Sprawdź sklep https://cpluse.pl/, w którym znaleźć można sprzęt dla prawdziwych zawodowców. Kierowcom polecamy:
– Rękawice robocze – https://cpluse.pl/product/rekawice-czarne/
– Klucz przekładniowy z 7 nasadkami – https://cpluse.pl/product/klucz-przekladniowy-158-tekson-z-7-nasadkami/
– Leżanka warsztatowa składana – https://cpluse.pl/product/lezanka-warsztatowa-skladana/
– Kamizelka odblaskowa z lampką LED – https://cpluse.pl/product/kamizelka-odblaskowa-z-lampka-led/
Witamy na kanale CplusE tworzonym przez firmę Omega Pilzno. W ramach videobloga omawiane są tematy związane z samochodami ciężarowymi, pasją i życiem kierowców spod znaku kategorii C+E oraz branżą transportową. Adam Wołowiec – gospodarz kanału Omegi Pilzno głównie koncentruje się na użytecznych poradach dla kierowców.
Umiejętność wymiany koła w ciągniku siodłowym przydaje się w krytycznych sytuacjach na drodze. Prowadzący przekonuje, że wiedza w tym temacie nigdy nie zaszkodzi.
ZAPRASZAMY DO SUBSKRYPCJI KANAŁU.
Jedziemy z tematem!
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.
Related
39 thoughts on “CplusE #06 – Wymiana koła sterującego”
Napompowane kazdy wymieni…zapraszam do wystrzelonej opony przy 90km/h …Tylko brac lage I napierdzielic …Brakuje starych kierowcow I nie dziwie sie skoro teraz byle gowniarz morze miec prawojazdy ,a nie wie ze w dieslu nie ma gaznika …
Bardzo wazna uwaga, przy wymianie kola wszystko robimy nie spieszac sie i dwa razy myslimy zeby nie zrobic sobie krzywdy: Z zycia wziete uwagi: 1.klucz rurke celujemy na ramie, absolutnie nie na twarz, klucz moze sie zsunac, i zeby, twarz uszkodzona.2. Jak najdalej od drogi i zawsze widoczny dla innych, gdy niemozliwe schowanie zawsze mozna polozyc opone za trojkatem tak zeby nas ochraniala od osobowek.3. Nigdy nie mialbym odwagi wymienic opony w ciagniku spietym z naczepa, dlaczego? Wiatr wieje moze poruszyc naczepe i samochod, moze spasc z podnosnika, przejezdzajace auto to tez podmuch wiatru, spotkalem sie z naczepami z ktorych schodzi powietrze, poduszki siadaja moga szarpnac autem,Triki warsztatowe – poloz kawalek gumy, szmaty, rekawiczki na tloczysko podnosnika , dzieki temu zwiekszymy tarcie, metal na metal ma bardzo maly wspolczynnik tarcia, Przed odkreceniem oczysc szczotka piasek z gwintu gdy nie oczyscisz moze , nie musi zawsze zablokowac nakretke, Na pauzie z papieroskiem zrob obejscie auta, zawsze ucze mlodych kierowcow ze prosciej wyjac srube z opony niz wymienic kolo. Szerokosci zyczy LBI
Film można powiedzieć że na temat mojej dzisiejszej sytuacji, tylko ze ja mam powietrze w oponie, po prostu nie mam opony, w sumie calego blizniaka, w sumie to mi sie caly prawy blizniak urwal na piascie 😂😂😂
warto jeszcze popatrzeć w instrucje obsługi… nie wiem jak w MANie, ale on ma deko wspólnego w Actrosami, a w nich była specjalna "łapka" i wtedy podnośnik spokojnie sie mięscił, ale patent z deską dobry 😉
po za tym klocek służy do podstawienia pod podnośnik, a Actrosie MP2 i MP3 miałem taki w wyposażeniu standardowycym z fabryki już, był on z porządnego drewna dębowego czy coś takiego – masywny, bez niego podnośnik sie może wciąć w asfalt i może być lipa… tu we wszystkich filmikach jest auto puste, naczepa wypięta…. (przy okazji proponuje robić filmiki przy spiętym i załadowanym zestawie, jeszcze choć deko obrudzonym, wielka róznica jest przy zakładaniu łańcuchów… na filmikach to wygląda jak zwykła przyjemna rozrywka dla urozmaicenia pracy… życie jest zupełnie inne….
dbanie o przednie koła to też m.in coś o czym sie rzadko mówi…. – czyli NIE KRĘĆ W MIEJSCU!!! oczywiście w miare możliwości, ale zazwyczaj można choć minimalnie podjechać co znacznie zmienijsza dawanie po dupie oponom, a to i unikanie krawężników oraz ostrych skrętów przy pełnej dupie to podstawa żeby nie robić kół
w koło jak jest zapieczone do piasty zawsze warto kopnąc, bo nie zawsze jest tak mocno zapieczone, że trzeba "ciężkiego sprzętu" czasem lekki kopniak wystarcza, ale patent z uderzeniem drugim kołem jest dobry, nowa ciekawa rada dla mnie 😉
pisze o doświadczeniach, deko kół sie kiedyś narobiłem, część to była wina starych nie urzywanych gum ale z dobrym bierznikiem, chwila to styczność z nalewajkami, a głownie to skakanie po autach (skakanie – złom!!! jeden kierowca to auto zadbane, chyba, że fleja, ale wtedy sie płaci za flejostwo i płaci ta fleja która nie dba, a nie ktoś przypadkowy…dletego unikajcie firm w których jeździ sie krócej jednym autem niż rok-dwa!) to i słuchanie starych kierowców – miałem szczęście, że kiedyś sie uczyło w trakcie od ludzi którzy znali sie na rzeczy i byli chyba bardziej otwarci i znali lepiej praktyke nauczyło mnie dbania o sprzet i tego, że od ok 4 lat nie robiłem dosłownie nic, bo nie miałem problemu z żadnym kołem, wcześniej miałem bombe, albo odkręcanie koło średnio co ok 2 – 3 mieś
"nie do każdego dołka trzeba dzwonić po koparke, czasem wystarczy zwykła łopata i dwa machnięcia i ogródek będzie mniej zdemolowany 😉 "
Cześć Adam i wszyscy którzy dzięki niemu zechcieli zostać zawodowym kierowca lub po prostu uwierzyli w siebie na samym starcie… Tej pięknej przygody z Track'ami Adam jeśli mogę tak powiedzieć jestem w trakcie zdawania kursu na 3 kategorie w tym też c c+e plus kwalifikacje i zaraz za tym adr i beczki prace zaczynam od 1 grudnia na terenie Niemiec w których z resztą przebywam na "stałe" biorąc pod uwagę twój talent do tłumaczenia i objaśnienia wielu spraw związanych z tą profesja chciałbym poprosić cię o zrobienie materiału dotyczącego między innymi różnica pojazdu członowego a a no właśnie a tandemem na przykład ja już jestem po teorii ale pamiętam że nie mogłem tego zrozumieć że pojazd członowy to naczepa z ciągnącym pojazdem silnikowym a tandem to??? I aby materiał był też użytkowy to pamiętam że problemem było w pytaniach określenie dopuszczalnych norm przepisów elementów wystających z przodu liczoych od fotela kierowcy jak i od czoła kabiny sytuacja ma się także odnośnie tyłu pojazdu. Generalnie rzecz biorąc dzięki twoim filmą teoria i przede wszystkim zrozumienie jej i wdrożenie w praktykę przyniosły mega efekty. Żyj wiecznie!!! PS. Jeśli materiał zostanie zrealizowany bardzo proszę o pozdrowienia czy to w komentarzu czy w filmie… Jeszcze raz dziękuję ja i nie tylko ja za tak fachowa bezinteresowna pomoc od ciebie dla nas młodych kierowców którzy chcą z pasją kontynuować ta profesje… Pozdrawiam!
6:45 mogles podlaczyc cos pod kolo jesli sie obkreca pracuje na wulkanizacji z wyksztalcenia jestem wulkanizatorem jesli ktos by u nas tak zrobil nie mial by zycia xD
Filmik może i dobry lecz jest jeden mały problem, w manie niestety koła należy dokrecac kluczem dynamometrycznym a nie na wyczucie. Kola w manie muszą być dokrecone z siłą 600niutonametru.
Kompletna amatorka… Podstawianie za os ? Metal o metal to nie jest dobry pomysł, widocznie auto nigdy ci nie ujechalo z lewarka, każdy tir ma odpowiednie miejsca do podkładania takie z których się wysunąć nie może. No i zakładać przednie koło rurką ? Przecież one samo wchodzi, jest to najłatwiejsze a zarazem najszybsze koło do zmiany, a oglądając filmik wydaje się to zadanie wręcz niemożliwe. Pozdrawiam
Nie mam kategorii C, nie mam zamiaru jej robić, nawet nie interesują mnie ciężarówki. Czemu ja wieczorem oglądam jak wymienić koła w ciągniku xD Co ze mną jest nie tak?
W pierwszej kolejności nie odkręcamy śrub z koła na osi. A śruby zabezpieczające, od koła zapasowego. Często bywa ze są zapieczone+ brak dostępu na manewrowość, zaparcie się. Danie odpowiedniej przedłużki, ramienia siły. W takim przypadku siłowanie się z śrubami z koła na osi, podnoszeniem na lewarku. Jest stratą czasu i wysiłku. BEZCELOWE! Bo i tak nie obejdzie się bez serwisu!!! Przerobiłem na sobie taką sytuację. Pozdrawiam.
Łapkę w górę dałem razem z premierą tego odcinka. Dzisiaj pierwszy raz wymieniłem koło na osi skrętnej i oczywiście skorzystałem z pańskich rad panie Adamie. Gdybym mógł dałbym łapkę w górę jeszcze raz albo dwa 😉 dziękuję serdecznie za pomoc. Dobra robota i proszę jechać z tematem póki zdrowie i czas pozwoli ☺👨🔧
Od wymiany kol jest wulkanizacja nie kierowca. Od początku mojej kariery zawodowej nie jeździłem w PL. Lepiej poczekać 2godziny i popatrzeć jak człowiek robi a przy okazji nabić godzinek
Napompowane kazdy wymieni…zapraszam do wystrzelonej opony przy 90km/h …Tylko brac lage I napierdzielic …Brakuje starych kierowcow I nie dziwie sie skoro teraz byle gowniarz morze miec prawojazdy ,a nie wie ze w dieslu nie ma gaznika …
Bardzo wazna uwaga, przy wymianie kola wszystko robimy nie spieszac sie i dwa razy myslimy zeby nie zrobic sobie krzywdy: Z zycia wziete uwagi: 1.klucz rurke celujemy na ramie, absolutnie nie na twarz, klucz moze sie zsunac, i zeby, twarz uszkodzona.2. Jak najdalej od drogi i zawsze widoczny dla innych, gdy niemozliwe schowanie zawsze mozna polozyc opone za trojkatem tak zeby nas ochraniala od osobowek.3. Nigdy nie mialbym odwagi wymienic opony w ciagniku spietym z naczepa, dlaczego? Wiatr wieje moze poruszyc naczepe i samochod, moze spasc z podnosnika, przejezdzajace auto to tez podmuch wiatru, spotkalem sie z naczepami z ktorych schodzi powietrze, poduszki siadaja moga szarpnac autem,Triki warsztatowe – poloz kawalek gumy, szmaty, rekawiczki na tloczysko podnosnika , dzieki temu zwiekszymy tarcie, metal na metal ma bardzo maly wspolczynnik tarcia, Przed odkreceniem oczysc szczotka piasek z gwintu gdy nie oczyscisz moze , nie musi zawsze zablokowac nakretke,
Na pauzie z papieroskiem zrob obejscie auta, zawsze ucze mlodych kierowcow ze prosciej wyjac srube z opony niz wymienic kolo.
Szerokosci zyczy LBI
Wielkie dzięki. Bardzo przydatna wiedza 👍
Nie pokazałeś przyjacielu jak wyjąć zapas. A to mnie ciekawi troszkę 🙂 Pozdrawiam
A kiedy pokażesz jak się wymienia silnik
Film można powiedzieć że na temat mojej dzisiejszej sytuacji, tylko ze ja mam powietrze w oponie, po prostu nie mam opony, w sumie calego blizniaka, w sumie to mi sie caly prawy blizniak urwal na piascie 😂😂😂
Dzięki fajny kanał !!!
warto jeszcze popatrzeć w instrucje obsługi… nie wiem jak w MANie, ale on ma deko wspólnego w Actrosami, a w nich była specjalna "łapka" i wtedy podnośnik spokojnie sie mięscił, ale patent z deską dobry 😉
po za tym klocek służy do podstawienia pod podnośnik, a Actrosie MP2 i MP3 miałem taki w wyposażeniu standardowycym z fabryki już, był on z porządnego drewna dębowego czy coś takiego – masywny, bez niego podnośnik sie może wciąć w asfalt i może być lipa… tu we wszystkich filmikach jest auto puste, naczepa wypięta…. (przy okazji proponuje robić filmiki przy spiętym i załadowanym zestawie, jeszcze choć deko obrudzonym, wielka róznica jest przy zakładaniu łańcuchów… na filmikach to wygląda jak zwykła przyjemna rozrywka dla urozmaicenia pracy… życie jest zupełnie inne….
dbanie o przednie koła to też m.in coś o czym sie rzadko mówi…. – czyli NIE KRĘĆ W MIEJSCU!!! oczywiście w miare możliwości, ale zazwyczaj można choć minimalnie podjechać co znacznie zmienijsza dawanie po dupie oponom, a to i unikanie krawężników oraz ostrych skrętów przy pełnej dupie to podstawa żeby nie robić kół
w koło jak jest zapieczone do piasty zawsze warto kopnąc, bo nie zawsze jest tak mocno zapieczone, że trzeba "ciężkiego sprzętu" czasem lekki kopniak wystarcza, ale patent z uderzeniem drugim kołem jest dobry, nowa ciekawa rada dla mnie 😉
pisze o doświadczeniach, deko kół sie kiedyś narobiłem, część to była wina starych nie urzywanych gum ale z dobrym bierznikiem, chwila to styczność z nalewajkami, a głownie to skakanie po autach (skakanie – złom!!! jeden kierowca to auto zadbane, chyba, że fleja, ale wtedy sie płaci za flejostwo i płaci ta fleja która nie dba, a nie ktoś przypadkowy…dletego unikajcie firm w których jeździ sie krócej jednym autem niż rok-dwa!) to i słuchanie starych kierowców – miałem szczęście, że kiedyś sie uczyło w trakcie od ludzi którzy znali sie na rzeczy i byli chyba bardziej otwarci i znali lepiej praktyke nauczyło mnie dbania o sprzet i tego, że od ok 4 lat nie robiłem dosłownie nic, bo nie miałem problemu z żadnym kołem, wcześniej miałem bombe, albo odkręcanie koło średnio co ok 2 – 3 mieś
"nie do każdego dołka trzeba dzwonić po koparke, czasem wystarczy zwykła łopata i dwa machnięcia i ogródek będzie mniej zdemolowany 😉 "
Takie rzeczy to kierowca osobowego wie pokaż młodym jak poradzić sobie gdy w oponie nie masz wiatru i nie podłożysz tak sobie podnośnika
Supcio 👌
Cześć Adam i wszyscy którzy dzięki niemu zechcieli zostać zawodowym kierowca lub po prostu uwierzyli w siebie na samym starcie… Tej pięknej przygody z Track'ami Adam jeśli mogę tak powiedzieć jestem w trakcie zdawania kursu na 3 kategorie w tym też c c+e plus kwalifikacje i zaraz za tym adr i beczki prace zaczynam od 1 grudnia na terenie Niemiec w których z resztą przebywam na "stałe" biorąc pod uwagę twój talent do tłumaczenia i objaśnienia wielu spraw związanych z tą profesja chciałbym poprosić cię o zrobienie materiału dotyczącego między innymi różnica pojazdu członowego a a no właśnie a tandemem na przykład ja już jestem po teorii ale pamiętam że nie mogłem tego zrozumieć że pojazd członowy to naczepa z ciągnącym pojazdem silnikowym a tandem to??? I aby materiał był też użytkowy to pamiętam że problemem było w pytaniach określenie dopuszczalnych norm przepisów elementów wystających z przodu liczoych od fotela kierowcy jak i od czoła kabiny sytuacja ma się także odnośnie tyłu pojazdu. Generalnie rzecz biorąc dzięki twoim filmą teoria i przede wszystkim zrozumienie jej i wdrożenie w praktykę przyniosły mega efekty. Żyj wiecznie!!! PS. Jeśli materiał zostanie zrealizowany bardzo proszę o pozdrowienia czy to w komentarzu czy w filmie… Jeszcze raz dziękuję ja i nie tylko ja za tak fachowa bezinteresowna pomoc od ciebie dla nas młodych kierowców którzy chcą z pasją kontynuować ta profesje… Pozdrawiam!
Mieszkam nie daleko tej firmy omega pilzno
teraz jest taka mechanika e 5 kilogramowy podnosnik jest w stanie podniesc 12 ton
6:45 mogles podlaczyc cos pod kolo jesli sie obkreca pracuje na wulkanizacji z wyksztalcenia jestem wulkanizatorem jesli ktos by u nas tak zrobil nie mial by zycia xD
Ostatnio spotkalem na parkingu waszego kierowcę z omegi Pana Emila jeździ takim Manem z zieloną plandeka 🤣
Uważam że w 4:03 minucie pod podnośnikiem powinna być gruba solidna deska-widziałem raz jak kierowca podnosił to wgniotło podnośnik w asfalt.
Zrób to na autostradzie z tymi twoimi wszystkimi podpunkyami ja robiłem to ale tylko z prawej strony nigdy z lewej bym się nie dotykal
Filmik może i dobry lecz jest jeden mały problem, w manie niestety koła należy dokrecac kluczem dynamometrycznym a nie na wyczucie. Kola w manie muszą być dokrecone z siłą 600niutonametru.
Kompletna amatorka… Podstawianie za os ? Metal o metal to nie jest dobry pomysł, widocznie auto nigdy ci nie ujechalo z lewarka, każdy tir ma odpowiednie miejsca do podkładania takie z których się wysunąć nie może. No i zakładać przednie koło rurką ? Przecież one samo wchodzi, jest to najłatwiejsze a zarazem najszybsze koło do zmiany, a oglądając filmik wydaje się to zadanie wręcz niemożliwe. Pozdrawiam
Nie mam kategorii C, nie mam zamiaru jej robić, nawet nie interesują mnie ciężarówki. Czemu ja wieczorem oglądam jak wymienić koła w ciągniku xD Co ze mną jest nie tak?
7:05 Stara szkoła kierowcy samochodu ciężarowego mówi, iż nakrętki dociągamy naprzemiennie (na krzyż) a nie po kolei.
03:27
Qrwa…no nie moge…Jaka szumna nazwa-wymiana kola sterujacego…Kto tak mowi? Rozmowa na radiu-koledzy pomozcie bo wymieniam kolo sterujace😂🤣🤣
Serio wymieniał bys sobie koła?kierowcy jest szoferka reszta cie nie interesuje punkt.. chyba ze masz tak firme ze cie naciagaja A ty jesteś osłem🙂
NAJPIERW DO OKOŁA A P PO ZNIEJ NA KRZYŻ!!!!!!!!
W pierwszej kolejności nie odkręcamy śrub z koła na osi. A śruby zabezpieczające, od koła zapasowego. Często bywa ze są zapieczone+ brak dostępu na manewrowość, zaparcie się. Danie odpowiedniej przedłużki, ramienia siły. W takim przypadku siłowanie się z śrubami z koła na osi, podnoszeniem na lewarku. Jest stratą czasu i wysiłku. BEZCELOWE! Bo i tak nie obejdzie się bez serwisu!!! Przerobiłem na sobie taką sytuację. Pozdrawiam.
Panie Adamie fajny materiał. Ale wiadomo że mało kto ma koło zapasowe na oś prowadzącą. Pozdrawiam.
SZACUNEK! pozdrawiam
Łapkę w górę dałem razem z premierą tego odcinka. Dzisiaj pierwszy raz wymieniłem koło na osi skrętnej i oczywiście skorzystałem z pańskich rad panie Adamie. Gdybym mógł dałbym łapkę w górę jeszcze raz albo dwa 😉 dziękuję serdecznie za pomoc. Dobra robota i proszę jechać z tematem póki zdrowie i czas pozwoli ☺👨🔧
Mistrzu. Jesteś wielki
A gdzie pneumatyczne klucze, przecież ciężarówki maja sprężarki po co się męczyć
Super rady.
fajny film
Hdhhd665213641
Od wymiany kol jest wulkanizacja nie kierowca.
Od początku mojej kariery zawodowej nie jeździłem w PL.
Lepiej poczekać 2godziny i popatrzeć jak człowiek robi a przy okazji nabić godzinek
Na autostradzie nie polecalbym robic takiej wymiany
Kanał jest bardzo przydatny i robisz super robotę 👍 a czy jest odcinek z wymianą koła w naczepie? bo nie widzę a miał się pojawić 😀 pozdrawiam
Na parkingu ok mogę wymienić koło ale jak widzę na autostradzie jak kierowca zmienia koło to mo go żal. Od tego jest serwis.
To nie była wymiana koła tylko zdjęcie i nałożenie tego samego koła