Sprawdź sklep https://cpluse.pl/, w którym znaleźć można sprzęt dla prawdziwych zawodowców. Kierowcom polecamy:
– Klucz przekładniowy 158 Tekson z 7 nasadkami – https://cpluse.pl/product/klucz-przekladniowy-158-tekson-z-7-nasadkami/
– Kamizelka odblaskowa z lampką LED – https://cpluse.pl/product/kamizelka-odblaskowa-z-lampka-led/
– Rękawice ochronne – https://cpluse.pl/product/rekawice-ochronne-guide-5152/
Witamy na kanale CplusE tworzonym przez firmę OMEGA Pilzno. W ramach videobloga omawiane są tematy związane z samochodami ciężarowymi, pasją i życiem kierowców spod znaku kategorii C+E oraz branżą transportową. Adam Wołowiec – gospodarz kanału Omegi Pilzno głównie koncentruje się na użytecznych poradach dla kierowców.
W odcinku #26 prowadzący podejmuje temat prawidłowego wykorzystania blokady mechanizmu różnicowego w ciągniku siodłowym.
ZAPRASZAMY DO SUBSKRYPCJI KANAŁU.
Jedziemy z tematem!
Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.
Related
46 thoughts on “CplusE #26 – Blokada mostu”
Chyba zapomniałeś o jeszcze jednej myślę istotnej kwestii. W twoim przypadku masz ciągnik z zautomatyzowaną skrzynią biegów więc nie posiadasz pedału sprzęgła. W przypadku manualnych skrzyń biegów trzeba przed włączeniem blokady wcisnąć sprzęgło. Jeśli się mylę to proszę mnie wyprowadzić z błędu. Pozdrawiam.
fajnie by było gdybyś rozwinął temat na podwozia typu 4×4 6×4 6×6 itp, trochę więcej różnic i myślę, że by to pomogło. Przy 4×2 nie ma najmniejszego problemu bo wszystko jest proste, włączamy i jedziemy na wprost, ale są takie sytuacje, w szczególności przy większej liczbie osi gdzie mamy więcej opcji do włączenia. Mówię tu o blokadzie między mostami, między mostami + jedna oś, między mostami + dwie osie. Osobiście wiem co gdzie kiedy ale jest to temat który warto by poruszyć. Pozdro 🙂
W Norwegii sie włącza blokadę podczas jazdy np pod górę ale może sie pojawić z rozłączeniem 😉 zatrzymanie = stanie pod górę. Do tego w volvo mam przycisk dwustopniowy na pierwszym poziomie blokada włączy sie sama podczas buksowania kół a na drugim położeniu normalnie mamy zblokowane od razu
Dwie uwagi: 1. Przed włączeniem blokady mostu należy wyłączyć układ kontroli trakcji (ASR, TCS, czy też inne) 2. Nie zatrzymywać się w celu wyłączenia blokady mostu. Wystarczy wyłączyć blokadę odpowiednim klawiszem i lekko ująć "gazu". Reszta sama pójdzie.
P.S. Tak jak mówili inni – proszę nie krzyczeć do mikrofonu.
Wszystko fajnie pięknie, MAN nowy bardzo ładny w środku, obecnie uczę się na kat E, 12.10.2017 zdałem bezbłędnie egzamin na świadectwo kwalifikacji kierowcy, posiadam kat.C. Jednak zastanawia mnie jedna rzecz. Na kursie instruktor zawsze powtarza wręcz wymaga by po sprzęgu z przyczepą, kiedy manometry pokazują 6 lub mniej uruchamiać auto BEZ WCIŚNIĘTEGO SPRZĘGŁA, może mi ktoś bardziej mechanikowaty wyjaśnić dlaczego ma to znaczenie, czy może jest to jakaś prywatna fanaberia instruktora (wciskając sprzęgło słychać syk jak przy hamulcach więc wnioskuję, że jest uruchamiane pneumatycznie) czyli żeby po prostu nie wypuszczać już więcej powietrza czy ma to inne aspekty techniczne? O co chodzi? Dodam, że auto szkoleniowe to MAN TGL 12.240
włączanie blokady mostu w ciągniku siodłowym z naczepą na śliskiej nawierzchni bardzo łatwo może złamać zestaw w scyzoryk. Nie radzę używać blokad na oblodzonej i pochyłej nawierzchni
Dodam tylko iż czasami gdy kontrolka nie chce zgasnąć to warto cofnąć kilka metrów delikatnie skręcając w prawo i lewo na przemian niwelując w ten sposób naprężenie które powoduje że blokada nie chce się wyłączyć. Pozdrawiam…
Pan Adam powinien mieć swój program w TV 🙂 Dawno nie ogladałem z takim zaciekawieniem vloga youtube, gdzie prowadzącego aż chce się słuchać. Tradycyjnie podaje dalej… 😉
fajny film ale póki auto się toczy po nawierzchni koła obracają się jednako to znaczy nie buksują, śmiało można blokować nic się złego nie narobi, to samo przy wyłączaniu nie trza się absolutnie zatrzymywać lepiej jak się toczy blokada prędzej zeskoczy ,a jak nie to energicznie szarpnąć z gazu i natychmiast odpóścic tyczy się to siodłaków, wozideł technologicznych np volvo A30E jak i czteroosiek 8/8 gdzie jest aż 7 mechanizmów różnicowych i tyle samo blokad .absolutnie nie należy włączać blokady w chwili buksowania któregoś z kół , należy wcisnąć sprzęgło albo odpuścić gazu jeżeli automatic koło musi się zatrzymać . Jeszcze dopowiem tylko że jak jest dobry przewidujący szofer to włączy blokadę jeszcze za nim się utopi ale z takich to znam na razie tylko siebie ,nie wyczerpałem jeszcze tematu ale nie chce mi się już pisać ,jak nie mam racji to można dzwonić 737461112 , aha i jeszcze jedno, na blokadzie między mostowej też starajcie się jeździć jak najmniej, mosty są wtedy ze sobą zblokowane na sztywno mimo że chcą się obracać z prędkościami jakie dyktuje im grunt
Jak mamy gore ,wzniesienie dosc dlugie (Norymberga Frankfurt nad menem Austrię i imne wlochy) i jest snieg lub lód i wlaczymy ta blokade na autostradzie przy predkosci 0 km /h to z jaka predkoscia mozemy probowac wyjeżdżać pod ta gore ?ktos mi mowil ze max 30 /h ale czy to prawda?jak sie rozpedzimy to mozemy wylaczyc przy malej predkosci czy znow stop do zera?
Po wyłączeniu blokady jak kontrolka świeci że zapięta blokada skręcasz kołami? a co na to satelity i koła koronowe pewnie dają na tace za swoją żywotność. Sposób prosty wystarczy pojazd ruszyć centymetr obrotu koła w przeciwnym kierunku niż poruszał się to wystarczy żeby sprężyna w siłowniku pneumatycznym była wstanie rozpiąć blokade dyfra. taka ciekawostka a dyfer polata długo.
Mam mercedesa actrosa mp4 przycisk blokady mostu mam bez zadnych zabezpi3czen i obok przycisku wylacznika asystentu pasa, pytanie jesli zdazylo mi sie podczas jazdy kliknac bo czasami nie patrze, to czy cos mozw sie stac
Szkoda że dziś obejrzałem twój fiml dziś w 4 osice rozwalilem właśnie tyferecjal bo skrecilem na wloczonej blokadzie i zaprowadziłem samochód do mechanika i kazał się przygotować. Na duże koszty bardzo pomocniczy film tylko szkoda że go wcześniej nie widziałem pozdrawiam
A jak jest w warunkach zimowych. Kurde często kiedy nie umiem ruszyć albo podjeżdżam pod jakąś rampe lub hale włączam blokadę mostu. Przeważnie ułatwia ruszenie lub rozbujanie się. Pytanie jak na to reaguje most i czy przy takim kołysaniu zestawu mogę uszkodzić most?
Chyba zapomniałeś o jeszcze jednej myślę istotnej kwestii. W twoim przypadku masz ciągnik z zautomatyzowaną skrzynią biegów więc nie posiadasz pedału sprzęgła. W przypadku manualnych skrzyń biegów trzeba przed włączeniem blokady wcisnąć sprzęgło. Jeśli się mylę to proszę mnie wyprowadzić z błędu. Pozdrawiam.
Wszystko Super panie Adamie młodym kierowca się na pewno przyda i nic tu nie pójdzie na marne :).Pozdrawiam z WLKP
Dzieki Adam za szybką odpowiedz. Kozacki kanał. Trzymaj sie. Pozdrawiam:)
fajnie by było gdybyś rozwinął temat na podwozia typu 4×4 6×4 6×6 itp, trochę więcej różnic i myślę, że by to pomogło. Przy 4×2 nie ma najmniejszego problemu bo wszystko jest proste, włączamy i jedziemy na wprost, ale są takie sytuacje, w szczególności przy większej liczbie osi gdzie mamy więcej opcji do włączenia. Mówię tu o blokadzie między mostami, między mostami + jedna oś, między mostami + dwie osie. Osobiście wiem co gdzie kiedy ale jest to temat który warto by poruszyć. Pozdro 🙂
Jesteś mega
Lepiej opowiedzcie jak sprawnie ściągnąć pasek od klimy aby kierowca nie mógł jej używać ;D w tym byliście dobrzy,.
W Norwegii sie włącza blokadę podczas jazdy np pod górę ale może sie pojawić z rozłączeniem 😉 zatrzymanie = stanie pod górę. Do tego w volvo mam przycisk dwustopniowy na pierwszym poziomie blokada włączy sie sama podczas buksowania kół a na drugim położeniu normalnie mamy zblokowane od razu
Super !!! Pozdrawiam i do następnego odcinka
Dwie uwagi:
1. Przed włączeniem blokady mostu należy wyłączyć układ kontroli trakcji (ASR, TCS, czy też inne)
2. Nie zatrzymywać się w celu wyłączenia blokady mostu. Wystarczy wyłączyć blokadę odpowiednim klawiszem i lekko ująć "gazu". Reszta sama pójdzie.
P.S.
Tak jak mówili inni – proszę nie krzyczeć do mikrofonu.
Pozdrawiam, kierowca logistyki PPL.
Chłop się tak napręża, że oglądając go mam wrażenie jak by chciał zrobić kupę ale coś mu nie wychodzi !!!
Temat poruszony ogólnikowo. Dla "laika" wystarczy, ale sporo błędów.
(zapraszam do dyskusji)
Co się stanie gdy nacisniemy hamulec gwałtownie bez naczepy
Czy był by odcinek o gabaretachtach
Nikt sie nawet nie bedzie przejmował lampki
🖒
Bardzo mi się podobają Twoje filmiki.
Wszystko fajnie pięknie, MAN nowy bardzo ładny w środku, obecnie uczę się na kat E, 12.10.2017 zdałem bezbłędnie egzamin na świadectwo kwalifikacji kierowcy, posiadam kat.C. Jednak zastanawia mnie jedna rzecz. Na kursie instruktor zawsze powtarza wręcz wymaga by po sprzęgu z przyczepą, kiedy manometry pokazują 6 lub mniej uruchamiać auto BEZ WCIŚNIĘTEGO SPRZĘGŁA, może mi ktoś bardziej mechanikowaty wyjaśnić dlaczego ma to znaczenie, czy może jest to jakaś prywatna fanaberia instruktora (wciskając sprzęgło słychać syk jak przy hamulcach więc wnioskuję, że jest uruchamiane pneumatycznie) czyli żeby po prostu nie wypuszczać już więcej powietrza czy ma to inne aspekty techniczne? O co chodzi? Dodam, że auto szkoleniowe to MAN TGL 12.240
włączanie blokady mostu w ciągniku siodłowym z naczepą na śliskiej nawierzchni bardzo łatwo może złamać zestaw w scyzoryk. Nie radzę używać blokad na oblodzonej i pochyłej nawierzchni
Dodam tylko iż czasami gdy kontrolka nie chce zgasnąć to warto cofnąć kilka metrów delikatnie skręcając w prawo i lewo na przemian niwelując w ten sposób naprężenie które powoduje że blokada nie chce się wyłączyć. Pozdrawiam…
Fachowo podobają mi się twoje filmy.Pozdrawiam.
Jedziemy z tematem:)
dobry gość
a nie krzycz tak i słychać cię przecież
Ten Czlowiek jest tak profesjonalny w tym co mowi ze glowa mala.
Wszystkie rady z kazdego odcinka mam zapisane w notesie
Pozdrowienia.
Pan Adam powinien mieć swój program w TV 🙂 Dawno nie ogladałem z takim zaciekawieniem vloga youtube, gdzie prowadzącego aż chce się słuchać. Tradycyjnie podaje dalej… 😉
fajny film ale póki auto się toczy po nawierzchni koła obracają się jednako to znaczy nie buksują, śmiało można blokować nic się złego nie narobi, to samo przy wyłączaniu nie trza się absolutnie zatrzymywać lepiej jak się toczy blokada prędzej zeskoczy ,a jak nie to energicznie szarpnąć z gazu i natychmiast odpóścic tyczy się to siodłaków, wozideł technologicznych np volvo A30E jak i czteroosiek 8/8 gdzie jest aż 7 mechanizmów różnicowych i tyle samo blokad .absolutnie nie należy włączać blokady w chwili buksowania któregoś z kół , należy wcisnąć sprzęgło albo odpuścić gazu jeżeli automatic koło musi się zatrzymać . Jeszcze dopowiem tylko że jak jest dobry przewidujący szofer to włączy blokadę jeszcze za nim się utopi ale z takich to znam na razie tylko siebie ,nie wyczerpałem jeszcze tematu ale nie chce mi się już pisać ,jak nie mam racji to można dzwonić 737461112 , aha i jeszcze jedno, na blokadzie między mostowej też starajcie się jeździć jak najmniej, mosty są wtedy ze sobą zblokowane na sztywno mimo że chcą się obracać z prędkościami jakie dyktuje im grunt
Rzeczowo i bezblednie.
Naprawdę, dzielisz się bardzo pomocnymi informacjami. 😊 Dzięki 🖐️
czemu krzyczysz ?
Jak mamy gore ,wzniesienie dosc dlugie (Norymberga Frankfurt nad menem Austrię i imne wlochy) i jest snieg lub lód i wlaczymy ta blokade na autostradzie przy predkosci 0 km /h to z jaka predkoscia mozemy probowac wyjeżdżać pod ta gore ?ktos mi mowil ze max 30 /h ale czy to prawda?jak sie rozpedzimy to mozemy wylaczyc przy malej predkosci czy znow stop do zera?
No to niezłego masz tego ikspeka
W skrajnych przypadkach jazda na włączonej blokadzie skończy się ukręceniem półosi.Zajefajny kanał
Jaki on jest mondry 😊
A.co.jesli jestesmy w blocie i wymaha to jazdy po luku ?
Po wyłączeniu blokady jak kontrolka świeci że zapięta blokada skręcasz kołami? a co na to satelity i koła koronowe pewnie dają na tace za swoją żywotność. Sposób prosty wystarczy pojazd ruszyć centymetr obrotu koła w przeciwnym kierunku niż poruszał się to wystarczy żeby sprężyna w siłowniku pneumatycznym była wstanie rozpiąć blokade dyfra. taka ciekawostka a dyfer polata długo.
Mam mercedesa actrosa mp4 przycisk blokady mostu mam bez zadnych zabezpi3czen i obok przycisku wylacznika asystentu pasa, pytanie jesli zdazylo mi sie podczas jazdy kliknac bo czasami nie patrze, to czy cos mozw sie stac
Szkoda że dziś obejrzałem twój fiml dziś w 4 osice rozwalilem właśnie tyferecjal bo skrecilem na wloczonej blokadzie i zaprowadziłem samochód do mechanika i kazał się przygotować. Na duże koszty bardzo pomocniczy film tylko szkoda że go wcześniej nie widziałem pozdrawiam
Zrobisz film z napędem na dwie osie
Jak on krzyczy, masakra 😀
Czemu on krzyczy? Chyba ktoś mu taki "mechanizm " zerwał.
Chłop ma głowę 🙂
Przydał by się odcinek o 6×6, 6×4, 8×6 8×8
Jedyny …tak merytoryczny kanał na YouTube jaki znalazłem. Bardzo pomaga , a szczególnie nowym kierowcom. Dzięki 👍
A jak jest w warunkach zimowych. Kurde często kiedy nie umiem ruszyć albo podjeżdżam pod jakąś rampe lub hale włączam blokadę mostu. Przeważnie ułatwia ruszenie lub rozbujanie się. Pytanie jak na to reaguje most i czy przy takim kołysaniu zestawu mogę uszkodzić most?
W Angielskich MANach 6×2 żeby wyłączyć blokadę mostu trzeba opuścić ośkę. W innym przypadku nie chce się odblokować. Nie mam pojęcia czemu tak jest :p
Super materiał, dzięki!!
Warto przypomnieć