Loading…

Serwis Samochodów Volvo Warszawa

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Niezależny serwis Volvo

Przyczyny problemów z klimatyzacją w VW Golf MK7



W końcu klimatyzacja chłodzi, a VW Golf MK7 nie jest sauną na kołach. Kalibracja klap była poprawna, same silniki klap (V158 i V159) działają prawidłowo, kompresor się uruchamia, zawór rozprężny działa poprawnie. Winny był niski stan czynnika w układzie, który nie był w stanie schłodzić całego wymiennika ciepła. Przez to jedna jego strona miała inną temperaturę niż drugi. A ponieważ układ jest zamknięty, to oznacza to nieszczelność.

ℹ️ Co ciekawe – samochód przeszedł próbę próżni, więc układ #Climatronic został ponownie napełniony, jednak z kilka tygodni pojadę odciągnąć czynnik, żeby sprawdzić jak znaczący będzie ubytek.

🛠 Gdyby nie uruchamiał się #kompresor, to nie zwiększałoby się spalanie chwilowe. Dodatkowo z obu nawiewów wydobywałoby się jednakowo ciepłe powietrze. W moim przypadku obroty po włączeniu kompresora nie podnosiły się, bo ten nie miał zbyt ciężkiego zadania i nie zgłaszał do silnika zapotrzebowania na dodatkowe Nm.

ℹ️ Czasami przyczyną takich objawów jest termostatyczny zawór rozprężny (#TXV), który potrafi się zawiesić lub uszkodzić i blokować układ. Wtedy obieg czynnika jest mocno ograniczony, co również będzie powodowało słabą wydajność układu.

0:00 Klima chłodzi
0:20 Nastawy podstawowe klap
0:54 Oględziny silniczków klap
2:12 Działanie kompresora
3:02 Dwie możliwe przyczyny
7:19 Lokalizacja zaworu rozprężnego

🔗 mr-fix: https://www.youtube.com/user/mrfixpl
🔗 facebook: https://facebook.com/lonacznik/

Pobrane z Youtube Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Naprawa Samochodów Volvo,serwis samochodów volvo warszawa, Serwis i Naprawa Samochodów Volvo, Volvo demontaż CEM, kodowanie CEM Volvo, naprawa volvo tir, programowanie CEM, serwis volvo tirów w Warszawie.

10 thoughts on “Przyczyny problemów z klimatyzacją w VW Golf MK7

  1. Siema, prawidłowo działająca klima dmucha między 3a10 stopnia celsjusza. Tak że twoja klima nie działa na 100%. Sprawdź zawór przy kompresorze który reguluje ciśnienie pewnie się przytkał. To samo miałem u mnie golf Vl .pozdrawiam

  2. Też przerabiałem akcje klimatyzacja w moim mk7, tyle że u mnie padł kompresor dokładnie dławica. Zakup nowego kompresora rozwiązał problem z sauną 😉
    Klient który był w serwisie przede mną też był mk7 i miał wyciek z parownika.
    Coś padło na mk7 z klimatyzacja w tym sezonie 😜

  3. A kiedy robiłeś poprzednie nabijanie czynnika? Z tego co wiem, należy to wykonywać nie rzadziej niż co 2 lata.
    W Norauto zawsze przy serwisie klimatyzacji zalecali wymianę nakrętek. Być może, one mają sparciałe oringi i przepuszczają czynnik 🤷 a tego nie sprawdzisz, przy próbie szczelności bo je odkrecasz aby podłączyć maszynę…

  4. W g7 z manualną klimatyzacją nie ma silniczka po stronie pasażera z białymi trybami, jest po stronie kierowcy z czarnym trybem, problem z ciepłym powietrzem po stronie pasażera, z kartki po stronie kierowcy leci zimne. Brak ubytku czynnika, sprawdzone w serwisie klimy i 30g do max poziomu uzupełnione.

  5. a ja mam pytanie w drugą stronę, co zrobić jeśli ogrzewanie słabo działa? w trybie auto praktycznie nie grzeje.. w manualu jest ok. Obstawiam czujnik temperatury wewnątrz ale jak je zdiagnozować w obd11?
    z ciekawości dodam iż teraz gdy jest ok 1 na dworze ustawiam na auto temp max a dmuchawa ma tylko połowę prędkości, gdy przestawię na LOW to dmuchawa wchodzi na max obroty mimo iż w aucie po całej nocy jest ok 1stopnia

  6. U mnie sie rozszczelniła klimatyzacja w 4 letnim golfie mk7.5 – właśnie wróciłem z ASO. Za 2 tygodnie kontrola (dodają jakiś barwnik widoczny w uv który pokaże ewentualnie inne rozszczelnienia).

Dodaj komentarz

Zadzwoń!