Oglądaj „101 Napraw” w TVN Turbo oraz Player.pl: https://player.pl/playerplus/programy-online/101-napraw-odcinki,3804/odcinek-5,S07E05,115196
Subskrybuj kanał TVN Turbo: https://www.youtube.com/channel/UCfsSoUSQzUimrjKhAKmshDQ?sub_confirmation=1
Grzegorz Duda to mechanik z doświadczeniem zdobywanym w ekstremalnych warunkach – podczas przygotowywania aut do sportu wyczynowego. Swoją wiedzą chętnie dzieli się z widzami, zdradzając sposoby na pomysłowe modyfikacje i doradzając, jak likwidować często występujące usterki – z wieloma z nich można się uporać bez kosztownych i czasochłonnych wizyt u specjalistów! Prowadzący w przystępny i obrazowy sposób demonstruje proste i nieco bardziej skomplikowane naprawy, inspirując oglądających do zainteresowania się mechaniką i lepszego rozumienia, jak działa samochód, nie zapominając o kwestiach bezpieczeństwa.
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.
Related
22 thoughts on “Naprawa sprzęgła kompresora od klimatyzacji! #101_Napraw”
Dobry filmik. Zdecydowanie lepszy niz badziewne gadżety😂😉 a pytanie do Grześka czy takie podkładki moge zrobić z plastiku, np wydrukowc? Jaka panuje tam temperatura, czy moga sie topic czy raczej to nie grozi???
ale jak sprawdzić czy włącza się ? tzn kupiłem auto trzyma już 2 lata czynnik szczelnie ale jak odpalam w aucie peugeot 307 sw nic nie chłodzi tylko może 10s pierwszych potem już wali powietrze z zew. jak odpalam gaszę nic nie widać by sprzęgło się ruszyło
Po wymianie koła i tarczy w Focusie MK1, sprzęgiełko praktycznie cały czas jest lekko spięte. To się dotrze i będzie cacy, czy coś pomyliłem? Między tarczką a kołem jest podkładka.
Oczywiście patent fajny, bez kosztów. Tu jest pokazane co może laik, który ma garaż i czas. "Mechanik" lub nazywany "wymieniacz" jak ma rzeźbić powiedzmy 2 godziny i dać na to gwarancję i skasować 150-200 zł to się mija z celem. Co w przypadku gdy taka "naprawa" pomoże, ale sam kompresor sadzi opiłkami już w układ ? Co powiesz klientowi, jak to przestanie działać ? Ja jako klient bym powiedział nie warsztat tylko partacz. Profesjonalna naprawa tego wygląda na wymianie lub regeneracji. Wtedy masz gwarancję.
W serwisie klimy raczej tak się tego nie robi , blaszki czy podkładki z zewnątrz służą raczej do wyprostowania całego koła względem siebie , a luz kasuje się odkręcając sprzęgło i na wałku jest podkładka, zmienia się jej grubość lub jeżeli już jest bardzo cienka wyjmuje się ją całkowicie, trzeba dobrać taką aby sprzęgło nie ocierało, gdy klima wyłączona i aby się nie ślizgało i zapinało gdy włączona. Każdy typ sprężarki ma inną średnicę wałka a wiec i średnicę podkładki pod sprzęgłem, występuje wiele grubości, czasami nawet trzeba wkladać po 2 czy 3. Pozdro
ten "specjalny" sciagacz do sprzęgła kompresora klimatyzacji to sciągacz do pierścienia segera i zwykly sciagacz 3-ramienny zeby koło pasowe zeszło 🙂 przy takim typie kompresora z wymiana sprzęgła na nowe poradzi sobie dziecko
drobna uwaga, te 3mm trzpienia to może być za dużo, no i nie wszędzie jest taki dobry dostęp, małe chińskie rączki mogą okazać się niezbędne, bo nie w każdym jest dostęp od dołu.
Dobry patent. Naprawiłem tak kilmę w moim volvo s40 II 2.4 b 🙂 Klimatyzacja żyła własnym życiem i wyłączała się czasami. Zajrzałem na to sprzęgło i okazało się ,że te wszystkie trzy podkładki odpadły ze starości i luz był około 2mm. Po dorobieniu podkładek i ustawieniu luzu na 0,4mm klima działa bez zastrzeżeń 🙂 Dziękuję za podzielenie się wiedzą 🙂
Bardzo zły przykład począwszy od szlifierki w imadle a skończywszy na niewłaściwej naprawie sprzęgła, sprzęgło ma napewno nierówności pod spodem względem koła pasowego i nalezalo by je odpowiednio razem z kołem splanowac
Czemu jest 1 podkładka
Panie <Grzesiu widać pełna profesjonalne zadanie brawo
Dobry filmik. Zdecydowanie lepszy niz badziewne gadżety😂😉 a pytanie do Grześka czy takie podkładki moge zrobić z plastiku, np wydrukowc? Jaka panuje tam temperatura, czy moga sie topic czy raczej to nie grozi???
ale jak sprawdzić czy włącza się ? tzn kupiłem auto trzyma już 2 lata czynnik szczelnie ale jak odpalam w aucie peugeot 307 sw nic nie chłodzi tylko może 10s pierwszych potem już wali powietrze z zew. jak odpalam gaszę nic nie widać by sprzęgło się ruszyło
Po wymianie koła i tarczy w Focusie MK1, sprzęgiełko praktycznie cały czas jest lekko spięte. To się dotrze i będzie cacy, czy coś pomyliłem? Między tarczką a kołem jest podkładka.
Dzięki .Dużo zdrowia .
Super, pod wpływem ciepła będą się rozszerzać a w zimie zmniejszac ;D
Żeby wszystko było takie proste.
Nie wszystkie kompresory mają takie sprzęgło.
A co jest za przyczyna jak SIĘ wlącza klime i sprężarka stoi w miejscu. Nie obraca się . I slizga się pasek.
Oczywiście patent fajny, bez kosztów. Tu jest pokazane co może laik, który ma garaż i czas. "Mechanik" lub nazywany "wymieniacz" jak ma rzeźbić powiedzmy 2 godziny i dać na to gwarancję i skasować 150-200 zł to się mija z celem.
Co w przypadku gdy taka "naprawa" pomoże, ale sam kompresor sadzi opiłkami już w układ ? Co powiesz klientowi, jak to przestanie działać ? Ja jako klient bym powiedział nie warsztat tylko partacz.
Profesjonalna naprawa tego wygląda na wymianie lub regeneracji. Wtedy masz gwarancję.
W serwisie klimy raczej tak się tego nie robi , blaszki czy podkładki z zewnątrz służą raczej do wyprostowania całego koła względem siebie , a luz kasuje się odkręcając sprzęgło i na wałku jest podkładka, zmienia się jej grubość lub jeżeli już jest bardzo cienka wyjmuje się ją całkowicie, trzeba dobrać taką aby sprzęgło nie ocierało, gdy klima wyłączona i aby się nie ślizgało i zapinało gdy włączona. Każdy typ sprężarki ma inną średnicę wałka a wiec i średnicę podkładki pod sprzęgłem, występuje wiele grubości, czasami nawet trzeba wkladać po 2 czy 3.
Pozdro
Panie Duda pomocy bo u go mnie żaden mechanik niepomoźe mam polo ,9 n i kompresor mi się niezalancza proszę o namiary do pana ja jestem z tarnowa
Panie Grzesiu w awarii klimy jest wiele usterek w moim klimatronik Sharan 2.0 nie ma napiecia na przewodzie do klimatyzatora a bezpieczniki sprawne
ten "specjalny" sciagacz do sprzęgła kompresora klimatyzacji to sciągacz do pierścienia segera i zwykly sciagacz 3-ramienny zeby koło pasowe zeszło 🙂 przy takim typie kompresora z wymiana sprzęgła na nowe poradzi sobie dziecko
kia picanton po załączeniu klimy zrywa pasek .. co może być powodem zatarta sprężarka , czy łożysko ??? podpowiedźcie ,PROSZĘ
drobna uwaga, te 3mm trzpienia to może być za dużo, no i nie wszędzie jest taki dobry dostęp, małe chińskie rączki mogą okazać się niezbędne, bo nie w każdym jest dostęp od dołu.
A gdzie są te podkładki w Audi A3 8L lift 1.6 ? Bo wygląda podobnie ale trochę inaczej
Dobry patent. Naprawiłem tak kilmę w moim volvo s40 II 2.4 b 🙂 Klimatyzacja żyła własnym życiem i wyłączała się czasami. Zajrzałem na to sprzęgło i okazało się ,że te wszystkie trzy podkładki odpadły ze starości i luz był około 2mm. Po dorobieniu podkładek i ustawieniu luzu na 0,4mm klima działa bez zastrzeżeń 🙂 Dziękuję za podzielenie się wiedzą 🙂
NAjpierw to sprawdzić cewkę sprzęgła czy łapie na krótko.
Bardzo zły przykład począwszy od szlifierki w imadle a skończywszy na niewłaściwej naprawie sprzęgła, sprzęgło ma napewno nierówności pod spodem względem koła pasowego i nalezalo by je odpowiednio razem z kołem splanowac
A w madzi 5 2.0 pb 2005r też tak się da