Oglądaj „101 Napraw” w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-4,S08E04,130236
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Grzegorz Duda doradzi, jak poradzić sobie z uszkodzonym regulatorem napięcia w Hondzie Accord, zamontuje relingi dachowe do Volvo V40, na przykładzie Alfy Romeo 156 zaprezentuje, jak wyczyścić kolektor ssący w silniku Diesla i podpowie jak prawidłowo dobrać opony letnie.
Zamiast oddać auto w niepewne ręce, wolisz sam się o nie zatroszczyć? Ten program jest stworzony dla Ciebie! Prowadzący program Grzegorz Duda – kierowca wyścigowy i rajdowy, a przede wszystkim mechanik z wykształcenia i zamiłowania, wytłumaczy, na czym polega usterka, skąd się bierze i doradzi, jak tanio i sprawnie samemu wyeliminować problem, żeby nie przepłacać w warsztatach samochodowych. Pokażemy, jak samodzielnie wykonać podstawowe naprawy w samochodzie bez używania specjalistycznych narzędzi, jak nauczyć się rozpoznawać usterki, jak je naprawić i jak postępować po naprawie, żeby dany element działał jak najdłużej. Poruszymy też zagadnienia, takie jak samodzielne czyszczenie układu klimatyzacji, wymiana tarcz hamulcowych, wymiana świec, polerowanie kloszy lamp, naprawa zniszczonej tapicerki, montaż czujników parkowania, kamery cofania, czy systemu antykradzieżowego. Pojawią się także proste naprawy blacharsko-lakiernicze: usuwanie wgnieceń na karoserii, zaprawki lakiernicze, zabezpieczenie antykorozyjne. Wszystko to pokazane krok po kroku w łatwy i przystępny sposób.
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.
Related
41 thoughts on “Samodzielne czyszczenie kolektora dolotowego bez jego demontażu! #101_Napraw”
Po kazdym uzyciu preparatu producent zaleca wymiane oleju i filtra ha ha ha – a mozna wiedziec po co? 😀 Niby jak un sie tam dostaje, skoro jest spalany w silniku?
Na wiosnę przymierzam się właśnie do czyszczenia przy przebiegu 600 tyś km Nawet by mnie taka forma przekonała tylko pytanie jak to znoszą zawory i pierścienie ? Bo przecież ten cały bród nie zniknie, musi przejść przez komorę spalania i przez filtry na wydechu … Może by sprawdzić na jakimś starym aucie ???
jak można wciskać ludziom taki kit… przepustnica zawsze jest zaolejona więc ten specyfik zadziałał jak zmywacz/ środek do czyszczenia przepustnic bądź egr. Przechodząc dalej, nie da się przy pomocy takiego środka usunąć nagar z kolektora. Nagar, który ma kilka mm grubości, zajmuje się czyszczeniem dpf i kolektorów w dieslach, ciężko jest usunąć profesjonalną i agresywną chemią za pierwszym razem taki nagar. Kolektor musi pierw wymoczyć się w roztworze a następnie jest zapinany pod myjkę. Sposób który jest pokazany na filmiku jest dla mnie zarobkiem bo później taki klient przyjezdza na czyszczenie filtra dpf, bo wcześniej czyścił kolektor jakimś klejącym mazidłem.
2:09 Co oznacza, że jeżeli silnik zacznie pracować inaczej niż zwykle ? Czy to oznacza, że można sobie narobić niezłyc problemów jak coś pójdzie nie tak ?
No dobra. A co się dzieje z tym całym syfem z dolotu? Rozpuszcza się na tyle, że spali się w cylindrze ? Czy może zostaje wypchnięty przez kolektor wydechowy? Jeśli tak to czy aby nie trafia do filtra DPF i nie zapycha go dodatkowo ? Tak pytam, bom ciekaw 🙂
Jak malo tego syfu to zapobiegawczo mozna wyczyscic tym środkiem ale lepiej sciagnac kolektor i wymyc go i wyczyscic porzadnie rozpuszczalnikiem,zmywaczem do hamulcow U mnie nie ma duzo z tym roboty wiec lepiej zrobic taki zabieg niz ten srodek i caly brud leci do silnika
no chyba takie czyszczenie jest mało skuteczne, co z dpf czy jak mówią niektórzy z pdf cały syf idzie w filtr a na logikę coś się musi zapchać… mówię tutaj o nowszych autach
Zdradzę Wam Tani i sprawdzony sposób: Zdemontuj kolektor, zalej gorącą woda, wsyp kreta. Testowałem na plastikowym z klapami wirowymi ( trzeba odkręcić nastawnik) Działa cuda 👍
co jeśli w audi a6 c6 3.0TDI dałem preparat jetchem do czyszczenia dolotu na pracującym silniki, tam na śrubę na przypustnicy, szło na kolektory, klapy wirowe i niżej, tzn dawałem po 2 po 3 sekundy i było ok, ale jak dałem ciągiem, to silnik zaczął metalicznie pracować, szybko wyłączyłem, ale jakieś kilka sekund jeszcze pracował aż zgasł, taki był dzwięk jak z traktora, tak jakby go poddusiłem. Po 5 minutach nie mogłem odpalić, nawet rozrusznik nie drgnął. Później po kolejnych 5 minutach odpalił i chwilę dziwnie pracował ale się unormowało. Auto obecnie bez żadnych niepokojących objawów. Przyspiesza bardzo dobrze i nic nie słychać. Pytanie, czy tym preparatem go tylko poddusiłem, czy może coś poważniejszego mogło się stać ?
Witam serdecznie. Kolektor ssący najbezpieczniej jest chyba czyścić co 30 tysięcy kilometrów. Ja w swoim prywatnym samochodzie czyszczę kolektor co druga/trzecia wymianę oleju 🙂 Pozdrawiam cały zespół TVN Turbo
Z całym szacunkiem. Samochodami zajmuje się. Hobbistycznie. Najlepsza metoda jest. Wykręcenie. Na zewnątrz i jeśli jest kolektor że stopu aluminium o najlepszą metodą jest jego wypalenie z pomocą małej ilości benzyny na rozpałkę i wysypanie popiołu. Mycie jest dla ludzi którzy lubią się mazać z życiu bądź pędzlem. Kolektor wtedy w środku jak nowy. Ale taki urok aut na gnojówkę. W dieslach kilkuletnich pierwsze co należy zrobić to właśnie ogarnąć kolektor ssący i Koszyk pompy paliwa w zbiorniku (filtr wstępny pompy paliwa) który jest zawalony parafiną z paliwa. I ogólnie wyczyścić zbiornik paliwa. To w dużej mierze poprawia elastyczność silnika. Ale tak to już jest że połowa diesli wiekowych na naszych drogach przyzwyczaiła swoich właścicieli i kierowców do mało znaczących ich zadaniem zaniechań (brudny dolot, zawalona geometria turbosprężarki, czy. Zawalone sitko w zbiorniku paliwa) do tego aby nie jeździć oddychających pełna piersią diesli. A jeździć autem którego potencjał silnika jest średnio obniżony a kierowca do tego w zasadzie przyzwyczajony.
Kol zadaj sobie pytanie dlaczego i skąd się wziął taki syfilis w kolektorze ja mam rozwiązane 7 lat wstecz a cały kolektor ssący od filtra do zaworów jest czyściutki jak pokrycie twojej głowy pomyśl i odpowiedz
No to jak, wszystko jest robione żeby diesel miał jak najmniej powietrza, klapki egr i cholera wie jeszcze, a Ty myślisz ze czyszczenie kolektora ma sens. Nie ma. Czyscie klapę gaszącą, nic więcej bo to sensu nie ma.
A co ten nagar przeszkadza w dieslu? Jak ktoś wie jak ten silnik działa, nie będzie próbował malować zielonych liści na żółto w lecie, lub na zielono na jesień.
Nie , nie no kurllla nieee , kolektor zalepia się od jazdy na żółwia to raz , wymian oleju " long life" to dwa a samo czyszczenie dolotu to tylko dobry środek , pędzel, sprężarka czy szmaty. Tym razem reklama nie trafiona.
Oglądaj "101 Napraw" w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-4,S08E04,130236
A co to jest ten katalizator ? Ten dpf ? I ten cały egr ? Bo pierwsze słyszę
Po kazdym uzyciu preparatu producent zaleca wymiane oleju i filtra ha ha ha – a mozna wiedziec po co? 😀 Niby jak un sie tam dostaje, skoro jest spalany w silniku?
Witam a jak to wygląda w benzyniakach tez osadza sie taki bród w kolektorze
Jak wyprać skarpety bez ściągania ze stóp…
Na wiosnę przymierzam się właśnie do czyszczenia przy przebiegu 600 tyś km
Nawet by mnie taka forma przekonała tylko pytanie jak to znoszą zawory i pierścienie ?
Bo przecież ten cały bród nie zniknie, musi przejść przez komorę spalania i przez filtry na wydechu …
Może by sprawdzić na jakimś starym aucie ???
ale to chyba zostanie wszystko w katalizatorze🤔
jak można wciskać ludziom taki kit… przepustnica zawsze jest zaolejona więc ten specyfik zadziałał jak zmywacz/ środek do czyszczenia przepustnic bądź egr. Przechodząc dalej, nie da się przy pomocy takiego środka usunąć nagar z kolektora. Nagar, który ma kilka mm grubości, zajmuje się czyszczeniem dpf i kolektorów w dieslach, ciężko jest usunąć profesjonalną i agresywną chemią za pierwszym razem taki nagar. Kolektor musi pierw wymoczyć się w roztworze a następnie jest zapinany pod myjkę. Sposób który jest pokazany na filmiku jest dla mnie zarobkiem bo później taki klient przyjezdza na czyszczenie filtra dpf, bo wcześniej czyścił kolektor jakimś klejącym mazidłem.
i co dalej z tym brudem? przelatuje przez cylinder i ląduje w dpf ie? jak to dobrze że nie kupiłem passata tylko benzyniaka, odma sucha
2:09 Co oznacza, że jeżeli silnik zacznie pracować inaczej niż zwykle ? Czy to oznacza, że można sobie narobić niezłyc problemów jak coś pójdzie nie tak ?
Po takim zabiegu padła sonda przed katem 😛
Ściąga się do myjki ultradźwiękowej. Tyle w temacie….
w pizde bym dziewczynie wsadzil taka kamere
No dobra. A co się dzieje z tym całym syfem z dolotu? Rozpuszcza się na tyle, że spali się w cylindrze ? Czy może zostaje wypchnięty przez kolektor wydechowy? Jeśli tak to czy aby nie trafia do filtra DPF i nie zapycha go dodatkowo ? Tak pytam, bom ciekaw 🙂
Fajne, ale nie wiem co dzieje się w DPF. Czy produkty rozpuszczone się spalą czy osiądą w filtrze i zapłacimy wtedy sporo więcej?
Jak malo tego syfu to zapobiegawczo mozna wyczyscic tym środkiem ale lepiej sciagnac kolektor i wymyc go i wyczyscic porzadnie rozpuszczalnikiem,zmywaczem do hamulcow U mnie nie ma duzo z tym roboty wiec lepiej zrobic taki zabieg niz ten srodek i caly brud leci do silnika
no chyba takie czyszczenie jest mało skuteczne, co z dpf czy jak mówią niektórzy z pdf cały syf idzie w filtr a na logikę coś się musi zapchać… mówię tutaj o nowszych autach
Wystarczy zaślepić EGR 😱
I cały syf leci do cylindrów 🙂
wcale nie widać że Liqui Moly xD
można to zrobić gdy auto ma filtr dpf
Zdradzę Wam Tani i sprawdzony sposób: Zdemontuj kolektor, zalej gorącą woda, wsyp kreta. Testowałem na plastikowym z klapami wirowymi ( trzeba odkręcić nastawnik) Działa cuda 👍
Jak wyczyścić dolot w Oplu Insignia 2.0 CDTI?
co jeśli w audi a6 c6 3.0TDI dałem preparat jetchem do czyszczenia dolotu na pracującym silniki, tam na śrubę na przypustnicy, szło na kolektory, klapy wirowe i niżej, tzn dawałem po 2 po 3 sekundy i było ok, ale jak dałem ciągiem, to silnik zaczął metalicznie pracować, szybko wyłączyłem, ale jakieś kilka sekund jeszcze pracował aż zgasł, taki był dzwięk jak z traktora, tak jakby go poddusiłem. Po 5 minutach nie mogłem odpalić, nawet rozrusznik nie drgnął. Później po kolejnych 5 minutach odpalił i chwilę dziwnie pracował ale się unormowało. Auto obecnie bez żadnych niepokojących objawów. Przyspiesza bardzo dobrze i nic nie słychać. Pytanie, czy tym preparatem go tylko poddusiłem, czy może coś poważniejszego mogło się stać ?
Czy można to zrobić jak się ma DPF
To wszystko przez egr czyli wywalić i turbo zroboc
Witam serdecznie. Kolektor ssący najbezpieczniej jest chyba czyścić co 30 tysięcy kilometrów. Ja w swoim prywatnym samochodzie czyszczę kolektor co druga/trzecia wymianę oleju 🙂 Pozdrawiam cały zespół TVN Turbo
Z całym szacunkiem. Samochodami zajmuje się. Hobbistycznie.
Najlepsza metoda jest. Wykręcenie. Na zewnątrz i jeśli jest kolektor że stopu aluminium o najlepszą metodą jest jego wypalenie z pomocą małej ilości benzyny na rozpałkę i wysypanie popiołu. Mycie jest dla ludzi którzy lubią się mazać z życiu bądź pędzlem.
Kolektor wtedy w środku jak nowy.
Ale taki urok aut na gnojówkę.
W dieslach kilkuletnich pierwsze co należy zrobić to właśnie ogarnąć kolektor ssący i Koszyk pompy paliwa w zbiorniku (filtr wstępny pompy paliwa) który jest zawalony parafiną z paliwa. I ogólnie wyczyścić zbiornik paliwa. To w dużej mierze poprawia elastyczność silnika.
Ale tak to już jest że połowa diesli wiekowych na naszych drogach przyzwyczaiła swoich właścicieli i kierowców do mało znaczących ich zadaniem zaniechań (brudny dolot, zawalona geometria turbosprężarki, czy. Zawalone sitko w zbiorniku paliwa) do tego aby nie jeździć oddychających pełna piersią diesli.
A jeździć autem którego potencjał silnika jest średnio obniżony a kierowca do tego w zasadzie przyzwyczajony.
Mnie urzekł odcinek jak był w nim razem ze swoim tatą i jechali dużym fiatem.
A co z syfem z kolektora trafiającym na tłoki do komory spalania ? Czy to nie szkodzi tlokom ?
co m wspolnego preparat wpuszczany w przepustnice z olejem?
Kol zadaj sobie pytanie dlaczego i skąd się wziął taki syfilis w kolektorze ja mam rozwiązane 7 lat wstecz a cały kolektor ssący od filtra do zaworów jest czyściutki jak pokrycie twojej głowy pomyśl i odpowiedz
Dobrze ze akurat silnik na rope mi stoi bo jest auto uszkodzone i mogę wyjąć kolektor bo niestety ale jest tak jak na początku filmu centymetr brudu
Aga , i capyt dpf
No to jak, wszystko jest robione żeby diesel miał jak najmniej powietrza, klapki egr i cholera wie jeszcze, a Ty myślisz ze czyszczenie kolektora ma sens. Nie ma. Czyscie klapę gaszącą, nic więcej bo to sensu nie ma.
Jak tak dalej pójdzie, to ktoś wymyśli kubki na świeczki, ze zasłoń i jak już prawie zgaśnie, to podnieś i laaaa, patrz jak się cudownie pali.
A co ten nagar przeszkadza w dieslu? Jak ktoś wie jak ten silnik działa, nie będzie próbował malować zielonych liści na żółto w lecie, lub na zielono na jesień.
to tak jak myć skarpety bez zdejmowania
Nie , nie no kurllla nieee , kolektor zalepia się od jazdy na żółwia to raz , wymian oleju " long life" to dwa a samo czyszczenie dolotu to tylko dobry środek , pędzel, sprężarka czy szmaty. Tym razem reklama nie trafiona.
Chłopie co ty robisz. Samobójstwo dla silnika 😢
ciekawe jak ci odpalil samochod dobry bajer nie jest zly