie nie dzieje
Cześć. dzisiaj rozbierałem tą pierwsza pytę sterownika, który sobie kupiłem do regeneracji i małe zaskoczenie… Miedzy zaworkiem 102 a 103 zamiast akumulatorka miałem czarną kuleczkę. Widzę, że w specyfikacji sonaxxu chyba jest narysowana kuleczka zamiast akumulatorka. Natomiast w tych nie ujętych dwóch tłoczkach, o których wspomniałeś było coś nie tak… Najpierw były tłoczki a później głębiej sprężynki. Na odwrót jak u Ciebie. Ktoś już grzebał?
jakie są objawy skrzyni jeśli te zaworki są brudne lub uszkodzone? U mnie po wrzuceniu biegu samochód nie jedzie . czasem po wciśnięciu gazu do 5tys obr to delikatnie samochód ruszy. A zaczęło się od tego że podczas jazdy przy 80km/h samochód przestał jechać.
Witam jaki olej do tej skrzyni biegów wspomniałeś coś o 20 l za 300zł jeśli to nieproblem to proszę o namiary a najlepiej kontakt do ciebie bo mam problem z taką skrzynią
Może głupie pytanie, ale wolę się upewnić, moduł mechatroniki wyjmujemy w pozycji drążka "N" ?
Mam problem z trzecim biegiem nie pracuje wszystkie pozostałe ok
Czy ktoś z was miał taki przypadek brak trzeciego biegu to proszę o radę
Blok do skrzyni przykręcamy z jaką siłą?
Czy montaż tłoczka widocznego na filmie w 28 minucie 37 sekundzie (28:37) względem osi wzdłużej tego elementu ma znacznie (czyli podcięcie na dole lub górze czy też w poziomie czyli najogólniej kąt pod jakim tłoczek jest obrócony względem osi, przyjmując, że kąt jest równy 0* gdy wcięcie na tłoczku jest widoczne "z góry" a 180* gdy jest od spodu) czy jedynie ważne jest aby zamontować go w płycie tak, aby podcięcie było na lewej części (tak jak Szanowny autor trzyma element na filmie) ?
Super materiał
Łapka 👍
Witam. Czy moge zdobyc namiary na ten warsztat co robi regeneracje w/w sterowników?
Pozdrawiam Wojciech W.
witam czy jest możliwość wysłania do Pana trzech zaborów liniowych do regeneracji
Mieć
Hey czy dam radę wykręcić płytę sterowania na samochodzie volvo v70ii d5
Kupiłem 4 dni temu S60 z tą skrzynią odrazu w dniu zakupu został statycznie wymieniony olej. Zauważyłem że czasami potrafi szarpnąć z 1 na 2 przy wolnym ruszaniu, czy to normalne czy tak nie powinno być ? Wystarczy sama adaptacja czy to już grubszy temat?
Witam, posiadam Volvo v70 z tą wersja skrzyni automatycznej. Mój problem polega na tym że przy zmianie z biegu 2 na bieg 3 skrzynia szarpie i przeciąga zmianę biegu. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.