Zapraszam do odwiedzin strony internetowej
http://www.cefoshop.pl/
Może ktoś, znajdzie coś akurat dla siebie.
Uszkodzenie przekaźnika wycieraczek 389, objawiało się tym, że wycieraczki żyły własnym życiem. Jedynie w pozycji czasowej działały prawidłowo.
Po wyczyszczeniu styku, wycieraczki zaczęły pracować normalnie.
Używany w cenie 50zł. Czas naprawy to około 2 godziny z wymontowaniem z samochodu. Najdłużej czyściłem styki. Papier 600 i 1000 używałem. Należy wyczyścić dwa styki, górny i dolny – blaszkę.
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.
Related
21 thoughts on “Naprawa przekaznika wycieraczek 389”
witam u mnie nie działają wycieraczka tylnej szyby nie dochodzi prąd bezpieczniki sprawne ale niewiem czy jest jakiś przekażnik i gdzie może ktoś doradzić
vw touareg 5l v10 TDI 2005r witam u mnie nie działają wycieraczka tylnej szyby nie dochodzi prąd bezpieczniki sprawne ale niewiem czy jest jakiś przekażnik i gdzie może ktoś doradzić
u mnie w skodzie był przekaźnik od wycieraczek, w przekaźniku wystarczy wyczyścić głowny styk a są tam trzy. Odrazu zobaczycie który jest czarny, Po wyczyszczeniu nie łapie za dobrze więc pewnie troche jest nadpalony. Może z czasem zacznie fixować to pewnie kupie nowy. Pozrdo.
Witam, u mnie w trakcie deszczu przestają działać i tylko na najszybszym biegu się uruchamiają i przez chwilę działają wszystkie biegi po czym znowu stop i procedura od nowa. Masz pomysł co może być? Manetka, przekaźnik, silnik?
Zatem dla wszystkich, którzy mają problem z przepalającym się stykiem na przekaźniku. Sam z siebie się nie przepala. Coś stawia opór dla silnika i ten styk się najbardziej grzeje. U mnie sprawa wygląda następująco. Za każdym razem wycieraczki pracowały wolniej. Blokowały się w różnych pozycjach. Jakiś tydzień temu ponownie padł mi ten sam styk. Przelutowałem. Działa ale jakoś wolno działają wycieraczki. Po 3 dniach spalił się silnik. Rozebrałem cały mechanizm. Okazało się, że układ dla wycieraczki od strony kierowcy był tak zapieczony, że ciężko było go ruszyć ręką. To był powód przepalania się styku. Duży opór dla pracy silnika. Zatem jeśli po naprawie problem powraca należy zdjąć cały mechanizm i sprawdzić czy wszystko lekko chodzi, bo prędzej czy później spali się silnik.
W 377 to samo 1 z 2 przekaźników w obudowie 377 nie łączył w swojej pozycji neutralnej spoczynkowej. Czyszczenie nie dało wiele. Wyprowadziłem kable przekaźnik na zewnątrz.
Wyczyszczony górny okopcony styk i nic (w stosunku do pozostałych to bardzo zużyty) 🤔 Następnie kupiony "Chiński"przekaźnik za 70 zł. Działał gorzej niż zepsuty oryginał bo nawet nie było czasowych. Zamiana na używany oryginał załatwił sprawę i wszystko śmiga. Ważne, że usterka zlokalizowana i usunięta 🥳 POZDRAWIAM
U mnie znowu wycieraczki nie działają co jakiś czas. Raz nie działają 10 sekund po ich włączeniu, po czym zaczynają chodzić, innym razem naprawią się po kilku minutach lub nawet godzinach, a jeszcze innym razem nie działają nawet 2-3 dni, po czym znienacka znowu się naprawiają. Czy to też może być wina tego przekaźnika??? Co chcę odstawić samochód do naprawy, to skubańce zaczynają działać… Ale już zaczyna mnie to wpieniać i czas chyba się tym zająć, tym bardziej, że idzie zima i bez wycieraczek to słabo będzie…
Octavia I przekaźnik 377 przeczyszczony styk zgodnie z filmikiem (widać było okopcenie). Usterka usunięta, mechanizm przy ręcznym poruszaniu pracuje lekko.
Witam, u mnie po pociągnięciu manetki raz w dół powinny wycieraczki przeciągnąć raz, a idą cały czas, raz się wyłączą raz nie i czasowy nie działa czy to będzie ten sam problem co na filmie czy szukać gdzie indziej?
A w Clio II bo mi wariują wycieraczki włączają się dopiero na drugim i trzecim trybie a później nie chcą się wyłączyć dopiero jak jest ten modul za bezpiecznikami i tam poruszam wtyczkami to się nie raz wyłącza to jest ten modul wycieraczek czy gdzieś jest inny podobny jak na filmie?
witam u mnie nie działają wycieraczka tylnej szyby nie dochodzi prąd bezpieczniki sprawne ale niewiem czy jest jakiś przekażnik i gdzie może ktoś doradzić
vw touareg 5l v10 TDI 2005r witam u mnie nie działają wycieraczka tylnej szyby nie dochodzi prąd bezpieczniki sprawne ale niewiem czy jest jakiś przekażnik i gdzie może ktoś doradzić
u mnie w skodzie był przekaźnik od wycieraczek, w przekaźniku wystarczy wyczyścić głowny styk a są tam trzy. Odrazu zobaczycie który jest czarny, Po wyczyszczeniu nie łapie za dobrze więc pewnie troche jest nadpalony. Może z czasem zacznie fixować to pewnie kupie nowy.
Pozrdo.
Witam, u mnie w trakcie deszczu przestają działać i tylko na najszybszym biegu się uruchamiają i przez chwilę działają wszystkie biegi po czym znowu stop i procedura od nowa. Masz pomysł co może być? Manetka, przekaźnik, silnik?
Czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce te styki przy cewkach powinny się przełaczyć czy dopiero po przełączniu na manetce?
Dzieki pomogło
Wyczyscilem i dziala. A mechanik chcial wymieniac mechanizm wycieraczek 🙂
dzięki przydatny film
Nie pomogło falej żyją swoim życiem o co kaman
Objaw ten sam, wyczyszczone, nadpalone styki prąd przeplywa, silniczek wymieniony i dalej pracuja ciągle
Zatem dla wszystkich, którzy mają problem z przepalającym się stykiem na przekaźniku. Sam z siebie się nie przepala. Coś stawia opór dla silnika i ten styk się najbardziej grzeje. U mnie sprawa wygląda następująco. Za każdym razem wycieraczki pracowały wolniej. Blokowały się w różnych pozycjach. Jakiś tydzień temu ponownie padł mi ten sam styk. Przelutowałem. Działa ale jakoś wolno działają wycieraczki. Po 3 dniach spalił się silnik. Rozebrałem cały mechanizm. Okazało się, że układ dla wycieraczki od strony kierowcy był tak zapieczony, że ciężko było go ruszyć ręką. To był powód przepalania się styku. Duży opór dla pracy silnika. Zatem jeśli po naprawie problem powraca należy zdjąć cały mechanizm i sprawdzić czy wszystko lekko chodzi, bo prędzej czy później spali się silnik.
W 377 to samo 1 z 2 przekaźników w obudowie 377 nie łączył w swojej pozycji neutralnej spoczynkowej. Czyszczenie nie dało wiele. Wyprowadziłem kable przekaźnik na zewnątrz.
U mnie czyszczenie nie pomogło, wymiana na inny 20 zł bo nowy 90zł 2021r dzięki za film, bardzo pomocny
Wyczyszczony górny okopcony styk i nic (w stosunku do pozostałych to bardzo zużyty) 🤔 Następnie kupiony "Chiński"przekaźnik za 70 zł. Działał gorzej niż zepsuty oryginał bo nawet nie było czasowych. Zamiana na używany oryginał załatwił sprawę i wszystko śmiga. Ważne, że usterka zlokalizowana i usunięta 🥳 POZDRAWIAM
U mnie znowu wycieraczki nie działają co jakiś czas. Raz nie działają 10 sekund po ich włączeniu, po czym zaczynają chodzić, innym razem naprawią się po kilku minutach lub nawet godzinach, a jeszcze innym razem nie działają nawet 2-3 dni, po czym znienacka znowu się naprawiają. Czy to też może być wina tego przekaźnika??? Co chcę odstawić samochód do naprawy, to skubańce zaczynają działać… Ale już zaczyna mnie to wpieniać i czas chyba się tym zająć, tym bardziej, że idzie zima i bez wycieraczek to słabo będzie…
Octavia I przekaźnik 377 przeczyszczony styk zgodnie z filmikiem (widać było okopcenie). Usterka usunięta, mechanizm przy ręcznym poruszaniu pracuje lekko.
Miałem wczoraj ciekawszy przypadek bo nie było w przekaźniku styku 🙁 Wygląda na to że albo był za słabo zgrzany albo go nie było od nowości…..
Dlaczego tylko jeden przekaznik sie zuzywa?
Witam, u mnie po pociągnięciu manetki raz w dół powinny wycieraczki przeciągnąć raz, a idą cały czas, raz się wyłączą raz nie i czasowy nie działa czy to będzie ten sam problem co na filmie czy szukać gdzie indziej?
A w Clio II bo mi wariują wycieraczki włączają się dopiero na drugim i trzecim trybie a później nie chcą się wyłączyć dopiero jak jest ten modul za bezpiecznikami i tam poruszam wtyczkami to się nie raz wyłącza to jest ten modul wycieraczek czy gdzieś jest inny podobny jak na filmie?
Czy ten przekaźnik jest też od ustawienia wycieraczek bo mi non stop na środku się zatrzymuję