Oglądaj „101 Napraw” w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-7,S08E07,130239
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Grzegorz Duda pokaże jak wykręcić urwaną świecę żarową w wysłużonym dieslu w Citroenie Xsara, naprawi zardzewiały i cieknący szyberdach Hondy Accord oraz odnowi wytarte plastiki konsoli centralnej w Audi S3.
Zamiast oddać auto w niepewne ręce, wolisz sam się o nie zatroszczyć? Ten program jest stworzony dla Ciebie! Prowadzący program Grzegorz Duda – kierowca wyścigowy i rajdowy, a przede wszystkim mechanik z wykształcenia i zamiłowania, wytłumaczy, na czym polega usterka, skąd się bierze i doradzi, jak tanio i sprawnie samemu wyeliminować problem, żeby nie przepłacać w warsztatach samochodowych. Pokażemy, jak samodzielnie wykonać podstawowe naprawy w samochodzie bez używania specjalistycznych narzędzi, jak nauczyć się rozpoznawać usterki, jak je naprawić i jak postępować po naprawie, żeby dany element działał jak najdłużej. Poruszymy też zagadnienia, takie jak samodzielne czyszczenie układu klimatyzacji, wymiana tarcz hamulcowych, wymiana świec, polerowanie kloszy lamp, naprawa zniszczonej tapicerki, montaż czujników parkowania, kamery cofania, czy systemu antykradzieżowego. Pojawią się także proste naprawy blacharsko-lakiernicze: usuwanie wgnieceń na karoserii, zaprawki lakiernicze, zabezpieczenie antykorozyjne. Wszystko to pokazane krok po kroku w łatwy i przystępny sposób.
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.
Related
44 thoughts on “Sposób na wyciąganie urwanej świecy z głowicy! #101_Napraw”
Przeczytałem wszystkie komentarze : Sposób tvn turbo chyba najlepszy ale tu podaje inne : 1. Najprościej zalać gniazdo swiecy naftą/wd40 na noc i odpalić silnik, przegazować. Może wystrzeli.. podobno może też zassac i rozwalić silnik. Moze tez wbić się w maskę lub w oko podczas wystrzału 2.Mozna ze szlifować trochę swiecę, wkręcić i jeździć aż wystrzeli albo zassie. 3.mozna zdemontować wtrysk, przekręcić tłok i wbić swiecę po czym wyciągnąć ją magnesem. 4. Można iść do mechanika 😉 5.mozna użyć zestawu z filmu i tez ludziom to wychodzi ale gwintowanie na 10mm jest dość trudne i pewnie ukręcisz gwintownik 6. Jakis szpec ma nakładkę nasadkę za 20zl ale nie powie jaką bo to jego patent. Proszę pisać resztę rozwiązań pod tym komentarzem aby nie trzeba było szukać bo ludzie tu straszne głupotki piszą. Ps bardzo fajny filmik sam czekam na narzędzia bo wydaje mi się najprostszy ten pomysł z tvn turbo.
Komentarze jak zwykle banda brainletów się zleciała BO NIE KARZDY SILNIG MA DOJŹDZIE. No raczej ciężko pokazywać wszystkie dostępne silniki na rynku, a tu chodziło o samo działanie narzędzi, a nie rozwalanie na atomy jakiegoś skrajnie trudnego przypadku.
A jakby je zruszyc i po prostu odpalić auto?? Ciśnienia w komorze spalania rzędu 600atm może wypcha urwany żarnik? Nie znam się ale gdy zobaczyłem film od razu mi przyszło to do głowy!!
pamietam jak kiedys z kumplem kupilem volov na handel i tam byly 2 swiece urwane, zarnik zostal to ja mowie do kumpla, wije go srubokretem w tlok i ten tlok go rozkruszy, i tak zrobilem, kumpel odpalil auto na 4 sekundy, i jakby ktos mlotkiem napierdal w srodku silnilika, rozebralisly glowice, nic niebylo uszkodzone zarnika niemozna bylo znalesc ale juz nam sie niechcialo skladac i sprzedalismy rozebranego.
Ja raz urwalem w benzynie świece bo ktoś z 5 lat nie wymianial albo krzywo przykręcił. Niestety musiałem głowice ściągnąć planować. Nowy właściciel do dziś się cieszy z naprawy auta i jeździ bez awarji , a aj tylko chciałem wymienić głupie świece ….
Widać idiota to robił przed… zaryzykował życie silnika i jakieś 3 tys zł zamiast pozyczyć/kupić klucz dynamometryczny za 60-100zł i wykrecić to jak zwykłą śrubkę. Sam zmieniałem świece w jaki 50-60 autach, 95% świec ma wytrzymałość 22nM nigdy nie używałem na kluczu więcej niż 12nM bo w instrukcji większość ma dokręcanie 8-10nM, wszystko wychodziło gładko jak masełko. Nigdy nie używajcie do tego zwykłej grzechotki, chyba że chcecie dac mi zarobic 🙂
Niby "profesjonalista", ale zapomniał o zabezpieczeniu układu paliwowego. A to już będzie chyba tematem następnego filmu o zanieczyszczonych układach paliwowych.
Mistrzu! Dzięki temu zestawowi wyciągnąłem urwane żarniki w 1.6 HDi Citroen C4. Co niektórzy w komentarzach negują możliwość takiej operacji. Otóż da się, jest to możliwe i wykonalne. Przydała się przystawka kątowa do wkrętarki a poza tym żadnej innej trudności nie zauważyłem. Tylko w moim zestawie (niby taki sam jak na filmie) nie ma prowadnicy do gwintownika. Oba gwintowniki mają średnicę 4 mm a prowadnice mają 3 mm otwór. Także musiałem gwintować z ręki. Poza tym zestaw się sprawdził. Uwielbiam takie filmy.
Izolator to zazwyczaj ceramika wobec czego odpowiedzcie sobie jaka jest szansa wiercenia zwykłym wiertłem w porcelanie? Jak najbardziej łapka w dół albowiem można sobie narobić biedy większej niż ta ukręcona świeca.
Pięknie to wygląda przy silniku gdzie świece są z przodu. A co byś zrobił gdy świece są z drugiej strony? Obecnie borykam się z tym problemem i wcale mi się nie uśmiecha zdejmowanie głowicy. Spróbuję metody mojego dziadka. Jeśli się powiedzie zdradzę tajemnicę. Pozdrawiam Edit: upierdolona świeca wyjęta bez żadnych specjalistycznych sprzętów, wiercenia itd. Auto to Citroën Berlingo z 2007 roku silnik 1,6HDI 90 kuni, świece z "tył silika". Historia: 1,3,4 wykręcone pięknie. 2 upierdolona. Naprawa: w gniazdo świecy doprowadzony wężyk, którym systematycznie ( co dziennie) podawałem dawkę nafty i oczywiście auto użytkowałem ( zwykła nafta świetlna). Sam wyżygał urwany element. Dziękuję. Najprostsze sposoby są najlepsze. Mam jeszcze kilka ciekawych "dziadkowych" patentów, jeśli ten komuś pomógł niech da znać. Pozdrawiam
Brawo!!! Chciałbym zobaczyć jak wyciągasz taki żarnik lub urwaną świecę zaraz przy gwincie w 2.0 16V HDI, mam nadzieję że to nie są jakieś wielkie wymagania? 😁😁😁😁😁
Tak banalny sposób dla fachowca ,ten sposób pokazał mi mój tata 35 lat temu gdy naprawiał solidne autka Ziły i Krazy jak to mówią w mechanice nic nie ginie!
Tak , to prawda. Trzeba mieć szczęście , wyczucie i opanowanie . Jednak przede wszystkim … polską GŁOWE! Nie nawidzę stwierdzenia : You need a new cylinder head. I'm sorry about that…. Ja zaś odpowiadam mu : kiss my ass! (skoro pracowałeś pół swojego życia w piekarni produkując ….chleb ! ) It is clear to you ? PS.Pozdrawiam wszystkich ktorzy używają w swym życiu głowy do myślenia ,a nie do noszenia czapki lub kapelusza .
przerąbane. To takie cuda jak się staną to lepiej zatkać dziurę i zostawić to w cholere może się uda że w zimie złąpie na3cylindry to czwarty się rozchodzi.
Idzie jeszcze coś z tym zrobić w przypadku d4d toyoty z 2001 roku? Mechanik właśnie zostawił mi takie zagadnienie, zresztą ładnie mnie skasował ze zniszczenie 2 z czterech świec do tego zmarnował cały tydzień
Oglądaj "101 Napraw" w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-7,S08E07,130239
Przeczytałem wszystkie komentarze :
Sposób tvn turbo chyba najlepszy ale tu podaje inne :
1. Najprościej zalać gniazdo swiecy naftą/wd40 na noc i odpalić silnik, przegazować. Może wystrzeli.. podobno może też zassac i rozwalić silnik. Moze tez wbić się w maskę lub w oko podczas wystrzału
2.Mozna ze szlifować trochę swiecę, wkręcić i jeździć aż wystrzeli albo zassie.
3.mozna zdemontować wtrysk, przekręcić tłok i wbić swiecę po czym wyciągnąć ją magnesem.
4. Można iść do mechanika 😉
5.mozna użyć zestawu z filmu i tez ludziom to wychodzi ale gwintowanie na 10mm jest dość trudne i pewnie ukręcisz gwintownik
6. Jakis szpec ma nakładkę nasadkę za 20zl ale nie powie jaką bo to jego patent.
Proszę pisać resztę rozwiązań pod tym komentarzem aby nie trzeba było szukać bo ludzie tu straszne głupotki piszą.
Ps bardzo fajny filmik sam czekam na narzędzia bo wydaje mi się najprostszy ten pomysł z tvn turbo.
Komentarze jak zwykle banda brainletów się zleciała BO NIE KARZDY SILNIG MA DOJŹDZIE. No raczej ciężko pokazywać wszystkie dostępne silniki na rynku, a tu chodziło o samo działanie narzędzi, a nie rozwalanie na atomy jakiegoś skrajnie trudnego przypadku.
Sprawa dość oczywista, podejście jest jedno jak w wielu takich naprawach
A jakby je zruszyc i po prostu odpalić auto?? Ciśnienia w komorze spalania rzędu 600atm może wypcha urwany żarnik? Nie znam się ale gdy zobaczyłem film od razu mi przyszło to do głowy!!
A co będzie jak żarnik wpadnie do cylindra ? Należy ustawić tłok w górnej pozycji żeby przytrzymać urawny żarnik na tłoku gdyby chciał wpaść do środka
Witam ma ktoś namir na kogoś kto by wciagnoł mi żarnik urwanej świecy Konin lub Wiekopolska
pamietam jak kiedys z kumplem kupilem volov na handel i tam byly 2 swiece urwane, zarnik zostal to ja mowie do kumpla, wije go srubokretem w tlok i ten tlok go rozkruszy, i tak zrobilem, kumpel odpalil auto na 4 sekundy, i jakby ktos mlotkiem napierdal w srodku silnilika, rozebralisly glowice, nic niebylo uszkodzone zarnika niemozna bylo znalesc ale juz nam sie niechcialo skladac i sprzedalismy rozebranego.
Pewnie pełno opiłków w cylindrze i tuleje porysowane .
Pewne rzeczy trzeba wymieniać za wczasu co między 50 a 100 tyś km
ciekawe jak by Ci poszło w 1.6 hdi jak świece są z tyłu silnika albo 2.0 psa
A nie można było by sciognac całej góry?
Ja raz urwalem w benzynie świece bo ktoś z 5 lat nie wymianial albo krzywo przykręcił. Niestety musiałem głowice ściągnąć planować. Nowy właściciel do dziś się cieszy z naprawy auta i jeździ bez awarji , a aj tylko chciałem wymienić głupie świece ….
Lejesz naftę i za godzinę zakręcasz rozrusznikiem. Zestaw to nafta i szmata żeby żarnik nie zbił lampy
Świece żarowe najlepiej wymieniać przy ciepłym silniku. wielokrotnie sprawdzone i jak do tej pory żadnych problemów z urwanymi żarnikami.
Widać idiota to robił przed… zaryzykował życie silnika i jakieś 3 tys zł zamiast pozyczyć/kupić klucz dynamometryczny za 60-100zł i wykrecić to jak zwykłą śrubkę. Sam zmieniałem świece w jaki 50-60 autach, 95% świec ma wytrzymałość 22nM nigdy nie używałem na kluczu więcej niż 12nM bo w instrukcji większość ma dokręcanie 8-10nM, wszystko wychodziło gładko jak masełko. Nigdy nie używajcie do tego zwykłej grzechotki, chyba że chcecie dac mi zarobic 🙂
Niby "profesjonalista", ale zapomniał o zabezpieczeniu układu paliwowego. A to już będzie chyba tematem następnego filmu o zanieczyszczonych układach paliwowych.
Mistrzu! Dzięki temu zestawowi wyciągnąłem urwane żarniki w 1.6 HDi Citroen C4. Co niektórzy w komentarzach negują możliwość takiej operacji. Otóż da się, jest to możliwe i wykonalne. Przydała się przystawka kątowa do wkrętarki a poza tym żadnej innej trudności nie zauważyłem. Tylko w moim zestawie (niby taki sam jak na filmie) nie ma prowadnicy do gwintownika. Oba gwintowniki mają średnicę 4 mm a prowadnice mają 3 mm otwór. Także musiałem gwintować z ręki. Poza tym zestaw się sprawdził.
Uwielbiam takie filmy.
Skuteczne w 1 przypadku na 1000.
Izolator to zazwyczaj ceramika wobec czego odpowiedzcie sobie jaka jest szansa wiercenia zwykłym wiertłem w porcelanie?
Jak najbardziej łapka w dół albowiem można sobie narobić biedy większej niż ta ukręcona świeca.
👍👍👍👍👍
Pięknie to wygląda przy silniku gdzie świece są z przodu. A co byś zrobił gdy świece są z drugiej strony? Obecnie borykam się z tym problemem i wcale mi się nie uśmiecha zdejmowanie głowicy. Spróbuję metody mojego dziadka. Jeśli się powiedzie zdradzę tajemnicę. Pozdrawiam
Edit: upierdolona świeca wyjęta bez żadnych specjalistycznych sprzętów, wiercenia itd. Auto to Citroën Berlingo z 2007 roku silnik 1,6HDI 90 kuni, świece z "tył silika". Historia: 1,3,4 wykręcone pięknie. 2 upierdolona. Naprawa: w gniazdo świecy doprowadzony wężyk, którym systematycznie ( co dziennie) podawałem dawkę nafty i oczywiście auto użytkowałem ( zwykła nafta świetlna). Sam wyżygał urwany element. Dziękuję. Najprostsze sposoby są najlepsze.
Mam jeszcze kilka ciekawych "dziadkowych" patentów, jeśli ten komuś pomógł niech da znać. Pozdrawiam
We wspaniałym silniku 1,6crd od koreancow świece są za silnikiem !! Genialne rozwiązanie.
Operacja jak na otwartym sercu!
Cześć. Mam pytanie: Czy może ten żarnik urwany wessać do środka na tłok na przykład, do komory spalania?
kiedyś usuwałem taka urwana świece pod Warszawą, koło Legionowa… za 300 albo 500zl nie pamiętam…
Nigdy nie można się poddać ,przed ściągnięciem głowicy wbijamy całość do cylindra i wyciągamy
chwasta przez otwór wtryskiwacza👍
Czyszczenie gniazda przed montażem nowej ??? Mianowicie pytam o nagar w środku, nagar dotykając nowej świecy, żarnika skróci jego żywotność
Panie specjalisto, pokaż jak to robisz na głowicy Zafira b
Brawo!!! Chciałbym zobaczyć jak wyciągasz taki żarnik lub urwaną świecę zaraz przy gwincie w 2.0 16V HDI, mam nadzieję że to nie są jakieś wielkie wymagania? 😁😁😁😁😁
Tak banalny sposób dla fachowca ,ten sposób pokazał mi mój tata 35 lat temu gdy naprawiał solidne autka Ziły i Krazy jak to mówią w mechanice nic nie ginie!
Tak , to prawda. Trzeba mieć szczęście , wyczucie i opanowanie . Jednak przede wszystkim … polską GŁOWE! Nie nawidzę stwierdzenia : You need a new cylinder head. I'm sorry about that…. Ja zaś odpowiadam mu : kiss my ass! (skoro pracowałeś pół swojego życia w piekarni produkując ….chleb ! ) It is clear to you ? PS.Pozdrawiam wszystkich ktorzy używają w swym życiu głowy do myślenia ,a nie do noszenia czapki lub kapelusza .
Bardzo dobra robota
Dzisiaj wyjmowałem 2 urwane świece🕯 poprzez przykrycie starymi dywanikami gumowymi na odpalonym silniku 2 min na wolnych Obrotach samo wyszło
Co to za nuta 5:05?
A czemu żarnik jest ciasno do głowicy dopasowany? Przecież w ten sposób przekazuje ciepło do owej głowicy a nie na komorę spalania.
przerąbane. To takie cuda jak się staną to lepiej zatkać dziurę i zostawić to w cholere może się uda że w zimie złąpie na3cylindry to czwarty się rozchodzi.
Niby fajne ale z napełnianiem klimy to ściema była. Nic jej nie uszczelni.
Rozwiercenie gdzie przyjeżdża osoba z specjalnym sprzętem i rozwieca na miejscu
Kosztuje1200zł
Nie znasz auta? To powiem ci jakie. Bmw e32 (jakaś mała pojemność) na spokojnie jest dużo miejsca na kręcenie tym uchwytem do gwintownika
A jeśli wpadła do środka?
Wykręcenie takiej świecy dramat, dramat.
Idzie jeszcze coś z tym zrobić w przypadku d4d toyoty z 2001 roku? Mechanik właśnie zostawił mi takie zagadnienie, zresztą ładnie mnie skasował ze zniszczenie 2 z czterech świec do tego zmarnował cały tydzień
super sprawa jak jest dodre podejscie do swiec , a nie jak w moim -citroen c5 x7 .2.0 hdi 16 v
A co jeśli świeca obraca się w lewo i prawo(zerwany gwint) i nie chce wyjść?