Loading…

Serwis Samochodów Volvo Warszawa

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Niezależny serwis Volvo

Wypadanie zapłonu, dlaczego? Jak dochodzi do wypadania zapłonu?



Cześć, z tej strony Ariel, w tym odcinku dowiesz się na czym polega wypadanie zapłonu. Podczas pracy silnika dochodzi do wypadania zapłonu w momencie, kiedy brakuje któregoś czynnika niezbędnego do wybuchu mieszanki w komorze spalania. Jeśli mówimy o silniku benzynowym, aby doszło do wypadania zapłonu musi brakować jednego z poniższych elementów: Iskry niezbędnej do zapłonu, paliwa, które jest podstawowym elementem lub powietrza. Wypadanie zapłonu pojawia się w silniku podczas jego pracy, odczuć je możemy jako potocznie nazywane sporadyczne szarpanie silnikiem. Najczęstszym powodem wypadania zapłonu jest problem z układem zapłonowym oraz układem paliwowym. Mówiąc o układzie zapłonowym zawęrze tutaj pole do cewek i / lub świec zapłonowych. Kolejny najczęstszy problem związany z wypadaniem zapłonu to problem związany układem paliwowym a dokładniej z wtryskiwaczem benzyny, wtryskiwacze są częstym problemem w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania. Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny w grupie vw (volkswagen, seat, skoda, audi i porsche) są oznaczone jako „FSI” oraz „TFSI”. Jednak problem jaki dopadł ten konkretny samochód dotyczył usterki elektrycznej. Usterka elektryczna czyli np brak zasilania wtryskiwacza także będzie powodowała wypadanie zapłonu, przez co silnik nie będzie pracował poprawnie.
Ale co tu wiele opisywać podstaw pracy silnika.

Zapraszam do obejrzenia odcinka.

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.

21 thoughts on “Wypadanie zapłonu, dlaczego? Jak dochodzi do wypadania zapłonu?

  1. A jak zapłon wypada tylko przy mocnym przyspieszeniu i wtedy łapie błąd? Po wyłączeniu i ponownym załączeniu wszystko wraca do normy…czujnik położenia wału może być przyczyną?

  2. Pytanie do autora filmu, chociaż niekoniecznie. Chodzi o zjawisko ,które występowało np.w motorowerze Komar. Chodzi o czwórkowanie. Wyglądało to na wypadanie co drugiego zapłonu. Nigdy nie rozkminiłem tego zjawiska.Miałem kilkanaście lat i raczej niewielkie pojęcie o pracy dwusuwów

  3. Kolego mam Audi A8 D2 4.2 V8 310km 2000r. (lift).
    Swiece nowe, przewody i cewki sprawdzone. Błędy :
    -Wypadanie zapłonu na 5-8
    -Zawór wtrysku powietrza wtórnego bank 1 – zbyt niski przepływ
    -System powietrza wtórnego – blok 2 zbyt maly przepływ. Co radzicie?
    Dodam ze błędy tylko na postoju. Gdy auto jedzie błędu nie ma.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!